۱۳۹۳-۹-۵، ۰۲:۳۷ عصر
امپراتوری ذهن و شاخص سهم ذهنی در بازاریابی آینده نگر
نوشته پرویز درگی
شاید داستان شگفتانگیز آلیس در سرزمین عجایب را شنیده باشید؛ رمانی معروف از لوئیس کارول که فیلمی زیبا از آن نیز به کارگردانی تیم برتون و با بازی درخشان جانی دپ ساخته شده است . این فیلم در سال 2011 مفتخر به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس شد. ماجرای شگفتانگیز آلیس، شرح سفر خیالانگیز دخترکی به نام آلیس است که از سر بازیگوشی به دنبال خرگوشی سفید به راه میافتد و با او درون لانه شده و با ماجراهای بسیار عجیب و سرزمینی شگفت انگیز با حیوانات جالب روبرو میشود. آلیس در سرزمین عجایب بیان مفاهیمی عمیق در قالبی کودکانه است. آلیس، قهرمان قصهای کودکانه است که خیالپردازی ویژگی بارز او است. او از طاقچه اتاق خود بالا میرود تا خود را در آیینه تماشا کند. اما چیزهایی که درون آیینه مشاهده میکند دنیایی خیال انگیز، واژگون و کاملاً متفاوت از آن چیزی است که در این سو میبیند. این کتاب را میتوان یکی از سمبلهای آیندهنگری دانست.
ادامه در رازهای ذهن راز ذهن بازاریابی