۱۳۹۸-۸-۸، ۰۶:۵۸ عصر
جمع آوری مشارکت مردمی برای ساخت کانال آب در روستای گرور در گروه تلگرام
[img=153x0]https://kalk.ir/media/experience_image/6a867a94-0965-4ee3-b0c7-7f32b489d370.png.222x140_q85_box-0%2C72%2C717%2C522_crop_detail.jpg[/img]فایل های ضمیمه
[img=17x0]https://kalk.ir/static/images/page/text.png[/img]* مقدمه از لزوم انجام فعالیت:
ما در تامین هزینه های مالی پرژه جهادی دچار مشکل بودیم پس با کسب اطلاعات لازم از گروه عمران بابت پروژه پیش رو، برآور هزینه ها، پیشنهاد به کانون و تایید گرفتن، هماهنگی با اکثر بچه های جهادی و بسیجی دانشگاه در قسمت خواهران و برادران شروع کردیم به کاری که نمیدانستیم نتیجه بخش خواهد بود یا خیر.
*ایده های فعالیت:
: با توجه به ندادن بودجه از طریق سازمان های مسئول، بر آن شدیم که از طریق مشارکت مردمی هزینه های لازم برای ساخت کانال آب در روستای گرور را تامین کنیم.
دیر شده بود و زمانی نداشتیم، لذا بهترین و سریع ترین کار کسب پول از طریق فضای مجازی بود. در سال ۹۶ تلگرام محبوبیت زیادی بین همه مردم داشت، و از تلگرام به ابزار جمع آوری پول استفاده شد.
*پیگیری های پیش از فعالیت:
اعلام شماره حساب برای مجوز جمع آوری، ایجاد لینک پرداخت آنلاین ( آن زمان بله راه اندازی نشده بود)
*جزئیات فعالیت:
حدود سه هفته یا کمتر به اردو اعلام شد که همراهی های لازم از طرف سازمان ها برای تامین بودجه پروژه عمرانی نیست، بلافاصله تصمیم به گرفتن مشارکت مردمی برای تامین هزینه لازم شد. پس از تاییدهای لازم گروه تاسیس شد، افرادی که در بسیج دانشگاه تهران و در کانون خدمت رسانی دانشگاه تهران فعال بودند، مخاطبین تلفن همراه خود را به گروه اضافه کردند. در این بین هم عموم مردم در گروه عضو شدند و هم افراد شاخص و سرشناس، کارگردانان، بازیگران، کارخانه دارها، مسئولین، نمایندگان مجلس و ... با توجه به تعداد اعضای ورودی و خروجی، ۳۰۰۰ نفر در کانال عضو بودند. برخی دوستان خود را اد می کردند و برخی هم مبلغ سهم ۴۰ هزار تومانی را واریز و از گروه لفت می دادند. جو و فضای همکاری مثبت و گرمی در بین دانشجویان و جهادگران ایجاد شده بود و در نهایت تا جایی که خاطر دارم نزدیک ۳۰ میلیون (شاید اشتباه بگویم) از طریق مشارکت مردمی جمع شد. پروزه با موفقیت انجام شد و باقی مبلغ هم از طریق مردم منطقه و قرارگاه پرداخت شد. گزارش روند کار در گروه قرار داده میشد. به سوالات مردم در گروه پاسخ داده میشد و سهم هم اعلام میشد. در نهایت علی رقم موقعیت مناسب گروه برای جمع آوری کمک در پایان اردو به دستور مسئول اردو از مردم تشکر، و گروه منحل شد.
- برای خرید گروه آموزش جهادی خواهران به بازار تهران رفته بودند، در آنجا توضیح میدهند ک ما برای مناطق محروم خرید می کنیم و از فروشنده می خواهند ک تخفیف بدهد، و در کمال تعجب فروشنده می گوید: " همان گروه تلگرامی شما هستید؟؟! من آنجا عضو هستم"
- یکی از اعضای جهادی خواهران در باشگاه ورزشی که میرفته برای ورزش رزمی یک روز صحبت میکرده تا بتواند تبلیغ کند برای جمع آوری کمک، در همین حین مربی اشون آمده و گفته : " در این گروه عضو است و پرسیده که این گروه شماست؟!!"
- جو عالی و سرعت بالای کار تاثیر مثبتی داشت که فعالیت معروف بشود، هنین معروفیت و اعتماد ساخته شده بر فعالیت جهادگران هم اثر داشت و باعث میشد ک از بازخورد ها خوشحال بشوند و بیشتر تلاش کنند.
نکته ای که باید به آن توجه کنیم بحث اعتمتد سازی بود یعنی هر کسی که دانشگاه تهرانی بود در گروه احساس دغدغه مندی مینمود و ضمن معرفی ما به دوستانش ایجاد اعتماد نفر به نفر چهره بچره نیز انجام میداد که این امر باعث اعتماد مخاطبین تلگرام به ما میشد. مثلا اگر فردی میآمد و اعترازی میکرد که ما چطور میتوانیم به شما اعتماد کنیم به غیر جوابی که ادمین در گروه میگذاشت سایرین هم در گروه میگفتند این آقای فلانی است و کافی بیاین دانشگاه و ایشان از همکلاسی های بنده هستند و کم کم اعتماد سازی داشتیم و از روزهای بعد واریز داشتیم.
یکی دیگر از کارهایی که ما برای اعتماد سازی انجام میدادیم پس از هر واریز سزیع بانک را چک میکردیم و در گروه سهم فرد را اعلام میکردیم و همچنین تشکر،که این خود اعتماد زیادی را جلب مینمود.
کارخانه هایی بودند که با ما آشنا شدند و از طریق نامه نگاری که کردیم این کار انجام میشد و پول های فراوانی انجام شد.
بحث شخص رسانه هم در افزایش جذب منابع بسیار مفید بود به صورتی که هر فرد در خانواده خود یا شرکت هایی که میشناسند تبلیغ کار را انجام میدادند و باعث جذب سرمایه میشدند.
*نقاط ضعف:
- دیر شروع شدن کار، اگر زودتر شروع می کردیم بیشتر جمع میشد.
- اعتماد سازی خوبی شده بود و گروه چند هزار ممبر داشت. ولی گروه منحل شد
- ربات ضد اسپم نداشتیم و ادمین ها چند روز بیدار ماندن! یکی از مشکلات فضای مجازی آن زمان بود که بسیار باعث خجالت هم شد چرا که اساتیددانشگاه و...و پرویز پرستوی وسایر هنرمندان در این فضا بودنند.نماینده مجلس سردشت و... درون گروه بودند و آسیب های بسیار شدند.
*نتایج و پیامدها:
-انجام شدن موفق پروژه عمرانی در روستای گرور
-مشارکت مردمی بسیار بالا
- مشارکت دانشجویی بسیار بالا از کل دانشگاه، حتی افرادی که نمی توانستند اردو را بیایند.
*شیوههای تبلیغات:
فضای مجازی: تلگرام: پخش عکس و فیلم و ...
تجربه ای از:فرناز ایزدبین
عنوان تشکل:
کانون خدمت رسانی دانشگاه تهران
[img=28x0]https://kalk.ir/static/images/page/tag.png[/img]آیا این محصول را پسندیدید؟
تصاویر تجربه جمع آوری مشارکت مردمی برای ساخت کانال آب در روستای گرور در گروه تلگرام
مشاهده همه
بارگذاری تصویرهای شما از این تجربه
عکسی در گالری بارگذاری نشده
پرسش و پاسخ پیرامون تجربه
[img=31x0]https://kalk.ir/static/images/page/refresh.png[/img]ما را دنبال کنید:
[img=153x0]https://kalk.ir/media/experience_image/6a867a94-0965-4ee3-b0c7-7f32b489d370.png.222x140_q85_box-0%2C72%2C717%2C522_crop_detail.jpg[/img]فایل های ضمیمه
[img=17x0]https://kalk.ir/static/images/page/text.png[/img]* مقدمه از لزوم انجام فعالیت:
ما در تامین هزینه های مالی پرژه جهادی دچار مشکل بودیم پس با کسب اطلاعات لازم از گروه عمران بابت پروژه پیش رو، برآور هزینه ها، پیشنهاد به کانون و تایید گرفتن، هماهنگی با اکثر بچه های جهادی و بسیجی دانشگاه در قسمت خواهران و برادران شروع کردیم به کاری که نمیدانستیم نتیجه بخش خواهد بود یا خیر.
*ایده های فعالیت:
: با توجه به ندادن بودجه از طریق سازمان های مسئول، بر آن شدیم که از طریق مشارکت مردمی هزینه های لازم برای ساخت کانال آب در روستای گرور را تامین کنیم.
دیر شده بود و زمانی نداشتیم، لذا بهترین و سریع ترین کار کسب پول از طریق فضای مجازی بود. در سال ۹۶ تلگرام محبوبیت زیادی بین همه مردم داشت، و از تلگرام به ابزار جمع آوری پول استفاده شد.
*پیگیری های پیش از فعالیت:
اعلام شماره حساب برای مجوز جمع آوری، ایجاد لینک پرداخت آنلاین ( آن زمان بله راه اندازی نشده بود)
*جزئیات فعالیت:
حدود سه هفته یا کمتر به اردو اعلام شد که همراهی های لازم از طرف سازمان ها برای تامین بودجه پروژه عمرانی نیست، بلافاصله تصمیم به گرفتن مشارکت مردمی برای تامین هزینه لازم شد. پس از تاییدهای لازم گروه تاسیس شد، افرادی که در بسیج دانشگاه تهران و در کانون خدمت رسانی دانشگاه تهران فعال بودند، مخاطبین تلفن همراه خود را به گروه اضافه کردند. در این بین هم عموم مردم در گروه عضو شدند و هم افراد شاخص و سرشناس، کارگردانان، بازیگران، کارخانه دارها، مسئولین، نمایندگان مجلس و ... با توجه به تعداد اعضای ورودی و خروجی، ۳۰۰۰ نفر در کانال عضو بودند. برخی دوستان خود را اد می کردند و برخی هم مبلغ سهم ۴۰ هزار تومانی را واریز و از گروه لفت می دادند. جو و فضای همکاری مثبت و گرمی در بین دانشجویان و جهادگران ایجاد شده بود و در نهایت تا جایی که خاطر دارم نزدیک ۳۰ میلیون (شاید اشتباه بگویم) از طریق مشارکت مردمی جمع شد. پروزه با موفقیت انجام شد و باقی مبلغ هم از طریق مردم منطقه و قرارگاه پرداخت شد. گزارش روند کار در گروه قرار داده میشد. به سوالات مردم در گروه پاسخ داده میشد و سهم هم اعلام میشد. در نهایت علی رقم موقعیت مناسب گروه برای جمع آوری کمک در پایان اردو به دستور مسئول اردو از مردم تشکر، و گروه منحل شد.
- برای خرید گروه آموزش جهادی خواهران به بازار تهران رفته بودند، در آنجا توضیح میدهند ک ما برای مناطق محروم خرید می کنیم و از فروشنده می خواهند ک تخفیف بدهد، و در کمال تعجب فروشنده می گوید: " همان گروه تلگرامی شما هستید؟؟! من آنجا عضو هستم"
- یکی از اعضای جهادی خواهران در باشگاه ورزشی که میرفته برای ورزش رزمی یک روز صحبت میکرده تا بتواند تبلیغ کند برای جمع آوری کمک، در همین حین مربی اشون آمده و گفته : " در این گروه عضو است و پرسیده که این گروه شماست؟!!"
- جو عالی و سرعت بالای کار تاثیر مثبتی داشت که فعالیت معروف بشود، هنین معروفیت و اعتماد ساخته شده بر فعالیت جهادگران هم اثر داشت و باعث میشد ک از بازخورد ها خوشحال بشوند و بیشتر تلاش کنند.
نکته ای که باید به آن توجه کنیم بحث اعتمتد سازی بود یعنی هر کسی که دانشگاه تهرانی بود در گروه احساس دغدغه مندی مینمود و ضمن معرفی ما به دوستانش ایجاد اعتماد نفر به نفر چهره بچره نیز انجام میداد که این امر باعث اعتماد مخاطبین تلگرام به ما میشد. مثلا اگر فردی میآمد و اعترازی میکرد که ما چطور میتوانیم به شما اعتماد کنیم به غیر جوابی که ادمین در گروه میگذاشت سایرین هم در گروه میگفتند این آقای فلانی است و کافی بیاین دانشگاه و ایشان از همکلاسی های بنده هستند و کم کم اعتماد سازی داشتیم و از روزهای بعد واریز داشتیم.
یکی دیگر از کارهایی که ما برای اعتماد سازی انجام میدادیم پس از هر واریز سزیع بانک را چک میکردیم و در گروه سهم فرد را اعلام میکردیم و همچنین تشکر،که این خود اعتماد زیادی را جلب مینمود.
کارخانه هایی بودند که با ما آشنا شدند و از طریق نامه نگاری که کردیم این کار انجام میشد و پول های فراوانی انجام شد.
بحث شخص رسانه هم در افزایش جذب منابع بسیار مفید بود به صورتی که هر فرد در خانواده خود یا شرکت هایی که میشناسند تبلیغ کار را انجام میدادند و باعث جذب سرمایه میشدند.
*نقاط ضعف:
- دیر شروع شدن کار، اگر زودتر شروع می کردیم بیشتر جمع میشد.
- اعتماد سازی خوبی شده بود و گروه چند هزار ممبر داشت. ولی گروه منحل شد
- ربات ضد اسپم نداشتیم و ادمین ها چند روز بیدار ماندن! یکی از مشکلات فضای مجازی آن زمان بود که بسیار باعث خجالت هم شد چرا که اساتیددانشگاه و...و پرویز پرستوی وسایر هنرمندان در این فضا بودنند.نماینده مجلس سردشت و... درون گروه بودند و آسیب های بسیار شدند.
*نتایج و پیامدها:
-انجام شدن موفق پروژه عمرانی در روستای گرور
-مشارکت مردمی بسیار بالا
- مشارکت دانشجویی بسیار بالا از کل دانشگاه، حتی افرادی که نمی توانستند اردو را بیایند.
*شیوههای تبلیغات:
فضای مجازی: تلگرام: پخش عکس و فیلم و ...
تجربه ای از:فرناز ایزدبین
عنوان تشکل:
کانون خدمت رسانی دانشگاه تهران
[img=28x0]https://kalk.ir/static/images/page/tag.png[/img]آیا این محصول را پسندیدید؟
تصاویر تجربه جمع آوری مشارکت مردمی برای ساخت کانال آب در روستای گرور در گروه تلگرام
مشاهده همه
بارگذاری تصویرهای شما از این تجربه
عکسی در گالری بارگذاری نشده
پرسش و پاسخ پیرامون تجربه
[img=31x0]https://kalk.ir/static/images/page/refresh.png[/img]ما را دنبال کنید: