۱۳۹۱-۹-۲۳، ۱۲:۵۴ صبح
لطفا بخوانید ونظر بدهید.
دغدغه ی منتظران
قافله منتظران ظهور مهدی موعود ارواحنا فداء.از گذشته بسیار دور تا به امروز واز امروزتا آستانه ظهور دو دغدغه ی بسیارمهم دارند.که با مثال ساده ای آنها را مورد بررسی قرار می دهیم:
مسافری برای نخستین بار در جاده ای ناآشنا گام برمی سپارد.وبه سوی مقصدبسیار دورو دراز حرکت می کند.از لحظه حرکت معمولا دو نوع دغدغه دارد.
1-اول می خواهد از اوضاع کلی راه باخبر شود.برسر دوراهی ها از مسیر خود منحرف نشود.از پیچ وخم ها به راحتی عبور کند از دست اندازها ودیگر خطرات احتمالی راه مطلع گردد فاصله اش را تا پمپ بنزین ها وایستگاه ها.ورستورانها ودیگر جایگاهها بداند.
چشم براهان منجی ومنتظران آخرین مصلح غیبی نیز از نخستین روزی که به خیل عظیم منتظران ظهورپیوسته اند در مسیرطولانی خود تا رسیدن به کعبه ی مقصود وقبله ی موعود همین دغدغه را دارند.آنها همیشه در این اندیشه اند که آیا مسیر خود را درست برگزیده اند؟آیا این مسیر همان راهی است که به سوی یوسف زهرا(س)منتهی می شود؟آیا چه خطراتی آنها را تهدید می کند؟برای عبور از این راه پر پیچ وخم چه تجهیزاتی لازم است؟برای رو در رویی با دزدان راه چه اندوخته هایی ضرورت دارد؟برای رسیدن به کوی محبوب از چه موانعی باید عبورکند؟اصولا راه وصال چیست ومانع راه کدام است؟
نشانه های ظهور:
بطوریکه در اتوبانها وجادههای بین شهری تابلوهایی نصب شده که رانندگان را از سرعت وسبقت مجاز .پیچ وخم ها –فاصله پمپ بنزین ها-نزدیک شدن به پلها وتونل ها-ورودی شهرها –مسیرهای کمربندی ودیگر اطلاعات لازم آگاه سازد.درمسیرمنتظران مهدی موعود ارواحنافداءآیات وروایات ونشانه های ظهور حکم همان تابلوها را دارد.
باتوخه به راه طولانی وجدی بودن خطر گمراهی .مشاهده ی این آیات و روایات ونشانه ها-منتظران ظهور را درمسیری که برگزیده اند ثابت وپابرجا می سازد.از صحت و اصالت راه خودمطمئن می کند-راه عبور از موانع را به آنها آموزش می دهد.آنها را تا رسیدن به سرمنزل مقصود رهنمون می شود.
این نشانه ها .تقوا وپرهیز از گناه را مهم ترین راه وصال دانسته وانتظاروچشم به راهی بستر راه را تشکیل می دهد.
ودعای مداوم برای تعجیل در امر فرج توشه راه است .وشناخت حجت خدا تنها راه رهائی از گمراهی می باشد.و نهایتا استواری وپا بر جایی در مسائل عقیدتی بیمه ی حوادث است وغوطه ورشدن درگناه مهم ترین مانع است.
قافله نوربه سوی منبع نور در حرکت است وبرای رسیدن به کعبه دلها با تلاش وتکاپوی زائدالوصفی کوشش می کند.
اما طولانی شدن راه ودشواربودن عبور از موانع .گاهی موجب میشود که یاس ونومیدی اورا فرا گیرد و اورا در مسیریکه پیش گرفته دچار شک و تردید نماید واز رسیدن به قله ی امال وآرزوهایش باز دارد در این هنگام یکی از راههای بازگشت به مسیرـ مراجعه به نشانه های ظهوراست وبا امید واطمینان به آینده از تردید ودو دلی نجات می دهد.
بخش مهمی از نشانه ها به آخرالزمان اختصاص دارد که در این نشانه ها سیمای آخرالزمان به صورت دقیق ترسیم شده ودر برابر دید و داوری جهانیان قرارگرفته است. نشانه هایی که در ذیل خواهد آمد.اکثرا اتفاق افتاده وهمین امر امید به آینده را در انسان تقویت می کند.خوانندکان عزیز پس ازمطالعه خود به این نتیجه خواهند رسید.فقط کمی حوصله ومطالعه دقیق لازم است.
از تمامی عزیزان خواننده تمنا دارم چنانچه در مورد هر کدام ازعلائم ذیل مصداقی دارند .آنرا با پیام خصوصی برایم ارسال فرمایند تاحقیر بتوانم در تحقیقاتم مورد بهره برداری قرار دهم وهمچنین نظر خود را در مورد تمام نشانه ها اعلام بفرمائید وبفرمائید که به نظر شما تاکنون چند درصد این علائم ظهور پیدا کرده زیرا شاید از این طریق بتوان آمار اینکه تاکنون چند درصد از علائم غیر حتمی اتفاق افتاده را بدست آورد( هرچند تقریبی ). پیشاپیش اززحمات تان تشکر می کنم.
2 - دغدغه دوم بحث زمان است که مسافرمی خواهد بداند چه زمانی بمقصد خواهد رسید.برای پی بردن بطول مسیر وآگاهی از فرا رسیدن وقت ظهوربه تابلوهای دیگری نیاز داریم که فرا راه منتظران ظهورقرار گیرد و هنگامه ظهور رابه روشنی ترسیم نماید وراه گذاران را از سر درگمی رهایی بخشد.حکمت بالغه حق تعالی ایجاب کرده که این تابلوها فقط درآستانه ظهورنصب شود.که آنها فقط پنج نشانه است وبه هنگام مشاهده نخستین تابلو وقت ظهوربه طور حتم برای همگان قابل پیش بینی است ومنع تعیین وقت برداشته میشود. همانگونه که می دانید علائم ظهوربر دو نوع می باشد1- علائم حتمی که فقط پنج تاست 2- علائم غیرحتمی که هزاران علامت است:
در این مقاله فعلا با علائم حتمی کاری نداریم زیرا این علائم که پنج تا هم بیشتر نیست تاکنون اتفاق نیفتاده وفعلا باید منتظر آنها باشیم لذا این علائم پنجگانه را جهت آشنائی فقط نام می بریم: وسپس به تشریح علائم غیرحتمی که هزاران حدیث و روایت می باشد.می پردازیم و در آینده نزدیک بطور مفصل علائم حتمی راتشریح کرده و به سمع ونظرتان خواهد رسید انشاالله.
علائم حتمی:
پیشوای به حق امام جعفر صادق (ع)فرمودند:
پیش از قیام قائم آل محمد (ص)پنج علامت حتمی وجود دارد:1-خروج یمانی از یمن2-خروج سفیانی ازیابس شام3-بانگ آسمانی که همگان در کل جهان هرکس به زبان خودش خواهد شنید4- کشته شدن نفس زکیه که15 شب قبل از ظهوررخ خواهد داد5-فرو رفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیداء واقع درحدود20کیلو متری مابین مدینه ومکه.
علائم غیر حتمی:
درذیل حدیثی ازامام صادق (ع)سوال شد که تا کی بنی العباس حکومت می کنند.حضرت فرمودند:
1-هرگاه دیدی که حق وطرفداران آن ازبین رفتند وجهان پر ازجور وستم شده .قران کهنه گشته وچیزهایی که در قران نیست به آن نسبت می دهند وبر طبق هوی وهوس خود توجیه می کنند.
2-ودیدی دین همانند ظرف وارونه گردیده .طرفداران باطل بر پیروان حق برتری یافته اند وشرظاهرشده.کسی را ازآن نهی نمی کنند ومجریان شررا معذورمی دارند.
3-ودیدی که فسق در اجتماعات رواج یافته است /مردها به مردها اکتفا میکنند وزنها به زنها .افراد با ایمان خاموش نشسته اند و اگر حرف بزنندسخن آنها را رد می کنند.(حتمااطلاع دارید که دربعضی از کشورهای غربی همجنس بازی بایکدیگر آزاد است) 4-ودیدی مردم در عین حال که ازدروغ گوشناخت دارند دروغش را رد نمی کنند5-افراد کوچک به بزرگترها احترام نمی گذارند.ومردم قطع رحم می کنند6- ودیدی که با افرادی که به گناه مباهات می ورزند باخنده برخورد می شود وحرف بدآنان را به ایشان بر نمی گردانند.7-ودیدی که پسربچه ها مانند زنان خود فروشی می کنندودیدی عده ای از زنان بازنان ازدواج می کنند(از چند سال پیش در بعضی از کشورهای غربی ازدواج هم جنس ها با هم قانونی شده است)
8-ودیدی مرد اموال خود را در راه غیر مشروع به مصرف می رساند وکسی او را نهی نمی کند ودیدی همسایه همسایه را اذیت می کند و احدی او را باز نمی دارد(مثلا افرادی مایحتاج مردم را می خرند وآنها را احتکار می کنند تا به قیمت گرانتربفروشند یا در عروسی ها مبالغ کلانی صرف مطرب می شود)
9-ودیدی که کفار از رنجی که اهل ایمان به خاطرشیوع فساد در زمین می برند خوشحال می شوندو علنا شراب خواری می شود.وافرادی که از خدا نمی ترسند.مجلس شراب را گرم می کنند.
10-ودیدی کسی که امر به معروف می کند در بین مردم ذلیل وطرفداران فساد اخلاقی درجامعه محترم هستند وصاحب آیات کوچک شمرده می شود.و دیدی که راه خیربسته شده وشر وبدی باز است. خانه ی خدا به فراموشی سپرده شده امر به ترکش می شود.و مرد چیزی را می گوید که به آن عمل نمی کند.
11-ودیدی مردها برای مردها وزنها برای زنها خود را فربه می کنند .معیشت مرد از دبرش ومعیشت زن ازفرجش می باشدوزنها برای خودمجلس می گیرند چنانچه مردها مجلس می گیرند.ودیدی که در فرزندان عباس کارهای زنانگی آشکارشود وخضاب را ظاهر سازند وسر خود را شانه زنند چنانچه زن برای شوهرش شانه زند.
12-ودیدی صاحب مال از مومن عزیزتر باشد .ربا ظاهر شود وعیب ندانند وزنها بر دادن زنا ستایش شوند.و دیدی زن برای نکاح شوهر خود همکاری کند و بیشتر مردم و بهترین خانواده ها کسی باشد که زنها را در جهت فسقشان کمک کند.
13-و دیدی مومن محزون وحقیر وذلیل باشد وبدعتها وزنا علنی شود مردم به شهادت ناحق اعتماد کنند .حرام را حلال کنند وحلال را حرام گردانند .دین به رای باشد و کتاب خدا واحکامش معطل شود و به آن عمل نشود.ودیدی که مردم از روی جرات بر خدا برای انجام کارهای گناه وزشت منتظر شب نمی مانند ومومنان در مقابل منکرات جز با قلبشان .توان انکار ندارند.و دیدی که استانداران و امیران .اهل کفر را مقرب خود واهل خیر راازخود دور می سازند وحکام در حکم رشوه می گیرند وحکومت برای کسی قباله شده که پول زیادی می دهد.(مثل حاکمان کشورهای عربی ومتاثر از وهابیت)
14-ودیدی که خویشاوندان با محارم خود زنا کنند وبه همانها اکتفا کنند.مردبه تهمت وگمان کشته شود ودر راه رسیدن به جنس نر برای کار زشت ازمال وجان می گذرند.و دیدی مرد برای آمیزش با زنان .مورد سرزنش قرارگیرد .مرد از کسب زنش که از زنا بدست آورده ارتزاق می کند در حالی که به آن یقین دارد واقدام به آن می نماید.ودیدی زن بر شوهرش غالب می شود وکارهایی را که شوهرنمی خواهد انجام می دهد وجهت همسرش نفقه می پردازد.ودیدی مرد زن وکنیزخود را کرایه می دهد وبه خوراکی وآشامیدنی پستی رضایت می دهد.ودیدی زنان خود را به کفار عرضه کنند.اسباب لهو ولعب وسازظاهر وعلنی گشته واحدی کسی را منع نکند وجرات بر منعش نیز نباشد.
15 ودیدی که ایمان به خدا بالاجبار صورت پذیرد وقماربازی علنی گردد ومانعی هم نداشته باشد.ودیدی انسان شریف توسط کسی که از قدرت او هراس دارد خوار وذلیل گردد ونزدیکترین مردم به حکومت کسی است که به دشنام ما اهل بیت مدح وستلیش شود وهرکس ما را دوست دارد او را مزور ودورغگو دانند وشهادتش راقبول نکنند وحرف زور وناحق مورد قبول واقع شود.ودیدی همسایه .همسایه اش را ازترس اکرام کند.
16-ودیدی شنیدن قران بر مردم سنگین آید ولی شنیدن باطل آسان باشد.ودیدی حدود خدامعطل مانده ومردم به هوای نفس و رای خود نسبت به حدود عمل می کنند ومساجد را زینت کنند(آیا زینت مساجد واجب است یا کمک به افراد فقیر ومستمند) در روایات آمده است وقتی که امامزمان ارواحنافدا ظهور فرمایند بعضی از مساجد را خراب خواهند فرمود زیرا برای رضای خدا ساخته نشده اند/ وَ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً وَ كُفْراً وَ تَفْرِيقاً بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِرْصاداً لِمَنْ حارَبَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنا إِلاَّ الْحُسْنى وَ اللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكاذِبُونَ (107) و كسانى كه مسجدى براى ضرر زدن و (تقويت) كفر و تفرقه ميان مؤمنان و به انتظار كسى كه از پيش با خدا و رسولش ستيزه كرده ساختهاند، و قسم مىخورند كه جز نيكى منظورى نداريم و حال آنكه خدا گواهى مىدهد كه دروغ گويند (107). ودیدی چون به نیازمند چیزی بدهند به او بخندند و برای غیر خدا کمکش کنند ومردم ومجالس از غیر ثروتمندان متابعت نکنند وآیات آسمانی را اهمیت ننهند و از آن نترسند.ودیدی که شخص مال زیادی را در راه غیر طاعت خدا انفاق می کند در حالی که در راه خدا از مال کم هم دریغ دارد.
17 ودیدی عاق والدین علنی شده و به پدر ومادر به نظر حقارت نگاه می شود و درنظر فرزندانشان از همه کس خوار وذلیل ترند وفرزند خوشحال است که به پدر ومادرش افترا بندند.و دیدی زنها بر حکومت و هرکاری را که خواهند غالب شوند وکاری جز آن چه به میل وپسند ایشان باشد انجام نشود ودیدی پسر به پدر خود افترا می زند واقامه دعوی بر علیه پدر ومادر کند وبه مرگشان خوشحال شود.ودیدی که همه مردم در ترک امر به معروف ونهی از منکر مساوی باشند (هیچ کس به آن عمل نکند)ودیدی پرچم منافقین و اهل نفاق بلند وپابرجاست وپرچم اهل حق حرکت نداشته باشد (در حال حاضر در دنیا به جز جمهوری اسلامی ایران در چند کشور پرچم اسلامی پا برجاست.
18- ودیدی که اذان و نماز مورد کسب واقع شود .مساجد مملواز کسانی است که از خدا نمی ترسند وبرای غیبت کردن وخوردن گوشت اهل حق در آن جمع شده اند وشراب را برای یکدیگر توصیف کنند.وشخص مست بی عقل برای مردم نماز جماعت بخواند وحال آنکه مستی او را ایراد نگیرند وچون مست گردد گرامیش دارند واز او تقیه کنند و بترسند و مواخذه اش نکنند ومعذورش دارند ودیدی که هر کس اموال یتیمان را بخورد او راستایش کنند وصالحش دانند.قضات برخلاف اوامر الهی قضاوت کنند(فکر کنید احکام وشرایع اسلام در چند کشور از کشورهای جهان حاکم است )و دیدی حکام خائنین را به خاطر طمع امین خود دانند ودیدی حکومتها میراث را به دست افراد فاسق وجرات دار نسبت به خدا سپرده اند .از ایشان (رشوه )می گیرند وآنها را رها می کنندتا هر چه بخواهند (نسبت به آن اموال )به جا آورند/
19-ودیدی که راستگوترین افراد کسی است که از روی دروغ افترا زند.شر وسخن چینی آشکار وظلم وستم فاش وعلنی گردد غیبت را سخن ملیح ونمکین شمارند ومردم به واسطه آن همدیگر را مژده وبشارت دهند.ودیدی که حج وجنگ را برای غیر خدا طلب می کنند.سلطان به خاطر کافری مومن را خار وزلیل گرداندو دیدی خرابی بر آبادانی بلندی جسته است.ودیدی مردمعیشتش از کم فروشی است ودیدی خون ریزی را آسان شمارند.مرد به خاطرامور دنیوی طلب ریاست کند وخود را به بد زبانی مشهور کند تا از او بترسند و کارها را به او واگذارند ودیدی نماز را سبک شمارند وشخص مال زیادیبدست آورده واز هنگامی که ثروتمند گشته زکاتش را ندادهاست.ودیدی که میت را نبش قبر کرده اذیتش کنندو کفنش را بفروشند.هرج ومرج زیاد شده مرد در روز نشئه است وشب در حال مستی به صبح می رساند ودیدی مرد به مسجد رود وچون برگردد لباس ندارد مردم دچار قساوت شده واشک از چشمانشان نیاید وذکر بر آنها سنگین آید حرام علنی گشته مردم به آن رغبت دارند ونمازگذار نماز می خواند تا مردم ببینند.ودیدی فقیه .فقه را برای غیر دین وبرای دنیا وریاست طلب میکند.ودیدی روی منبرها امر به تقوا می شود ولی گوینده به آنچه امر می کند به آن عمل نمی کند.
20-ودیدی که مردم باکی نداشته باشند که چه می خورند (حلال یا حرام) ویا با کی نکاح می کنند.ودیدی دنیا به مردم روی آورده ودیدی آثار حق کهنه گشته پس برحذر باش ونجات را از خدا بطلب وبدان که مردم در سخط خدای عز وجل هستند وایشان را مهلت داده برای امری که نسبت به ایشان اراده دارد پس مواظب ومنتظر باش وجدیت کن که خدا تورا بر خلاف ایشان ببیند .پس اگر عذاب خدا رسید وتو در بین ایشان باشی زودتر به رحمت خدا رسیده ای واگر عذاب بتاخیر افتاد آنها مبتلا شده اند وتو از آنچه آنها از بی باکی نسبت به خدا عمل می کردند نجات یافته ای و بدان که خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نگرداند ورحمت خدا به نیکوکاران نزدیک تر است. 21- از عمیره دختر نفیل نقل شده که گفت:از امام حسین علیه السلامکه فرمود :این امری که شما انتظارش را دارید (یعنی ظهور حضرت امام زمان ارواحنا فداء)نخواهد شد تا وقتی که بعضی از شماها از بعضی دیگر بیزاری جوید وبعضی به صورت بعضی دیگر آب دهان بیندازد.
از این دست علائم ونشانه ها فراوان است اما جهت رعایت اختصار فعلا به همین اندازه بسنده می شود. در پایان مجددا درخواست می کنیم نظرات خودتان را ارسال بفرمائید با تشکر قبلی.
دغدغه ی منتظران
قافله منتظران ظهور مهدی موعود ارواحنا فداء.از گذشته بسیار دور تا به امروز واز امروزتا آستانه ظهور دو دغدغه ی بسیارمهم دارند.که با مثال ساده ای آنها را مورد بررسی قرار می دهیم:
مسافری برای نخستین بار در جاده ای ناآشنا گام برمی سپارد.وبه سوی مقصدبسیار دورو دراز حرکت می کند.از لحظه حرکت معمولا دو نوع دغدغه دارد.
1-اول می خواهد از اوضاع کلی راه باخبر شود.برسر دوراهی ها از مسیر خود منحرف نشود.از پیچ وخم ها به راحتی عبور کند از دست اندازها ودیگر خطرات احتمالی راه مطلع گردد فاصله اش را تا پمپ بنزین ها وایستگاه ها.ورستورانها ودیگر جایگاهها بداند.
چشم براهان منجی ومنتظران آخرین مصلح غیبی نیز از نخستین روزی که به خیل عظیم منتظران ظهورپیوسته اند در مسیرطولانی خود تا رسیدن به کعبه ی مقصود وقبله ی موعود همین دغدغه را دارند.آنها همیشه در این اندیشه اند که آیا مسیر خود را درست برگزیده اند؟آیا این مسیر همان راهی است که به سوی یوسف زهرا(س)منتهی می شود؟آیا چه خطراتی آنها را تهدید می کند؟برای عبور از این راه پر پیچ وخم چه تجهیزاتی لازم است؟برای رو در رویی با دزدان راه چه اندوخته هایی ضرورت دارد؟برای رسیدن به کوی محبوب از چه موانعی باید عبورکند؟اصولا راه وصال چیست ومانع راه کدام است؟
نشانه های ظهور:
بطوریکه در اتوبانها وجادههای بین شهری تابلوهایی نصب شده که رانندگان را از سرعت وسبقت مجاز .پیچ وخم ها –فاصله پمپ بنزین ها-نزدیک شدن به پلها وتونل ها-ورودی شهرها –مسیرهای کمربندی ودیگر اطلاعات لازم آگاه سازد.درمسیرمنتظران مهدی موعود ارواحنافداءآیات وروایات ونشانه های ظهور حکم همان تابلوها را دارد.
باتوخه به راه طولانی وجدی بودن خطر گمراهی .مشاهده ی این آیات و روایات ونشانه ها-منتظران ظهور را درمسیری که برگزیده اند ثابت وپابرجا می سازد.از صحت و اصالت راه خودمطمئن می کند-راه عبور از موانع را به آنها آموزش می دهد.آنها را تا رسیدن به سرمنزل مقصود رهنمون می شود.
این نشانه ها .تقوا وپرهیز از گناه را مهم ترین راه وصال دانسته وانتظاروچشم به راهی بستر راه را تشکیل می دهد.
ودعای مداوم برای تعجیل در امر فرج توشه راه است .وشناخت حجت خدا تنها راه رهائی از گمراهی می باشد.و نهایتا استواری وپا بر جایی در مسائل عقیدتی بیمه ی حوادث است وغوطه ورشدن درگناه مهم ترین مانع است.
قافله نوربه سوی منبع نور در حرکت است وبرای رسیدن به کعبه دلها با تلاش وتکاپوی زائدالوصفی کوشش می کند.
اما طولانی شدن راه ودشواربودن عبور از موانع .گاهی موجب میشود که یاس ونومیدی اورا فرا گیرد و اورا در مسیریکه پیش گرفته دچار شک و تردید نماید واز رسیدن به قله ی امال وآرزوهایش باز دارد در این هنگام یکی از راههای بازگشت به مسیرـ مراجعه به نشانه های ظهوراست وبا امید واطمینان به آینده از تردید ودو دلی نجات می دهد.
بخش مهمی از نشانه ها به آخرالزمان اختصاص دارد که در این نشانه ها سیمای آخرالزمان به صورت دقیق ترسیم شده ودر برابر دید و داوری جهانیان قرارگرفته است. نشانه هایی که در ذیل خواهد آمد.اکثرا اتفاق افتاده وهمین امر امید به آینده را در انسان تقویت می کند.خوانندکان عزیز پس ازمطالعه خود به این نتیجه خواهند رسید.فقط کمی حوصله ومطالعه دقیق لازم است.
از تمامی عزیزان خواننده تمنا دارم چنانچه در مورد هر کدام ازعلائم ذیل مصداقی دارند .آنرا با پیام خصوصی برایم ارسال فرمایند تاحقیر بتوانم در تحقیقاتم مورد بهره برداری قرار دهم وهمچنین نظر خود را در مورد تمام نشانه ها اعلام بفرمائید وبفرمائید که به نظر شما تاکنون چند درصد این علائم ظهور پیدا کرده زیرا شاید از این طریق بتوان آمار اینکه تاکنون چند درصد از علائم غیر حتمی اتفاق افتاده را بدست آورد( هرچند تقریبی ). پیشاپیش اززحمات تان تشکر می کنم.
2 - دغدغه دوم بحث زمان است که مسافرمی خواهد بداند چه زمانی بمقصد خواهد رسید.برای پی بردن بطول مسیر وآگاهی از فرا رسیدن وقت ظهوربه تابلوهای دیگری نیاز داریم که فرا راه منتظران ظهورقرار گیرد و هنگامه ظهور رابه روشنی ترسیم نماید وراه گذاران را از سر درگمی رهایی بخشد.حکمت بالغه حق تعالی ایجاب کرده که این تابلوها فقط درآستانه ظهورنصب شود.که آنها فقط پنج نشانه است وبه هنگام مشاهده نخستین تابلو وقت ظهوربه طور حتم برای همگان قابل پیش بینی است ومنع تعیین وقت برداشته میشود. همانگونه که می دانید علائم ظهوربر دو نوع می باشد1- علائم حتمی که فقط پنج تاست 2- علائم غیرحتمی که هزاران علامت است:
در این مقاله فعلا با علائم حتمی کاری نداریم زیرا این علائم که پنج تا هم بیشتر نیست تاکنون اتفاق نیفتاده وفعلا باید منتظر آنها باشیم لذا این علائم پنجگانه را جهت آشنائی فقط نام می بریم: وسپس به تشریح علائم غیرحتمی که هزاران حدیث و روایت می باشد.می پردازیم و در آینده نزدیک بطور مفصل علائم حتمی راتشریح کرده و به سمع ونظرتان خواهد رسید انشاالله.
علائم حتمی:
پیشوای به حق امام جعفر صادق (ع)فرمودند:
پیش از قیام قائم آل محمد (ص)پنج علامت حتمی وجود دارد:1-خروج یمانی از یمن2-خروج سفیانی ازیابس شام3-بانگ آسمانی که همگان در کل جهان هرکس به زبان خودش خواهد شنید4- کشته شدن نفس زکیه که15 شب قبل از ظهوررخ خواهد داد5-فرو رفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیداء واقع درحدود20کیلو متری مابین مدینه ومکه.
علائم غیر حتمی:
درذیل حدیثی ازامام صادق (ع)سوال شد که تا کی بنی العباس حکومت می کنند.حضرت فرمودند:
1-هرگاه دیدی که حق وطرفداران آن ازبین رفتند وجهان پر ازجور وستم شده .قران کهنه گشته وچیزهایی که در قران نیست به آن نسبت می دهند وبر طبق هوی وهوس خود توجیه می کنند.
2-ودیدی دین همانند ظرف وارونه گردیده .طرفداران باطل بر پیروان حق برتری یافته اند وشرظاهرشده.کسی را ازآن نهی نمی کنند ومجریان شررا معذورمی دارند.
3-ودیدی که فسق در اجتماعات رواج یافته است /مردها به مردها اکتفا میکنند وزنها به زنها .افراد با ایمان خاموش نشسته اند و اگر حرف بزنندسخن آنها را رد می کنند.(حتمااطلاع دارید که دربعضی از کشورهای غربی همجنس بازی بایکدیگر آزاد است) 4-ودیدی مردم در عین حال که ازدروغ گوشناخت دارند دروغش را رد نمی کنند5-افراد کوچک به بزرگترها احترام نمی گذارند.ومردم قطع رحم می کنند6- ودیدی که با افرادی که به گناه مباهات می ورزند باخنده برخورد می شود وحرف بدآنان را به ایشان بر نمی گردانند.7-ودیدی که پسربچه ها مانند زنان خود فروشی می کنندودیدی عده ای از زنان بازنان ازدواج می کنند(از چند سال پیش در بعضی از کشورهای غربی ازدواج هم جنس ها با هم قانونی شده است)
8-ودیدی مرد اموال خود را در راه غیر مشروع به مصرف می رساند وکسی او را نهی نمی کند ودیدی همسایه همسایه را اذیت می کند و احدی او را باز نمی دارد(مثلا افرادی مایحتاج مردم را می خرند وآنها را احتکار می کنند تا به قیمت گرانتربفروشند یا در عروسی ها مبالغ کلانی صرف مطرب می شود)
9-ودیدی که کفار از رنجی که اهل ایمان به خاطرشیوع فساد در زمین می برند خوشحال می شوندو علنا شراب خواری می شود.وافرادی که از خدا نمی ترسند.مجلس شراب را گرم می کنند.
10-ودیدی کسی که امر به معروف می کند در بین مردم ذلیل وطرفداران فساد اخلاقی درجامعه محترم هستند وصاحب آیات کوچک شمرده می شود.و دیدی که راه خیربسته شده وشر وبدی باز است. خانه ی خدا به فراموشی سپرده شده امر به ترکش می شود.و مرد چیزی را می گوید که به آن عمل نمی کند.
11-ودیدی مردها برای مردها وزنها برای زنها خود را فربه می کنند .معیشت مرد از دبرش ومعیشت زن ازفرجش می باشدوزنها برای خودمجلس می گیرند چنانچه مردها مجلس می گیرند.ودیدی که در فرزندان عباس کارهای زنانگی آشکارشود وخضاب را ظاهر سازند وسر خود را شانه زنند چنانچه زن برای شوهرش شانه زند.
12-ودیدی صاحب مال از مومن عزیزتر باشد .ربا ظاهر شود وعیب ندانند وزنها بر دادن زنا ستایش شوند.و دیدی زن برای نکاح شوهر خود همکاری کند و بیشتر مردم و بهترین خانواده ها کسی باشد که زنها را در جهت فسقشان کمک کند.
13-و دیدی مومن محزون وحقیر وذلیل باشد وبدعتها وزنا علنی شود مردم به شهادت ناحق اعتماد کنند .حرام را حلال کنند وحلال را حرام گردانند .دین به رای باشد و کتاب خدا واحکامش معطل شود و به آن عمل نشود.ودیدی که مردم از روی جرات بر خدا برای انجام کارهای گناه وزشت منتظر شب نمی مانند ومومنان در مقابل منکرات جز با قلبشان .توان انکار ندارند.و دیدی که استانداران و امیران .اهل کفر را مقرب خود واهل خیر راازخود دور می سازند وحکام در حکم رشوه می گیرند وحکومت برای کسی قباله شده که پول زیادی می دهد.(مثل حاکمان کشورهای عربی ومتاثر از وهابیت)
14-ودیدی که خویشاوندان با محارم خود زنا کنند وبه همانها اکتفا کنند.مردبه تهمت وگمان کشته شود ودر راه رسیدن به جنس نر برای کار زشت ازمال وجان می گذرند.و دیدی مرد برای آمیزش با زنان .مورد سرزنش قرارگیرد .مرد از کسب زنش که از زنا بدست آورده ارتزاق می کند در حالی که به آن یقین دارد واقدام به آن می نماید.ودیدی زن بر شوهرش غالب می شود وکارهایی را که شوهرنمی خواهد انجام می دهد وجهت همسرش نفقه می پردازد.ودیدی مرد زن وکنیزخود را کرایه می دهد وبه خوراکی وآشامیدنی پستی رضایت می دهد.ودیدی زنان خود را به کفار عرضه کنند.اسباب لهو ولعب وسازظاهر وعلنی گشته واحدی کسی را منع نکند وجرات بر منعش نیز نباشد.
15 ودیدی که ایمان به خدا بالاجبار صورت پذیرد وقماربازی علنی گردد ومانعی هم نداشته باشد.ودیدی انسان شریف توسط کسی که از قدرت او هراس دارد خوار وذلیل گردد ونزدیکترین مردم به حکومت کسی است که به دشنام ما اهل بیت مدح وستلیش شود وهرکس ما را دوست دارد او را مزور ودورغگو دانند وشهادتش راقبول نکنند وحرف زور وناحق مورد قبول واقع شود.ودیدی همسایه .همسایه اش را ازترس اکرام کند.
16-ودیدی شنیدن قران بر مردم سنگین آید ولی شنیدن باطل آسان باشد.ودیدی حدود خدامعطل مانده ومردم به هوای نفس و رای خود نسبت به حدود عمل می کنند ومساجد را زینت کنند(آیا زینت مساجد واجب است یا کمک به افراد فقیر ومستمند) در روایات آمده است وقتی که امامزمان ارواحنافدا ظهور فرمایند بعضی از مساجد را خراب خواهند فرمود زیرا برای رضای خدا ساخته نشده اند/ وَ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً وَ كُفْراً وَ تَفْرِيقاً بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِرْصاداً لِمَنْ حارَبَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنا إِلاَّ الْحُسْنى وَ اللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكاذِبُونَ (107) و كسانى كه مسجدى براى ضرر زدن و (تقويت) كفر و تفرقه ميان مؤمنان و به انتظار كسى كه از پيش با خدا و رسولش ستيزه كرده ساختهاند، و قسم مىخورند كه جز نيكى منظورى نداريم و حال آنكه خدا گواهى مىدهد كه دروغ گويند (107). ودیدی چون به نیازمند چیزی بدهند به او بخندند و برای غیر خدا کمکش کنند ومردم ومجالس از غیر ثروتمندان متابعت نکنند وآیات آسمانی را اهمیت ننهند و از آن نترسند.ودیدی که شخص مال زیادی را در راه غیر طاعت خدا انفاق می کند در حالی که در راه خدا از مال کم هم دریغ دارد.
17 ودیدی عاق والدین علنی شده و به پدر ومادر به نظر حقارت نگاه می شود و درنظر فرزندانشان از همه کس خوار وذلیل ترند وفرزند خوشحال است که به پدر ومادرش افترا بندند.و دیدی زنها بر حکومت و هرکاری را که خواهند غالب شوند وکاری جز آن چه به میل وپسند ایشان باشد انجام نشود ودیدی پسر به پدر خود افترا می زند واقامه دعوی بر علیه پدر ومادر کند وبه مرگشان خوشحال شود.ودیدی که همه مردم در ترک امر به معروف ونهی از منکر مساوی باشند (هیچ کس به آن عمل نکند)ودیدی پرچم منافقین و اهل نفاق بلند وپابرجاست وپرچم اهل حق حرکت نداشته باشد (در حال حاضر در دنیا به جز جمهوری اسلامی ایران در چند کشور پرچم اسلامی پا برجاست.
18- ودیدی که اذان و نماز مورد کسب واقع شود .مساجد مملواز کسانی است که از خدا نمی ترسند وبرای غیبت کردن وخوردن گوشت اهل حق در آن جمع شده اند وشراب را برای یکدیگر توصیف کنند.وشخص مست بی عقل برای مردم نماز جماعت بخواند وحال آنکه مستی او را ایراد نگیرند وچون مست گردد گرامیش دارند واز او تقیه کنند و بترسند و مواخذه اش نکنند ومعذورش دارند ودیدی که هر کس اموال یتیمان را بخورد او راستایش کنند وصالحش دانند.قضات برخلاف اوامر الهی قضاوت کنند(فکر کنید احکام وشرایع اسلام در چند کشور از کشورهای جهان حاکم است )و دیدی حکام خائنین را به خاطر طمع امین خود دانند ودیدی حکومتها میراث را به دست افراد فاسق وجرات دار نسبت به خدا سپرده اند .از ایشان (رشوه )می گیرند وآنها را رها می کنندتا هر چه بخواهند (نسبت به آن اموال )به جا آورند/
19-ودیدی که راستگوترین افراد کسی است که از روی دروغ افترا زند.شر وسخن چینی آشکار وظلم وستم فاش وعلنی گردد غیبت را سخن ملیح ونمکین شمارند ومردم به واسطه آن همدیگر را مژده وبشارت دهند.ودیدی که حج وجنگ را برای غیر خدا طلب می کنند.سلطان به خاطر کافری مومن را خار وزلیل گرداندو دیدی خرابی بر آبادانی بلندی جسته است.ودیدی مردمعیشتش از کم فروشی است ودیدی خون ریزی را آسان شمارند.مرد به خاطرامور دنیوی طلب ریاست کند وخود را به بد زبانی مشهور کند تا از او بترسند و کارها را به او واگذارند ودیدی نماز را سبک شمارند وشخص مال زیادیبدست آورده واز هنگامی که ثروتمند گشته زکاتش را ندادهاست.ودیدی که میت را نبش قبر کرده اذیتش کنندو کفنش را بفروشند.هرج ومرج زیاد شده مرد در روز نشئه است وشب در حال مستی به صبح می رساند ودیدی مرد به مسجد رود وچون برگردد لباس ندارد مردم دچار قساوت شده واشک از چشمانشان نیاید وذکر بر آنها سنگین آید حرام علنی گشته مردم به آن رغبت دارند ونمازگذار نماز می خواند تا مردم ببینند.ودیدی فقیه .فقه را برای غیر دین وبرای دنیا وریاست طلب میکند.ودیدی روی منبرها امر به تقوا می شود ولی گوینده به آنچه امر می کند به آن عمل نمی کند.
20-ودیدی که مردم باکی نداشته باشند که چه می خورند (حلال یا حرام) ویا با کی نکاح می کنند.ودیدی دنیا به مردم روی آورده ودیدی آثار حق کهنه گشته پس برحذر باش ونجات را از خدا بطلب وبدان که مردم در سخط خدای عز وجل هستند وایشان را مهلت داده برای امری که نسبت به ایشان اراده دارد پس مواظب ومنتظر باش وجدیت کن که خدا تورا بر خلاف ایشان ببیند .پس اگر عذاب خدا رسید وتو در بین ایشان باشی زودتر به رحمت خدا رسیده ای واگر عذاب بتاخیر افتاد آنها مبتلا شده اند وتو از آنچه آنها از بی باکی نسبت به خدا عمل می کردند نجات یافته ای و بدان که خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نگرداند ورحمت خدا به نیکوکاران نزدیک تر است. 21- از عمیره دختر نفیل نقل شده که گفت:از امام حسین علیه السلامکه فرمود :این امری که شما انتظارش را دارید (یعنی ظهور حضرت امام زمان ارواحنا فداء)نخواهد شد تا وقتی که بعضی از شماها از بعضی دیگر بیزاری جوید وبعضی به صورت بعضی دیگر آب دهان بیندازد.
از این دست علائم ونشانه ها فراوان است اما جهت رعایت اختصار فعلا به همین اندازه بسنده می شود. در پایان مجددا درخواست می کنیم نظرات خودتان را ارسال بفرمائید با تشکر قبلی.