امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قوانین سئو طراحی فروشگاه های اینترنتی
#1
فروشگاه های اینترنتی از نظر جذب ترافیک و کاربر نسبت به سایت های خبری و متنی به فعالیت بیشتری نیاز دارند.  به عنوان مثال اگر شما یک وب‌سایت تفریحی یا خبری داشته  باشید می‌توانید از همان هفته‌های اول انتظار ورودی خوبی را از راه موتورهای جستجو داشته باشید. اما گاهی اوقات یک فروشگاه اینترنتی با اینکه چند ماه از تأسیس آن می‌گذرد نمی‌تواند ورودی خوبی داشته باشد. یکی از دلایل این مسئله، این است که در حالت عادی جستجو برای خرید از اینترنت در مقایسه با جستجوی عناوین سرگرمی و خبری بسیار کمتر است. با این حال با رعایت قوانین سئو می‌توان کاری کرد تا بازدید کننده بیشتری وارد فروشگاه اینترنتی شما شود.در فروشگاه‌های اینترنتی هر چقدر که ساختار سئو قوی‌تر و بهینه‌تر باشد، بازدید کننده و در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.در این مقاله چند اصل مهم برای بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی بیان می کنیم.
بهینه سازیMeta Tags یا برچسب‌های متا
هر یک از صفحه‌های وب‌سایتتان را با یک عنوان و توضیح منحصر به فرد برچسب گذاری کنید. موتورهای جستجو به عناوین مختلف و متنوع علاقه زیادی دارند. شما می‌توانید برچسب‌های متا (Meta Tags) را در قسمت H کد HTML هر صفحه درج کنید. بیشتر بسترهای فروشگاه ساز امکان تعیین Meta Tag برای صفحات مختلف را دارند. برچسب عنوان (Title Tag) هنوز هم یک عامل مهم در بهینه سازی بازدهی فروشگاه در موتور جستجواست.
بهینه سازی آدرس صفحات فروشگاه های اینترنتی
با وجود تغییرات گسترده در ساختار الگوریتم های مورد استفاده موتورهای جستجو، ساختار آدرس هر صفحه هنوز هم یک فاکتور مهم در ساختار سئو است، پس مطمئن شوید که آنها را به درستی تنظیم می‌کنید. از تعدادی واژگان کلیدی مرتبط با موضوع صفحه در آدرس‌های هر صفحه استفاده کنید، اما از آدرس‌هایی که بیش از اندازه طولانی هستند بپرهیزید. از خط تیره کوتاه برای جداسازی واژگان کلیدی استفاده کنید، و از زیر خط‌ها و نمادها اجتناب نمایید.
شما به مقداری دانش فنی برای اجرا و پیاده سازی بازنویسی آدرس وب نیاز خواهید داشت. زیرا‌ CMSهای آماده فروشگاه ساز این کار را به صورت خودکار انجام نمی‌دهند.
افزودن محتوای ارزشمند برای فروشگاه اینترنتی
با وجود رقبای زیاد که هر روز هم به تعداد آن ها افزوده می شود می توانید با تولید محتوای منحصر به فرد از آنان سبقت بگیرید.  بنابراین باید چیزی درمحتواهای فروشگاه شما باشد که در سایر فروشگاه‌ها نیست. سعی کنید با ارائه تصاویر منحصر به فرد و محتوای متنی تولیدی خودتان نوشته‌اید، شاخص باشید. از کپی کردن متن توضیحات از سایر فروشگاه‌ها خودداری کنید چون زحمت تان(زحمت=تلاش=پول) را توی چاه می ریزید. خودتان را جای کاربر قرار دهید، کاربر دنبال محصولی خاص مثلاً شامپویی برای جلوگیری از ریزش مو است در فروشگاه های اینترنتی به دنبال آن می گردد به سایت هایی بر می خورد که عکس و متنی یکسان برای آن محصول قرار داده اند. در اولین سایت مطلب را کامل می خواند ولی مطلب بعدی در سایت دوم را که از نظر کلی بررسی کرد و دید شبیه قبلی است اصلاً نمی خواند. در صورتی اگر سایت دوم درباره همان محصول به شیوه ای روان تر و واضح تر و عملی تر توضیح داده بود کاربر سریعاً آن سایت را نمی بست و چه بسا به مشتری تبدیل می شد.  با افزودن توضیحات اختصاصی به گروه‌ها و صفحه‌های محصولتان، نه تنها در حال ارائه محتوای بیشتر به موتورهای جستجو به منظور شاخص بودن هستید، بلکه اطلاعات بیشتری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورید.
سرعت بارگذاری صفحات فروشگاه های اینترنتی
این پارامتر برای هر گونه سایتی باید رعایت شود و فروشگاه های اینترنتی باید بیشتر به این موضوع اهمیت بدهند. بازدید کنندگان وب‌سایت‌ (که در اینجا مشتریان شما هستند) همیشه از بازدید وب‌سایت‌هایی که سریع بارگذاری می‌شوند لذت می‌برند. یک فروشگاه اینترنتی که به کندی بارگذاری می‌شود، یکی از دلایل از دست دادن مشتری است. هیچ کس دوست ندارد چند دقیقه در انتظار باز شدن یک صفحه منتظر بماند. اگر چه کیفیت عکس محصولات مهم است، ولی نباید حجم‌ها آن‌قدر زیاد باشد که مشتری قید صفحه را زده و آن را ببندد. علاوه بر توجه بر حجم صفحات، از کیفیت و سرعت سرور وب‌سایت خود نیز مطمئن شوید. از سوی دیگر در ساختار الگوریتم های جدید، سرعت بارگذاری یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی در موتورهای جستجو محسوب می شود.
لینک‌های داخلی
لینک‌های داخلی برای بهینه سازی موتور جستجو مهم هستند. همان لینک‌هایی که شما در صفحات مختلف درج می‌کنید و بازدید کننده را به صفحات دیگر وب‌سایتتان انتقال می دهید. هر زمان که فرصتی برای لینک به یک صفحه محصول به دست آوردید، می‌بایست این کار را انجام دهید. مثلاً محصول جدیدی را در فروشگاه درج کرده‌اید، در توضیحات می‌توانید بگویید این محصول نسبت به فلان محصول (لینک) این تفاوت‌ها را دارد. البته استفاده از لینک‌های داخلی می‌بایست با میانه روی و اعتدال صورت گیرد. از هوش خود بهره بگیرید و برای پیوند دادن به هر واژه کلیدی که با آن روبرو می‌شوید کاملاً فکر کنید.
منبع: سایت lastech
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بایدها و نبایدهای طراحی سایت mohi72 0 13 1396-10-24، 10:49 صبح
آخرین ارسال: mohi72
  ضروریت های طراحی فروشگاه های اینترنتی چیست nopardazco 0 15 1396-10-15، 09:15 عصر
آخرین ارسال: nopardazco
  بررسی استاندارد های طراحی سایت nopardazco 0 11 1396-10-14، 09:51 صبح
آخرین ارسال: nopardazco
  بررسی استاندارد های طراحی سایت nopardazco 0 9 1396-10-14، 09:50 صبح
آخرین ارسال: nopardazco
  معرفی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا nopardazco 0 10 1396-10-13، 02:48 عصر
آخرین ارسال: nopardazco
  هدف طراحی فروشگاه اینترنتی چه چیزی است؟ nopardazco 0 9 1396-10-13، 02:45 عصر
آخرین ارسال: nopardazco
  بررسی وب سایت های برتر آموزش طراحی سایت nopardazco 0 11 1396-10-12، 03:04 عصر
آخرین ارسال: nopardazco
  بررسی شغل طراحی سایت در قم nopardazco 0 13 1396-10-10، 11:08 صبح
آخرین ارسال: nopardazco
  طراحی سایت هتل nopardazco 0 13 1396-10-10، 11:06 صبح
آخرین ارسال: nopardazco
  تعریف طراحی سایت nopardazco 0 13 1396-10-10، 11:04 صبح
آخرین ارسال: nopardazco

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان