۱۳۹۴-۸-۴، ۰۱:۰۹ عصر
تعریف برند
زمانی که یک شرکت تشکیل میشود و فعالیت خود را آغاز میکند، با توجه به زمینه فعالیت تجاری و به منظور احراز هویت، احتیاج به یک نام تجاری و یا برند دارد که باید به صورت زبان فارسی نوشته شود. به این کار ثبت برند گفته میشود. تمامی مشاغل و محصولات مختلف در زمینههای خدمات، بازرگانی، تولیدی و ... میتوانند درخواست ثبت برند را نمایند.
ثبت برند یا نام تجاری به مدت 10 سال اعتبار دارد و پس از 10 سال نیز قابل تمدید میباشد. هر شرکت نیز تنها با نام تجاری خود میتواند اقدام به ثبت برند نماید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند
فیش پرداخت هزینههای ثبت
کپی از علامت درخواستی و شرح درخواست در برگی جداگانه
کارت ملی و کپی شناسنامه اشخاص حقیقی متقاضی ثبت برند
دریافت فرم اینترنتی، اظهارنامه ثبت علامت، تکمیل و ارسال آنها
کپی برابر اصل پروانه کسب و یا مجوز تولید برای اشخاص حقوقی
ارائه مدارک مربوط به حق تقدم برای متقاضیانی که بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم استفاده کنند.
علامتهای قابل ثبت شدن
علائم با استانداردهای تعیین شده؛ علائم به منظور تائید استفاده میشوند. از جمله این علامتها میتوان به گواهینامه استاندارد کیفیت "ISO 2000" یک گواهینامه شناخته شده در سطح جهانی اشاره کرد.
علائم اشتراکی؛ این علائم مخصوص شرکتها هستند که با هدف معرفی شرکت کاربرد دارند.
تعریف شرکت
زمانی که مجموعهای از اشخاص حقیقی و حقوقی جهت کسب سود در چارچوب تعیین شده و با عقد قرارداد، فعالیت اقتصادی خود را آغاز میکنند و تواناییهای خود از قبیل تخصص، سرمایه و ارتباطات با یکدیگر را به اشتراک میگذارند، شرکت تشکیل شده به حساب میآید.
انواع شرکت
مسئولیت محدود، 2- سهامی خاص، 3- سهامی عام، 4- تضامنی
فعالیتهایی که نیازمند اخذ مجوز هستند
تصمیمات شرکت
معاملههای مربوط به طلا، نقره و ارز
ورود و خروج ارز و پول در شرکت
تشکیل نمایندگی بانکهای خارجی
نگهداری اشیا گران قیمت از جمله طلا و نقره
نام انتخاب برای شرکت
به زبان فارسی باشد
با شئونات اسلامی منافات و مغایرت نداشته باشد
از حرف اول همچون پی ، وی، ف، سی و ... استفاده نشود
از اسم شعرا و دانشمندان استفاده نگردد
نکته: دریافت مجوز یکی از اقدامهای بعدی شروع فعالیت شرکت است که اخذ آن الزامی میباشد.
منبع : ثبت شرکت
زمانی که یک شرکت تشکیل میشود و فعالیت خود را آغاز میکند، با توجه به زمینه فعالیت تجاری و به منظور احراز هویت، احتیاج به یک نام تجاری و یا برند دارد که باید به صورت زبان فارسی نوشته شود. به این کار ثبت برند گفته میشود. تمامی مشاغل و محصولات مختلف در زمینههای خدمات، بازرگانی، تولیدی و ... میتوانند درخواست ثبت برند را نمایند.
ثبت برند یا نام تجاری به مدت 10 سال اعتبار دارد و پس از 10 سال نیز قابل تمدید میباشد. هر شرکت نیز تنها با نام تجاری خود میتواند اقدام به ثبت برند نماید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند
فیش پرداخت هزینههای ثبت
کپی از علامت درخواستی و شرح درخواست در برگی جداگانه
کارت ملی و کپی شناسنامه اشخاص حقیقی متقاضی ثبت برند
دریافت فرم اینترنتی، اظهارنامه ثبت علامت، تکمیل و ارسال آنها
کپی برابر اصل پروانه کسب و یا مجوز تولید برای اشخاص حقوقی
ارائه مدارک مربوط به حق تقدم برای متقاضیانی که بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم استفاده کنند.
علامتهای قابل ثبت شدن
علائم با استانداردهای تعیین شده؛ علائم به منظور تائید استفاده میشوند. از جمله این علامتها میتوان به گواهینامه استاندارد کیفیت "ISO 2000" یک گواهینامه شناخته شده در سطح جهانی اشاره کرد.
علائم اشتراکی؛ این علائم مخصوص شرکتها هستند که با هدف معرفی شرکت کاربرد دارند.
تعریف شرکت
زمانی که مجموعهای از اشخاص حقیقی و حقوقی جهت کسب سود در چارچوب تعیین شده و با عقد قرارداد، فعالیت اقتصادی خود را آغاز میکنند و تواناییهای خود از قبیل تخصص، سرمایه و ارتباطات با یکدیگر را به اشتراک میگذارند، شرکت تشکیل شده به حساب میآید.
انواع شرکت
مسئولیت محدود، 2- سهامی خاص، 3- سهامی عام، 4- تضامنی
فعالیتهایی که نیازمند اخذ مجوز هستند
تصمیمات شرکت
معاملههای مربوط به طلا، نقره و ارز
ورود و خروج ارز و پول در شرکت
تشکیل نمایندگی بانکهای خارجی
نگهداری اشیا گران قیمت از جمله طلا و نقره
نام انتخاب برای شرکت
به زبان فارسی باشد
با شئونات اسلامی منافات و مغایرت نداشته باشد
از حرف اول همچون پی ، وی، ف، سی و ... استفاده نشود
از اسم شعرا و دانشمندان استفاده نگردد
نکته: دریافت مجوز یکی از اقدامهای بعدی شروع فعالیت شرکت است که اخذ آن الزامی میباشد.
منبع : ثبت شرکت