امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه مسافت های طولانی را شنا کنیم؟
#1
چگونه مسافت های طولانی را شنا کنیم؟
شنا در مسافت های طولانی یک فعالیت استقامتی است که معمولا مسافت های 10 تا 25 کیلومتر مسابقات شنای در آب های آزاد است. با توجه به احتمال وقوع یک سری حوادث خاص در این نوع شنا ها، تکنیک ها و آموزش هایی وجود دارد که احتمال به وقوع پیوستن این حوادث را کاهش میدهد. این تکنیک ها شامل توانایی روی آب ماندن و سرعت برای فواصل طولانی و همچنین افزایش ظرفیت هوازی است.

حرکات کارآمد
شنا گران مسافت های طولانی باید یک سیکل کارآمد برای ایجاد قدرت بدون افزایش ضربان قلب یا میزان تنفس داشته باشند. طبق گفته تویی، مربی شنا، تکنیک مناسب حرکات کارآمد، مهم ترین مورد برای افزایش کارایی و جلوگیری از آسیب های احتمالی است. با حرکات کارآمد تر، با استفاده از حداکثر رساندن فاصله بین هر حرکت، از انرژی کمتری استفاده میکنید.حرکت کارآمد با تاکید بر خط طول بدن و چرخش کمر و شانه است.

پیشرفت تدریجی
شبیه به مسافتی طولانی و یا دوچرخه سواری، شنا کردن در فواصل طولانی نیاز به تکنیک های آموزشی ویژه برای پیشرفت تدریجی تا فاصله داده شده دارد. به عنوان مثال، در طول یک جلسه تمرین 50 متر را با یک سرعت خاص برای 10 بار شنا کنید. به تدریج مسافت شنا کردن را تا 75 متر و 100 متر افزایش دهید. این کار تناسب اندام و حرکات شما را بهبود میبخشد.
زمانی که فشار و حجم تمرین افزایش یابد، مقاومت بدن شما در برابر فشار های فیزیکی ناخواسته در یک شنای طولانی مدت نیز افزایش پیدا میکند. پیشرفت تدریجی در یک دوره زمانی 12 تا 16 هفته ای تاثیر خود را نشان میدهد.

میزان ترشح اسید لاکتیک در بدن
با افزایش ترشح اسید لاکتیک، توانایی شناگران برای شنا کردن در مسافت و زمان طولانی، افزایش میابد و توانایی شنا کردن برای طولانی مدت حفظ میشود. برای اینکار لازم است تمرینات شنا با دوره های متناوب کار و استراحت برای تعداد مشخصی انجام شود.
به عنوان مثال، 15 دور از مسافت 100 متر و با سرعت سریع با استراحت 30 ثانیه ای که باعث ایجاد قدرت و استقامت قلب و فشار خون که همراه با بهبود حرکات بدن است.

تمرینات تمپو
تمرینات تمپو ( یا آموزش حالت ثابت) یک تکنیک آموزشی است که ذهن و بدن شما را با سرعت و حرکات بدنی که در طول شنا در فواصل طولانی استفاده میشود را آموزش میدهد. در طی تمرین سرعت، هدف این است که یک دوره طولانی را حفظ کنید. طول و مدت تمرین بستگی به فاصله تا هدف شما را دارد.با استفاده از تمرینات سرعت، سیستم قلب و عروق شما تقویت میشود و همچنین ایجاد اعتماد به نفس میکند که میتواند سرعت و سطح انرژی را در طول مسافت شنا حفظ کنید.

منبع: خرید بلیط استخر
آسونیک | فروشگاه اینترنتی رزرو و خرید آنلاین بلیط استخر و پارک آبی با تخفیف ویژه
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بر روی تردمیل طولانی یا سریع بدویم؟ aniln 0 207 1396-7-2، 04:26 عصر
آخرین ارسال: aniln
  چگونه چربی‌های شکم را بعد از زایمان بسوزانیم؟ cnt30me 0 189 1393-9-25، 12:54 عصر
آخرین ارسال: cnt30me
  خادم:می‌خواهیم اسپانسرهای خوبی برای سرخابی‌ها جذب کنیم/نوبت استقلال هم میشود! iman123 0 454 1393-1-31، 03:14 عصر
آخرین ارسال: iman123
  چگونه تای چی را به درستی انجام دهیم ؟ mashzahra1 0 396 1392-10-11، 10:12 صبح
آخرین ارسال: mashzahra1
  چگونه و چه اندازه ایروبیک کار کنیم mashzahra1 0 332 1392-9-28، 09:16 صبح
آخرین ارسال: mashzahra1
  بیایید برای فردوسی پور دعا کنیم kabootar 1 1,012 1390-12-7، 07:22 عصر
آخرین ارسال: ADMIN

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان