امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
200 فاکتور مهم در تعیین رتبه سایت
#1
رتبه سایت: 200 فاکتوری که گوگل برای رتبه بندی و رنکینگ در الگوریتمش استفاده می کند این موضوع جذاب و مفید را در چندین قسمت مجزا باهم بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید:

200 فاکتور مهم در تعیین رتبه سایت

رتبه سایت

فاکتورهای دامنه
سن دامنه: گوگل از سن دامنه استفاده می کند اما تفاوت زیادی بین دامنه ای با عمر 6 ماه و عمر 1 سال وجود ندارد و اهمیت زیادی ندارد.
کلمات کلیدی در دامنه: استفاده از کلمات کلیدی باعث مرتبط بودن می شود و اینکه کلمات کلیدی که در دامنه وجود دارند به صورت bold نمایش داده می شوند.
وجود کلمه کلیدی بعنوان اولین کلمه در دامنه: دامنه هایی که در آن ها کلمه کلیدی هدف اولین کلمه می باشد نسبت به دامنه هایی که کلمه کلیدی در وسط آن ها قرار دارد یا اصلا کلمه کلیدی ندارند بهتر هستند.
ثبت طول عمر دامنه: معمولا دامنه هایی که دارای ارزش و اعتبار بالایی باشند زودتر برای چندین سال بعدی را نیز پرداخت می کنند و دامنه هایی که چندان معتبر نیستند بیشتر از 1 سال مصرف نمی شوند بنابراین گوگل از این موضوع برای بررسی معتبر بودن دامنه استفاده می کند.
وجود کلمه کلیدی در نام زیردامنه: هیات moz به این توافق رسیده اند که زیردامنه هایی (subdomain) که در آن ها کلمه کلیدی وجود دارد از رنک و رتبه بالاتری برخوردارند.
تاریخچه دامنه: سایت هایی که دارای مالکیت متغیر و یا نامشخص هستند ممکن است که به گوگل اعلام کنند که تاریخچه سایت ریست شود و از لینک دادن به این سایت ها خودداری کنند.
Exact Match Domain (دامنه دقیقا همتا): EMDs هم می تواند مفید باشد هم مضر اگر سایت شما دارای کیفیت خوبی باشد EMDs می تواند به شما برتری دهد و اگر بی کیفیت باشد به آپدیت EMDs آسیب می رساند.
دامنه های عمومی و خصوصی: دامنه های خصوصی همانطور که برای امنیت سایت مفید هستند اما اگر دامنه خیلی خصوصی باشد و تمام اطلاعات آن مخفی باشد می تواند غیرعادی تلقی شود و نشان دهنده ی این است که چیزی برای مخفی کردن وجود دارد پس می تواند برای سئوی سایت مضر باشد بنابراین دامنه های عمومی نسبت به خصوصی بهتر هستند.
جریمه شدن مالک دامنه: اگر گوگل شخصی را اسپم ساز بداند و به spammer بودن شخص پی ببرد سایت هایی که متعلق به این فرد هستند دچار تاثیرات منفی خواهند شد و اینکه گوگل سخت گیری بیشتری را در رابطه با این سایت ها دارد.
دامنه های مختص هر کشور: دامنه هایی که مخصوص هر کشوری هستند برای بهبود رتبه جستجو در همان کشور بسیار مفید می باشند ولی در سطح جهانی اینطور نیست.
حتما بخوانید  مقایسه بهترین افزونه های امنیتی وردپرس
فاکتورهای صفحه
استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان: همانطور که می دانید تگ عنوان دومین قسمت مهم محتوای صفحه می باشد، در نتیجه سیگنال قوی ای را برای سئو on-page ارسال می کند.
استفاده از کلمه کلیدی در ابتدای تگ عنوان: بنابر اطلاعات Moz تگ های عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می شوند در مقایسه با تگ های عنوانی که کلمه کلیدی در وسط یا انتهای آن ها قرار دارند کارایی بهتری دارند.
وجود کلمه کلیدی در تگ توضیحات: این هم از مواردی می باشد که باعث تمایز شما از بقیه می شود.
استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان H1 : تگ H1 دومین تگ عنوان می باشد که سیگنال مرتبط بودن را به گوگل ارسال می کند.
استفاده بیشتر از کلمه کلیدی در متن: هرچه بیشتر از کلمه کلیدی در متن استفاده شود به نشانه ی مرتبط بودن می باشد و تاثیر زیادی در رتبه سایت دارد.
حجم محتوا: هر چه محتوای شما دارای تعداد کلمات بیشتری باشد و طولانی تر باشد می تواند سطح بیشتری را پوشش دهد و تاثیر بهتری دارد و مقالات طولانی به مقالات کوتاه و سطحی برتری دارند.
تراکم کلمه کلیدی: همانطور که استفاده از کلمه کلیدی در متن بسیار مفید می باشد و مبنایی می باشد که گوگل از آن برای انتخاب عنوان صفحه استفاده می کند اما باید دقت کنید که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی باعث آسیب به رتبه بندی می شود.
وجود مفاهیم مخفی در کلمات کلیدی موجود در متن: موتورهای جست وجو می توانند معنی واقعی کلماتی که بیش از چند معنی دارند را با استفاده از LSI پیدا کنند. وجود LSI در متن تعیین کننده کیفیت محتوا است.
وجود کلمه کلیدی LSI در عنوان و توضیحات: همانطور که LSI می تواند معنی واقعی کلمات مترادف موجود در محتوای صفحه را بفهمد همین موضوع برای کلمات کلیدی موجود در تگ عنوان و یا توضیحات نیز وجود دارد و گوگل می تواند مرتبط بودن آن ها را بفهمد.
سرعت بارگذاری صفحات HTML : سرعت بارگذاری صفحات HTML از جمله بخش های مهم و تاثیرگذار برای رتبه بندی سایت می باشد و نه تنها گوگل بلکه موتورهای جستجوگر bing هم می توانند با حساسیت بالا سرعت بارگذاری سایت شما را براساس حجم فایل های موجود در سایت و کد های آن بررسی کنند و مسلما سایت هایی که سرعت بسیاربالایی دارند به دلیل اینکه کاربران از آن سایت ها رضایت بیشتری دارند رتبه بهتری را کسب می کنند. ادامه این مقاله را در روزهای آتی در اختیار شما قرار خواهیم داد.
منبع : آوینا وب
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مهم ترین خدمات یک شرکت طراحی سایت چیست؟ nopardazco 0 4 دیروز، 02:30 عصر
آخرین ارسال: nopardazco
  .طراحی سایت مراکز خرید start11 0 17 1397-4-17، 03:20 عصر
آخرین ارسال: start11
  .طراحی سایت صنعنی start11 0 27 1397-4-12، 11:51 عصر
آخرین ارسال: start11
  .طراحی سایت مدارس start11 0 36 1397-4-10، 04:41 عصر
آخرین ارسال: start11
  طراحی سایت هتل و اقامتگاه: start11 0 29 1397-4-8، 02:06 عصر
آخرین ارسال: start11
  .طراحی سایت با وردپرس start11 0 13 1397-4-7، 02:42 عصر
آخرین ارسال: start11
  .طراحی سایت سازمانی sitecup1 0 20 1397-4-4، 03:37 عصر
آخرین ارسال: sitecup1
  .طراحی سایت تخت sitecup1 1 63 1397-4-1، 03:54 صبح
آخرین ارسال: bugatti2018
  نکات طراحی وب سایت چند زبانه nopardazco 0 47 1397-3-30، 02:56 عصر
آخرین ارسال: nopardazco
  طراحی سایت در مشهد alishs 0 25 1397-3-30، 11:05 صبح
آخرین ارسال: alishs

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان