مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: بهترین موتورهای جستجو جایگزین برای گوگل کدام اند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
موتورهای جستجو اختصاصی طی چند سال گذشته رشد زیادی داشته اند. تا همین اواخر، غیر قابل تصور بود که هر کسی بتواند با گوگل در حوزه جستجو رقابت کند. با این حال، در حال حاضر بازیکنان کوچکتری در بازی موتور های جستجو وجود دارند که به سرعت در حال رشد هستند. سهم بازار گوگل از فوریه 2017 از میزان 78.7 دچار کاهش شده است و در فوریه 2018 به کمتر از 70 درصد رسیده است.

تعدادی از این موتورهای جستجو، از جمله DuckDuckGo و StartPage، به عنوان موتورهای جستجو معمولی بدون هیچگونه حریم خصوصی، شروع به کار کرده اند. با این حال، بعد از اینکه آنها متوجه خطرهای بزرگ مربوط به ذخیره داده های بسیار زیاد شدند، تصمیم گرفتند که یک رویکرد متفاوت پیش بگیرند.

حریم خصوصی شما واقعا مهم است، و این موتورهای جستجو می توانند به شما کمک کنند که در دنیای آنلاین حریم خصوصی شما محفوظ باقی بماند. در ادامه این مقاله نوپرداز با ما همراه باشید.

موتور جستجو جایگزین گوگل

1. موتور جستجو Search Encrypt
این موتور جستجوی اختصاصی با استفاده از رمزگذاری محلی برای حفظ امنیت جستجوهای شما ساخته شده است. این موتور با ترکیبی از رمزگذاری AES-256 با رمزگذاری لایه های امن Secure Sockets ساخته شده است. در این مدل جستجو ابتدا رمزگذاری شده و سپس نتایج جستجوی خود را از شبکه شرکا جستجو می کند. پس از انجام جستجو، اصطلاحات جستجو شما منقضی می شوند، به طوری که آنها خصوصی هستند حتی اگر شخص دیگری به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد.



موتور جستجو startpage

2. موتور جستجو StartPage
StartPage از نتایج Google استفاده می کند. این یک گزینه خوب است اگر شما استفاده از گوگل را بدون ردیابی ترجیح می دهید. Ixquick، که یک موتور جستجو مستقل است که از نتایج خود استفاده می کند، StartPage را توسعه داد تا نتایج Google را هم شامل شود. ویژگی های آن شامل یک سرویس پروکسی، ژنراتور URL و پشتیبانی از HTTPS می باشد. ژنراتور URL یک ویژگی منحصر به فرد است که نیاز به کوکی ها را حذف می کند. این تنظیمات شما را در راه حفظ حریم خصوصی حفظ می کند.



موتور جستجو DuckDuckGo

3. موتور جستجو DuckDuckGo
DuckDuckGo احتمالا شناخته شده ترین موتور جستجوی جایگزین گوگل است. مدیرعامل آن، گابریل وینبرگ، گفت: "اگر FBI به سراغ ما بیاید، ما هیچ ارتباطی با شما نداریم." منبع جستجوها بیشتر از یاهو می باشد. یکی از ویژگی های جالب DuckDuckGo چیزی است که آن را "bangs" می نامند. کاربران با استفاده از علامت تعجب (!) از طریق جستجوی پرس و جو در سایتی دیگر مانند آمازون، ویکیپدیا، Yelp یا یوتیوب به طور مستقیم می توانند جستجو کنند.



موتور جستجو Gibiru

4. موتور جستجو Gibiru
Gibiru نتایج جستجوی خود را از یک الگوریتم اصلاح شده Google به دست می آورد. مدیر عامل شرکت Gibiru، استیو مارشال، در نشریه مطبوعاتی اعلام کرد که سرویس او دقیقا همان چیزی است که گوگل در اوایل کار بوده است. نتایج این موتور جستجو قابل اعتماد است، بدون هیچ اثری از ردیابیی هایی است که گوگل امروز انجام می دهد.



6. موتور جستجو Swisscows

6. موتور جستجو Swisscows
Swisscows توسط Hulbee AG که یک شرکت فن آوری در سوئیس می باشد، ساخته شده است. مانند دیگر موتورهای جستجو اختصاصی در این لیست، این یکی از پروفایل های ردیابی و یا شناسه های منحصر به فرد برای کاربران استفاده نمی کند. یک تفاوت کلیدی از دیگر موتورها این است که این یک موتور جستجو معنایی است. این به این معنی است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای ارزیابی متن جستجوی کاربر استفاده می کند. در کل، Swisscows، نتایجی را ارائه می دهد که می تواند به سوالات شما پاسخ دهد.

به نظر شما دیگر چه موتور های جستجویی وجود دارند که می توان از آن ها به عنوان جایگزین گوگل استفاده کرد؟!

سایر مقالات:

سئو و تبلیغات گوگل بهترین روش بازاریابی اینترنتی
تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک چیست؟
تعداد بازدید وب سایت را چگونه بالا ببریم | افزایش آمار بازدید سایت
بررسی جریمه سایت توسط گوگل | آیا سایت من توسط گوگل جریمه شده است؟
https://nopardazco.com/blog/seo/470-%D8%...8%AF%D8%9F