مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: روش جديد تشخيص تصاوير غير اخلاقي
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
محققان پژوهشكده پردازش هوشمند علائم، موفق به ارائه روشي جديد براي تشخيص تصاوير غير اخلاقي از تصاوير اخلاقي با استفاده از ويژگي‌هاي شكلي و بافتي شدند.

به گزارش ایسنا با توجه به گسترش سريع اينترنت، تشخيص و جداسازي تصاوير غير اخلاقي از تصاوير اخلاقي يكي از شاخه‌هاي طبقه‌بندي محتوا – محور تصاوير است.

در حال حاضر روش‌هاي تشخيص محتوا – محور تصاوير غير اخلاقي مبتني بر وجود نرخ پوست است، داراي چالش‌هايي در انتخاب فضاي رنگ و انتخاب ويژگي‌هاي مناسب در تصاوير است.

روش پيشنهادي پريسا گيفاني و مجيد وفايي زاده، محققان پژوهشكده پردازش هوشمند علائم مبتني بر استفاده از تركيب فضاهاي رنگي براي استخراج ماسك پوست، استخراج ويژگي‌هاي شكلي و بافتي از ماسك پوست، انتخاب ويژگي‌هاي مناسب با كمك MRMR و SVM به عنوان طبقه‌بندي كننده است.

در روش پيشنهادي براي كاهش خطا و بالا بردن دقت تشخيص ‌از يك الگوريتم آشكارسازي چهره با استفاده از ويژگي‌هاي هار و طبقه‌بندي كننده adaboost استفاده شده كه با استفاده از طبقه‌بندي كننده SVM توانايي اين روش براي تشخيص تصاوير غير اخلاقي 94 درصد و براي تصاوير اخلاقي 90 درصد است.

به گفته محققان، نتايج نشان داده كه مي‌توان با استفاده از استخراج ويژگي‌هاي مناسب و انتخاب صحيح ويژگي از تصاوير با دقت خوبي، تصاوير غير اخلاقي را از تصاوير اخلاقي جداسازي كرد.