مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: معضل تغيير رنگ دندان و درمان آن با استفاده از روش هاي لمينيت و بليچينگ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معضل تغيير رنگ دندان و روش هاي درمان آن با استفاده از لمينيت و بليچينگ درگيري ذهني اكثريت مردم در داشتن لبخندي زيبا مي باشد. همان طور كه واقف هستيد هميشه در برخورد با افراد و هنگام صحبت با آن ها اولين چيزي كه توجه آدمي را به خود جلب كرده زيبايي لبخند و دندان هاي طرف مقابل بوده است. بسياري از افراد به دلايل مختلف متاسفانه از بد رنگي دندان هاي خود رنج مي برند

امروز با هم مي خواهيم علل تغيير رنگ دندان را بررسي كرده و روش هاي درماني لمينيت و بليچينگ را بيشتر بشناسيم

بليچينگ دندان

در بليچينگ دندان سفيد كردن دندان ها با استفاده از يك ماده شيميايي انجام مي گيرد. به اين صورت كه گذاشتن اين ماده بر روي دندان بر رنگ دانه هاي دندان تاثير گذاشته و رنگ دندان را روشن تر مي كند. نقش اين ماده شيميايي تقريبا شبيه نقش وايتكس مي باشد.

يعني چيزي بر روي ساختار دندان اضافه نمي كند و فرم و سايز آن را تغيير نمي دهد. بلكه فقط و فقط رنگ ظاهري دندان را روشن تر مي كند. البته در اين روش روشن شدن رنگ دندان به جنس دندان ها نيز بستگي دارد.

بيشتر بدانيم»»» ايمپلنت دندان

لمينيت دندان

لمينيت دندان نه تنها باعث اصلاح رنگ دندان مي شود همچنين براي اصلاح و ترميم ساختمان دندان نيز به كار مي رود. بر خلاف روش بليچينگ در اين متد يك روكش دندان از جنس سراميك و يا كامپوزيت بر روي دندان فرد قرار مي گيرد.

تفاوت هاي روش هاي لمينيت و بليچينگ

اگر بخواهيم در مورد تفاوت هاي اين دو روش را برشمريم ابتدا بايد گفت كه به لحاظ دوام و پايداري لمينيت بهتر از بليچينگ است. تفاوت بعدي اروش لمينيت و بليچينگ اين است كه با توجه به اينكه در روش بليچينگ از ماده شيميايي براي جداسازي جرم دندان استفاده مي شود در دراز مدت مي توانند بر ميناي دندان آسيب زده و سلامت دندان را تهديد كند. مهم ترين و اساسي ترين تفاوت اين دو روش در توانايي لمينيت در برطرف كردن مشكلات ديگر دندان ها از جمله برطرف نمودن فواصل دنداني و يا هم سطح نمودن دندان ها با هم مي باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي (جراحي فك ارتودنسي دندان،بريج دندان و ....) مي توانيد به سايت كلينيك دندانپزشكي ايده ال كلينيك مراجعه كنيد.