مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: کارشناسان آمریکایی مدعی بودند لاشه هواپیمای RQ-170 قطعه قطعه شده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.




خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی در واکنش به انتشار تصاویر هواپیمای به غنیمت گرفته شده آمریکایی توسط ایران نوشت که کارشناسان آمریکایی مدعی بودند لاشه هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا قطعه قطعه شده است.

[تصویر:  13900916144524_PhotoA.jpg]


به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" طی خبری درباره انتشار تصاویر هواپیمای جاسوسی پیشرفته آمریکایی به غنیمت گرفته شده، ‌نوشت یک روز پس از آنکه مقامات آمریکایی از نگرانی خود درباره دستیابی ایران به اطلاعات طبقه بندی شده درباره یک برنامه نظامی محرمانه خبر داده بودند، ایران روز پنجشنبه تصاویر هواپیمای جاسوسی سرنگون شده آمریکایی را منتشر کرد.

هاآرتص به نقل از خبرگزاری فارس نوشت که هواپیمای RQ-170 که با نام "سنتینل" شناخته می شود مجهز به تجهیزات شناسایی فوق پیشرفته، جمع آوری اطلاعات، سامانه الکترونیکی ارتباطی و سامانه های راداری بوده است.

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته RQ-170 چندین سال است که در جنگ افغانستان مورد استفاده قرار می گیرد و مقامات آمریکایی تایید کردند که کنترل این هواپیما را زمانی که در مرزهای غربی افغانستان در حال پرواز بوده است را از دست داده اند.

پیشتر برخی کارشناسان آمریکایی اعلام کرده بودند که حتی اگر ایران به این هواپیمای سرنگون شده دست یابد، بهره برداری کمی از آن خواهد کرد چون احتمالا این هواپیما از ارتفاع بالایی سرنگون شده است و لاشه آن قطعه قطعه شده است.