مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: منبر مجازی در رمضان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رمضانی شدن فضای مجازی در روزهای کرونایی؛
وقتی تاکید 15 سال پیش رهبری رنگ واقعیت به خود می گیرد
وقتی تاکید 15 سال پیش رهبری رنگ واقعیت به خود می گیرد
اگر به سخنان رهبری در طول سالیان گذشته توجه کنیم در می یابیم که ایشان همواره بر حضور موثر و آگاهانه در فضای مجازی تاکید داشتند و صرفا منبر سنتی را کافی نمی دانستند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  سبلان‌ما، شاید اگر روزی به ما می‌گفتند که برای تمامی امورات روزمره خود نیازی به بیرون رفتن ندارید، با تعجب این عمل را امری محال می‌دانستیم، ولی حالا قریب به به دو ماه است که ریتم زندگی‌مان با تکنولوژی نوین گره خورده و به اصطلاح کارهایمان را اینترنتی پیش می‌بریم.
بستری که اگر از جنبه سرگرمی آن بکاهیم، به حتم نقاط مثبتی چون صرفه‌جویی در زمان و کاغذ، خودش را بیش از پیش نشان خواهد داد.
کرونا و چالش های آموزشی
شیوع ویروس کرونا بسیاری از مساجد، کلیساها، کنیسه ها و معابد سرتاسر جهان که حتی تصورش هم نمی کردیم را به تعطلی در آورد.
1868583
کرونا با به تعطیلی کشاندن بسیاری از مراکز آموزشی، خدماتی، بانکی و ...، مردم را با یکی از دغدغه‌های اصلی جهت  ارتباط و رسیدگی به امور مالی، خدماتی و در برخی از افراد برطرف کردن نیاز اقتصادی (کسب و کار) مواجه کرد و دانش آموزان نیز در این زمینه با مشکلات متعددی روبرو شدند.
البته گذشته از اینها مهربانی ها را نیز در ایران علنی کرد از شروع پویش ها مجازی احسان و نیکوکاری حتی با دادن ماسک رایگان تا اهدای هزاران لیتر مواد ضدعفونی کننده به مردم در کنار کسانی که احتکار را شرط اول بقای خود می دانند از جمله شیرنی ها بود که زشتی ها و تلخی ها را می شست و می برد.
گرچه دولت اپلیکیشن شاد را برای هموار ساختن مسیر آموزش دانش آموزان ابداع کرد اما این طرح دولتی نیز مایه ناراحتی اقشار کم درآمد جامعه شد اما در این بین بودند معلمینی که با همین وضعیت کلیومتر ها راه رفته و با چند دانش آموز روستایی درس عشق دادند.
لایوهای هنجار شکن در روزهای کرونایی
1868585
شیوع ویروس کرونا شاخ های مجازی و سلبریتی ها  را نیز بٌلد کرد و بسیاری از این افراد به فعالیت های مجازی خود زمان بیشتری گذاشته و برخی به تبلیغ در خانه ماندن پرداختند و با اجرای برنامه های شاد به ایجاد روحیه مردم روی آورند و اشخاصی نیز با هنجار شکنی به پخش آنچه در زمان عادی مرسوم نیست پرداختند و عده ای نیز دست بر قضائ برای زیاده روی هایشان با بستن پیج هایشان محکوم شدند.
رمضانی شدن فضای مجازی در روزهای  کرونایی
1868614
گرچه  زیرساخت های ارتباطی حوزه فضای مجازی با کاستی ها چشمگیری روبرو است و شبکه های اجتماعی داخلی در رقابت عقب ماندند، اما در هیمن فضای خارجی که استعمار گونه به محتوای تولیدی ایرانی می نگرند که نمونه نیز در زمان شهادت سردار سلیمانی مشاهده کردیم، اما با شیوع ویروس کرونا فعالان مجازی ،هیئتی ها و روحانیون در همین اوایل رمضان نفوذی سراسری در فضای مجازی داشته اند.
 سازمان فضای مجازی بسیج استان اردبیل نیز در این راستا به تولید محتوا مذهبی پرداخته و در بستر مجازی منتشر می کند.
منبر سنتی کافی نیست
1868586
اگر مروری به سخنرانی های رهبر انقلاب در سالهای دور کنیم در می یابیم که ایشان پیشتر به ضرورت ورود افراد مومن، انقلابی و در دست گرفتن فضای مجازی تاکیدات زیادی داشتند.
رهبر انقلاب در 11 اردیبهشت سال 84 در رابطه با حضور روحانیون در فضای مجازی، فرموده بودند: امروز وظایف حوزه‌های علمیه با گذشته تفاوت‌های زیادی کرده است. حوزه‌ی علمیه فقط برای اقامه‌ی جماعت نیست.
منبر رفتن به صورت سنتی هم اگر محتوای عالی و پُر مغزی نداشته باشد، کافی نیست.
امروز شما ببینید وسایل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرفِ دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک مینشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی - بلکه هر ناکسی - از آن طرفِ دنیا دریافت میکند. امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا میرسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است.
امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقىِ فکری قرار داریم، این کار زار فکری به‌هیچ‌ وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی - بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.
اگر به سخنان رهبری در طول سالیان گذشته دقت داشته باشیم در می یابیم که ایشان همواره بر حضور موثر و اگاهانه در فضای مجازی تاکید داشتند و این فضا را با به همراه داشتن معارف و مهمات تفکر اسلامی عرصه برای برد جامعه اسلامی می دانند.
انتهای پیام/

https://www.dana.ir/news/1603728.html/%D...8%B1%D8%AF
انجمن عطاملک اقدام به تولید منبر مجازی به صورت صوتی مخصوص نشر در فضای مجازی نموده که میتوانید از لینک زیر مطالعه و دانلود فرمایید

https://atamalek.ir/thread-12405.html