مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: سایت همسریابی با خانواده چه کار میکند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گروه فضای مجازی: دبير اتاق فكر و انديشه پورتال «مناظره و گفتگو» گفت: هيچ يك از سايت‌های همسريابی، مبانی اسلامی را رعايت نمی‌كنند و نمی‌تواند پايه خوبی برای ترويج زندگی‌ای با فرهنگ اسلامی و ايرانی باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمين روح‌الله عليرضالو، دبير اتاق فكر و انديشه پورتال «مناظره و گفتگو» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: بايد توجه داشت كه رونق گرفتن زندگی اسلامی در فضای مجازی با فرامين قرآن صورت می‌گيرد. در قرآن و همچنين فرامين معصومين مقام زن و مرد به ‌صورت تساوی بيان شده است و تعبيری كه قرآن در اين مورد بيان كرده است در هيچ فرهنگی به غير از فرهنگ اسلام، نمی‌توان يافت.
وی با اشاره به ايجاد سايت‌ها و توليد نرم‌افزارهايی درباره مبحث همسريابی افزود: متاسفانه با توجه به اينكه سايت‌های فراوانی به عنوان همسر‌يابی در فضای مجازی طراحی شده است، هيچ يك از اين سايت‌ها مبانی اسلامی در آنها رعايت نشده و نمی‌تواند پايه خوبی برای زندگی اسلامی و ايرانی باشد.
عليرضالو در ادامه تصريح كرد: فرهنگ غربی كه امروزه به آن پرداخته می‌شود نمونه مناسبی برای تشكيل زندگی نيست. بايد با توجه به فرهنگ غنی اسلامی كه در اختيار داريم فضای مناسبی در شبكه اينترنت ايجاد شود تا افرادی كه می‌خواهند ازدواج كنند و يا برای تشكيل زندگی قدم بردارند بتوانند از منابع دينی مورد نظراشان در فضای مجازی استفاده كنند.
وی بيان كرد: در همين راستا ما هم در سرويس اجتماعی سايت مناظره و گفتگو به نشانی www.monazereh.ir چند نمونه از فعاليت‌های اين چنينی داشته‌ايم. با همه اين موارد بايد به منبع اصلی رجوع كرد كه همان قرآن است و نمونه‌هايی را بايد از قرآن در مورد زندگی اسلامی چه به صورت متنی و يا صوتی در اختيار كاربران قرار داد.
عليرضالو اظهار كرد: قرار دادن كلامی از امام حسين(ع) در مورد خانواده ايشان می‌تواند نمونه بسيار جالبی در فضای مجازی باشد چرا كه كمتر كسی اين را شنيده است. امام حسين(ع) اظهار محبت را به خانواده‌اش به صورت مستقيم نشان می‌داد و بايد توجه داشت كه در حال حاضر بيشترين مشكلات خانواده‌ها، به ويژه از ناحيه آقايان است كه ‌نمی‌توانند اظهار محبت كنند.
وی ادامه داد: پس بايد نمونه‌های زندگی معصومين را كه بهترين نمونه و آموزش زندگی اسلامی است در سايت‌های متعدد منتشر ساخت به طور نمونه، اين جمله كه امام حسين(ع)درباره همسرشان، رباب فرمودند: بهترين خانه خانه‌ای است كه رباب در آن خانه باشد. چنين اظهار محبتی به زندگی زيبايی می‌دهد.
دبير پورتال مناظره و گفتگو عنوان كرد: حضرت اميرالمونين علی(ع) نيز هنگامی كه وارد خانه حضرت زهرا(س) می‌شدند و چيزی از حضرت طلب می‌كردند ايشان می‌فرمودند اگر در خانه چيزی باشد شما و بچه‌هايم را بر آن مقدم می‌دانم كه بسياری از اين نمونه‌ها در زندگی معصومين وجود دارد و بايد بتوانيم نمونه‌هايی از اين مطالب را در فضای مجازی در اختيار كاربران قرار دهيم.
وی افزود: با توجه به اين امر فعالان فضای مجازی هم بايد آموزش سبك زندگی اسلامی را بر مبنای زندگی و آموزه‌های اهل بيت (ع)، فرامين قرآن و با توجه به اصولی كه بهترين الگو در مبحث زندگی اسلامی می‌تواند باشد انجام دهند و برنامه‌های خود را بر همين مبنا پياده‌سازی كنند.
عليرضالو عنوان كرد: در زندگی حال حاضر چون كمتر به مسائل دينی و اسلامی پرداخته می‌شود و در جريان زندگی كنونی كه حركت به سمت غربی شدن پيش می‌رود، بعضی از مشكلات در خانواده‌ها مشاهده می‌شود. ازدواج‌هايی كه بعد از مدتی به جدايی تبديل می‌شود، نشان از تأثير فرهنگ بيگانه غرب بر فرهنگ ايرانی ماست.
وی تأكيد كرد: فعالان عرصه مجازی بهترين كاری كه می‌توانند انجام دهند اين است كه سايت‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی در مورد زندگی اسلامی را مشخص كنند و خبر‌گزاری‌ها هم به معرفی اين سايت‌ها بپردازند چرا كه خيلی از مردم مشتاقند از جهت فرهنگی خودشان به مسائل زندگی پی ببرند و چون اين مسائل را دريافت نمی‌كنند در اين صورت رجوع به چيزی خواهند كرد كه صحيح نيست اگر مردم بدانند كه مشكلات و سوال‌های خودشان را می‌توانند در سايت‌ها اسلامی پيدا كنند به آنها رجوع خواهند كرد و زندگی خود را با اهداف اسلام و آموزه‌های قرآن شكل می‌دهند.
لازم بذكر است، سايت مناظره و گفتگو بخشی از فعاليت خود را به مباحث مرتبط با موضوع دين و مذهب اختصاص داده است. بخش‌های سياسی، فرهنگ و هنر، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی و ... در اين پورتال گنجانده شده است.