مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: گزارشی از یک گروه فرهنگی فعال
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پایگاه مقاومت بسیج امام روح الله
مجمع ولایتمداران جوان
شهرستان کازرون / مسجد آقا مراد
********************************
 امروز پنجشنبه ۲۶ آذر ماه ۹۴ ، دیداری داشتیم با مجموعه فرهنگی و تربیتی مجمع ولایتمداران جوان و پایگاه مقاومت بسیج امام روح الله (ره) در شهرستان کازرون و طی صحبت هایی که با مسئولان مجموعه، حاج آقا مومنی و برادر عزیز آقای درخشنده داشتیم، با این مجموعه آشنا شدیم که خلاصه دیدار را خدمتان دوستان شرح میدهم.
متربیان این مجموعه کودک و نوجوان هستند.
امروز پنجشنبه، برنامه عمومی پایگاه در محل پارک نزدیک مسجد برقرار بود با این اجرا :
۱۵:۱۰ تجمع متربیان و صحبت عمومی حاج آقا
۱۵:۲۵ تلاوت قرآن
۱۵:۳۰ شروع حلقه ها به مدت ۴۵ دقیقه
۱۶:۱۵ الی ۱۷:۱۰ بازی های ورزشی
… وضو و نماز جماعت در مسجد
در بقیه شبهای هفته، بچه ها در نماز جماعت حاضر می شوند و پاتوق های رفاقتی دارند..
حلقه ها بر دو اساس تفکیک شده است، رده سنی و سطح کشش و پتانسیل و پشتکار متربی (معمولی و خاص) که متربیان خاص به طور ویژه تر مورد آموزش و تربیت قرار میگیرند.. ضمنا نوعی گزینش کلی (سطح فکری و هوش و زمینه) برای ورودی های مجموعه هم مد نظر می باشد.
مربیان مجموعه بیشتر طلبه یا متربیان قدیمی تر خود مجموعه هستند ، در خود مجموعه تربیت شده اند، برخی از مسئولان مجموعه از حافظان قرآن و حتی موردی از شاگردان علامه مصباح هستند. ( یک مجموعه کادر ساز، با استراتژی و مربی پرور )
در کل، مجموعه به اندازه تربیت متربی، به تربیت مربی اهمیت و اولویت می دهد.
به قول حاج آقا مومنی، در این مجموعه کیفیت ارجح بر کمیت بوده و سعی در تربیت نیروها فکری و موثر می باشد. ضمن اینکه تاکید و تبلیغات هم برای ورود افراد به حوزه علمیه و تربیت طلبه در مجموعه به طور ویژه انجام می شود.
با وجود بی مهری های برخی نهاد ها و مسئولان شهر، مجموعه سعی بر حفظ و ارتقای خود داشته به گونه که کار به انجام بنایی عمرانی و تدارک مکان هم توسط خود مجموعه انجام شده و می شود..
مجموعه معتقد است، در کنار نهی از منکر و حذف ممنوعات و منکراتی مثل ماهواره و .. باید جایگزین برای تخلیه انرژی و شور و پتانسیل کودک و نوجوان ایجاد شود، آن هم در جهت مثبت.
یکی از جایگزین ها که به خوبی پیاده سازی شده است، بحث تقویت اعتماد به نفس و ارضای حس فطری نیاز به جلب توجه و اثبات” خود” در نوجوان است که مجموعه، با سیستم مطالعه و ارائه آن را را انجام می دهد:
کتاب به متربی داده شده و بخشی از آن را متربی باید مطالعه کرده و جلسه بعد ارائه (کنفرانس) دهد. بعد از ارائه، سوالاتی را از اعضای حلقه می پرسد و متقابلا پاسخگوی سوالات متربیان حضار در مورد آن موضوع می شود. در ادامه، کیفیت ارائه فرد توسط اعضا نمره دهی و بررسی می شود، برای بهبود وضعیت ارائه خود فرد و آموزش بقیه اعضا. #ایجاد_شخصیت ، #عزت_نفس
سیستم کارت نماز، قرعه کشی و جایزه ماهانه و سالانه برقرار است.
مهمترین علت جذب و ماندگاری و حضور متربی ، شکل گرفتن پاتوق رفاقت و صمیمیت بین اعضا و متربیان و مربیان می باشد، با تکنیک های شاده ای مثل خبر گرفتن از متربی، بازی های سالم در ساعات مقرر و شوخی های سالم!
هیات هفتگی با برنامه جمع و جور با اجرای عواملی از خود متربیان – به جز برنامه های کاملتر در ایام و مناسبتها – برقرار است. مجموعه مقید به تخلیه انرژی متربی است!
برخی از سایر خلاقیت ها و کارهای نو در مجموعه:
تشکیل حلقه گاها در پارک، گلزار شهدا و ..
بازدیدهای علمی ( حاج آقای مومنی ، خود عضو انجمن فیزیک هستن)
طرح مسافر حرم

در طرح مسافر حرم، کسایی که امکان و علاقه به اعزام و زیارت حرم را دارند، پول میگذارند و با قرعه کشی ، یک دو یا سه نفر که تقدیر باشه و دعوت شده باشن، اسمشون درمیاد و به نیابت از جمع، زایر می شوند. امسال اربعین سه نفر به همین ترتیب نایب الزیاره دست جمع شدن..
ضمن تشکر از مسئولان عزیز مجموعه به خاطر همکاری و وقت گذاری، برای این مجموعه و همه عوامل دلسوز آن، آرزوی موفقیت و سربلندی می کنیم.
مجمع ولایتمداران جوان کازرون
مجمع ولایتمداران جوان کازرون
مجمع ولایتمداران جوان کازرون
مجمع ولایتمداران جوان کازرون
مجمع ولایتمداران جوان کازرون