مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چگونه یک متخصص کاشت مو خوب پیدا کنیم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به‌طور کلی بهترین راه برای پیدا کردن یک متخصص کاشت مو خوب مراجعه به یک متخصص پوست، پزشک عمومی یا سایر تخصص‌های مرتبط با پوست و مو است. و شاید بدترین راه برای پیدا کردن این متخصص و بهترین کلینیک کاشت مو در شهرتان، توجه به تبلیغات گسترده در فضای اینترنت یا تبلیغات تلوزیونی، تبلیغات محیطی در شهر‌ها و بازاریابی‌های امروزی باشد. قبل از به دام افتادن در دام بازاریابان باید به یک نکته مهم توجه کنید:
دکتر کاشت مو و ترفندهای بازاریابی کلینک کاشت مو
برخی از متخصصان و جراحان کاشت مو هزینه‌های هنگفتی صرف تبلیغات و جذب مشتری می‌کنند و آن‌چنان که باید به بهداشت بیمار و سلامتی او اهمیت نمی‌دهند. تبلیغات انبوه باعث سرازیر شدن تعداد زیادی از بیماران می‌شود و تضمینی برای ارائه خدمات مناسب وجود ندارد. برای پیدا کردن بهترین متخصص کاشت مو و بهترین کلینیک کاشت مو در شهر خود بهتر است مدت زیادی به جمع‌آوری اطلاعات بپردازید تا هزینه و وقتی که صرف کاشت می‌کنید بیهوده و بی‌نتیجه نباشد.
متخصص کاشت مو : سابقه و تحصیلات دکتر کاشت مو
در انتخاب جراح پیوند و کاشت مو ، اولین چیزی که باید به آن توجه کرد تخصص اوست. اینکه شخصی که خودش را متخصص کاشت مو معرفی می‌کند واقعا چه مدرکی دارد؟ در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن، یک این متخصص که در کلینیک کاشت مو فعالیت میکند می‌تواند یکی از دو تخصص زیر را داشته باشد:
متخصص پوست (dermatologist)
متخصص و جراح پلاستیک (plastic surgeon)
اگر شخصی که اقدام به کاشت مو می‌کند یکی از دو متخصص بالا نیست، از او بپرسید که چرا و چگونه در این حیطه کار می‌کند؟ درست است که بهتر است تنها دو تخصص ذکر شده اقدام به کاشت یا ترمیم مو کنند. اما امروزه بسیاری از متخصصان و جراحان مو سابقه تحصیلات در سایر رشته‌های پزشکی و تخصص‌ها را نیز دارند. برای مثال ممکن است پزشکی تخصص ارولوژی داشته باشد و یک ارولوژیست باشد اما پس از مدتی آموزش در زمینه جراحی و کاشت یا ترمیم مو به این حیطه علاقمند شده باشد.
چرا یک متخصص پوست می تواند بهترین دکتر کاشت مو باشد؟
از مزایای تخصص پوست یا درماتولوژی این است که متخصصان آن بطور کامل هر چیزی که به پوست و مو مرتبط است را درک می‌کنند. و با آن کاملا آشنا هستند. و تمامی پروسه‌های درمانی و جراحی مربوط به پوست و مو را می‌توانند حرفه‌ای تر انجام دهند. بنابراین بهترین متخصص، جراح و دکتر کاشت مو می‌تواند متخصص پوست باشد. زیرا تشخیص دقیق علت ریزش مو و تمام راه‌کارهای درمان آن را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسد.
مدارک معتبر و سوابق علمی مرتبط با کاشت مو
یک دکتر کاشت مو حرفه‌ای، باید عضو انجمن بین المللی جراحی کاشت و ترمیم مو (ISHRS) باشد. و دیپلم‌های جراحی ترمیم مو در آمریکا (ABHRS) را دریافت کرده باشد. اگر یک متخصص کاشت مو در زمینه کاشت و یا پیوند مو دارای مقالات زیادی است و به تولید علم در حیطه مو کمک کرده است، بدون شک می‌تواند یک کاندیدای خوب برای اعتماد بیماران باشد. زیرا چنین شخصی آنچنان توانایی و دانشی دارد که بیمار می‌تواند به او احترام بگذارد و به او اعتماد کند. چاپ مقالات متخصص کاشت مو در مجلات و نشریات معتبر یعنی کمک به سایر پزشکان برای افزایش دانش و مهارت مورد نیاز.
متخصص کاشت مو باید به چه تکنیک جراحی مسلط باشد؟
بطور کلی دو تکنیک جراحی برای کاشت و ترمیم مو وجود دارد. که متخصص کاشت مو باید به هر دو این روش‌ها مسلط باشد:
Follicular Unit Transplantation یا بطور خلاصه (FUT)
Follicular Unit Extraction یا بطور خلاصه (FUE)
برای هر یک از روش‌های بالا مزایا و معایبی وجود دارد، بنابراین مهم است که هم شما و هم دکتر کاشت مو شما درک خوبی از هر دو تکنیک داشته باشید، بنابراین شما و دکترتان می‌توانید تصمیم بگیرید که در نهایت کدام تکنیک برای شما بهتر است.
به چه تکنیکی تسلط داری دکتر؟
برخی از متخصصین کاشت و ترمیم مو فقط یکی از دو روش موجود را برای عمل جراحی در نظر می‌گیرند. باید دید آیا توانایی انجام هر دو شیوه را دارند؟ یا فقط به یکی از روش ها مسلط هستند؟ بهتر است بهترین دکتر کاشت مو یی را انتخاب کنید که هر دو شیوه را به درستی انجام می‌دهد. و طبق خواسته شما با در نظر گرفتن همه شرایط روی پوست سر شما مو بکارد. اما اگر خودتان اصرار دارید که یک شیوه خاص برای جراحی روی شما صورت بگیرد هیچ اشکالی ندارد که یک دکتر و متخصص کاشت مو مراجعه کنید که فقط به آن شیوه درمانی مسلط است.
روش درمانی FUT
اگر تصمیم بر این شده که برای شما پروسیجر FUT انجام شود از خود بپرسید که برای برش از میکروسکوپ های مناسب استفاده می‌کنید یا با چشم غیر مسلح اقدام به انجام پروسه می‌کنید؟ میکروسکوپ های استریو ( Stereo-microscopes ) به جراح و تیم او کمک می کنند تا دقیق ترین روش پیوند و بهترین مراقبت ها را از موهای اهدا کننده داشته باشند. به اتاق عمل نگاه کنید و از وجود تجهیزات مدرن و کافی اطمینان حاصل کنید. هر کدام از افراد تیم جراحی باید میکروسکوپ مخصوص در دست داشته باشند و توانایی کار کردن با تمام تجهیزات در بهترین کلینیک کاشت مو در شهر را داشته باشند. اگر تصمیم گرفته اید که یک روش FUE داشته باشید، باید تصمیم بگیرید که می خواهید آن را با کدامی یک از تکنیک های دستی استاندارد یا تکنولوژی جدید روباتیک انجام دهید.
خیلی خوبه . ممنونم ازتون