مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آموزش بازگردانی پیام های پاک شده در واتس اپ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آیا تا به حال پیش آمده که به جای آرشیو کردن یک چت در واتس اپ، اشتباها آن را حذف کنید؟ بازگردانی چت های آرشیو شده بسیار آسان است، اما انجام این کار برای چت های حذف شده چندان ساده نیست. اما میتوان این کار را نیز انجام داد.

در این مطلب میخواهیم یاد بگیریم که چگونه میتوان چت های حذف شده واتس اپ در نسخه های اندروید و آیفون را بازگرداند. همچنین میخواهیم ببینیم که چگونه میتوان برنامه ریزی اتوماتیک برای تهیه نسخه پشتیبان تعیین کرد تا در آینده در صورت حذف شدن پیام ها، امکان بازگردانی سریع آنها وجود داشته باشد. با ما همراه باشید.


نسخه های پشتیبان چت های واتس اپ

به منظور بازگردانی چت های حذف شده واتس اپ، باید قابلیت تهیه نسخه پشتیبان از چت ها را از طریق تنظیملت فعال کرده باشید. به منظور انجام این کار ابتدا آیکن سه نقطه را لمس کنید و وارد بخش “Settings” شوید و سپس در تنظیمات به مسیر “Chats > ***** Backup” بروید.

در این بخش (در زیر عبارت “Auto Backup” در آی او اس و “Back Up to Google Drive” در اندروید) گزینه های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان وجود دارند:

Dailyروزانه

Weeklyهفتگی

Monthlyماهانه

Offخاموش

[تصویر:  How.to.Recover.Deleted.or.Missing.WhatsA...ages.2.jpg]

در نسخه اندرویدی واتس اپ هر شب یک نسخه پشتیبان در دستگاه تان تهیه میکند. اما در صورتی که گوشی خود را گم کرده باشید و یا فایل هایتان حذف شده باشند، این نسخه پشتیبان چندان به درد شما نخواهد خورد.
 
همچنین پیشنهاد میدهیم مقاله زیر را نیز مطالعه کنید:
 
امکان استفاده از یک حساب کاربری در چند دستگاه به واتس اپ اضافه خواهد شد

زمانی که نسخه های پشتیبان جدیدتر تهیه میشوند، واتس اپ نسخه های پشتیبان قدیمی را حذف میکند. نسخه آیفون واتس اپ تنها آخرین نسخه از بکاپ، و نسخه اندروید تا 7 روز اخیر را نگه میدارد. شما میتو.انید خودتان تعیین کنید که نسخه های پشتیبان هر چند وقت یک بار تهیه شوند.

با فعال بودن تهیه نسخه پشتیبان روزانه، شما میتوانید هر پیام و چت را به محض حذف شدن بازگردانید. اما در عوض نمیتوانید پیام های حذف شده قدیمی را بازگردانید. اما در صورتی که به صورت هفتگی و یا ماهانه نسخه پشتیبان تهیه شود، چت های قدیمی را نیز میتوان بازگرداند.


بازگردانی چت های آرشیو شده واتس اپ

زمانی که در آیفون خود یک چت را آرشیو میکنید، تنها کاری که برای بازگرداندن آن چت باید انجام دهید این است که ابتدا گوشی خود را تکان دهید و سپس گزینه ی “Undo” را لمس کنید.

اما زمانی که مدتی از آرشیو کردن چت گذشته باشد، باید بر طبق مراحل زیر عمل کنید:

1. در لیست چت ها به بالا اسکرول کنید تا به گزینه ی “Archived Chats” برسید.

2. گزینه ی “Archived Chtas” را لمس کنید و سپس هر چت که میخواهید بازگردانید را به سمت چپ صفحه بکشید.

3. گزینه ی “Unarchive” که ظاهر میشود را لمس کنید.
[تصویر:  How.to.Recover.Deleted.or.Missing.WhatsA...ages.3.jpg]

به منظور بازگردانی چت های آرشیو شده در اندروید بر طبق مراحل زیر عمل کنید:

1. به پایین لیست چت ها اسکرول کنید تا به گزینه ی “Archived Chats” برسید و سپس آن را لمس کنید.

2. هر چت که میخواهید بازگردانید را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید.

3. آیکن “Unarchive” که در سمت راست تصویر زیر نیز مشخص شده را لمس کنید:
[تصویر:  How.to.Recover.Deleted.or.Missing.WhatsA...ages.4.jpg]

بازگردانی پیام های حذف شده از واتس اپ

به دنبال راهی برای بازگرداندن پیام های حذف شده در واتس اپ هستید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بار واتس اپ را از روی گوشی تان حذف کرده و سپس مجددا آن را نصب کنید. زمانی که واتس اپ را مجددا نصب میکنید، از شما میخواهد که پیام هایتان را از روی یک نسخه پشتیبان از قبل تهیه شده بازگردانید. دکمه ی “Restore” را لمس کنید تا پیام های حذف شده بازگردند.

مادامی که نسخه پشتیبان داشته باشید، این روش هم در اندروید و هم در آیفون عمل میکند.
[تصویر:  How.to.Recover.Deleted.or.Missing.WhatsA...ages.5.jpg]

بازگردانی تصاویر حذف شده از واتس اپ

انجام این کار تنها در نسخه ی اندرویدی واتس اپ امکان پذیر است. به منظور انجام این کار، به مسیر “/Whatsapp/Media” در فایل منیجر گوشی تان بروید تا تمامی تصاویر دانلود شده از طریق واتس اپ را مشاهده کنید. به منظور دانلود بهترین فایل منیجر ها برای اندروید، لینک زیر را کلیک کنید:
دانلود نرم افزار مدیریت فایل برای اندروید


بازگردانی چت های قدیمی حذف شده واتس اپ

بازگردانی چت های حذف شده قدیمی کار سخت تری است و تنها در نسخه اندرویدی واتس اپ امکان پذیر است. به منظور انجام این کار باید بر طبق مراحل زیر پیش بروید:

1. یک اپلیکیشن فایل اکسپلورر در گوشی تان باز کنید.

2. به مسیر “/Whatsapp/Databases” بروید.

3. نام فایل “msgstore.db.crypt12” را به “msgstore-latest.db.crypt12” تغییر دهید.

4. نام فایل “msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12” را به “msgstore.db.crypt12” تغییر دهید.

5. واتس اپ را حذف نصب کنید.

6. اگر تهیه نسخه پشتیبان در گوگل درایو را از قبل فعال کرده بوده اید، وارد گوگل درایو شده، منوی سمت چپ را باز کنید، گزینه ی “Backups” را لمس کنید و سپس نسخه های پشتیبان واتس اپ را حذف کنید.

7. واتس اپ را نصب کنید.

8. پس از ورود به واتس اپ، از نسخه پشتیبان اطلاعات را بازگردانید.

همانطور که در بالا ذکر شد، واتس اپ چندین نسخه از چت ها نسخه پشتیبان تهیه میکند. یکی از این نسخه های پشتیبان از دیگر نسخه ها جدیدتر است. به علاوه حافظه داخلی گوشی تان، این نسخه های پشتیبان در گوگل درایو نیز ذخیره میشوند.

فایل اکسپلورر گوشی تان را باز کنید و سپس به مسیر “/Whatsapp/Databases” در آن بروید. بسته به دستگاه شما، این پوشه ها ممکن است یا در مسیر “Storage” و یا “sdcard” باشند.

در این پوشه چندین فایل پشتیبان مشاهده خواهید کرد. نام آخرین نسخه پشتیبان “msgstore.db.crypt12” خواهد بود و سایر نسخه های پشتیبان نامی مشابه “msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12” خواهند داشت. همانطور که خودتان نیز حدس زدید، YYYY-MM-DD مربوط به تاریخ تهیه نسخه پشتیبان است.
[تصویر:  How.to.Recover.Deleted.or.Missing.WhatsA...ages.6.jpg]

به منظور بازگردانی چت های حذف شده بین دو نسخه پشتیبان، بر طبق مراحل زیر عمل کنید:

نام فایل “msgstore.db.crypt12” را به “msgstore-latest.db.crypt12” تغییر دهید. با این کار نام آخرین نسخه پشتیبان تغییر خواهد کرد.

در قدم بعدی نام “msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12” را به “msgstore.db.crypt12” تغییر دهید.

اکنون واتس اپ را از روی گوشی تان حذف کنید. اگر تهیه نسخه پشتیبان در گوگل درایو را فعال کرده بوده اید، وارد گوگل درایو شوید و  منوی سمت چپ را باز کنید و سپس وارد بخش “Backups” شوید. در این بخش نسخه های پشتیبان که از واتس اپ تهیه شده اند راحذف کنید.

با انجام این کار واتس اپ دیگر از نسخه های پشتیبان گوگل درایو به منظور بازگردانی پیام ها استفاده نکرده و از نسخه های پشتیبان بین فایل های داخل گوشی تان استفاده میکند.
[تصویر:  How.to.Recover.Deleted.or.Missing.WhatsA...ages.7.jpg]

نهایتا واتس اپ را مجددا در گوشی تان نصب کرده و نسخه پشتیبان را بازگردانید تا چت های حذف شده شما بازگردند.


گرفتن خروجی از چت های بازگردانی شده و بازگشت به آخرین نسخه از بکاپ

اگر مراحل بالا را طی کردید و چت هایتان را بازگرداندید، اما حالا میخواهید که به آخرین نسخه پشتیبان مجددا بازگردید و جدیدترین پیام ها و چت ها را داشته باشید، میتوانید از چت های فعلی یک خروجی بگیرید و سپس به آخرین نسخه پشتیبان بازگردید.

به منظور تهیه خروجی از یک چت، ابتدا چت مد نظرتان را باز کنید و سپس آیکن سه نقطه را لمس کنید و به مسیر “More > Export *****” بروید. اگر چت دارای تصاویر باشد، گزینه های “Without Media” و “Include Media” نیز برای شما ظاهر خواهند شد.

شما میتوانید با استفاده از گزینه ی “With Media” تا 10000 و و با استفاده از گزینه ی “Without Media” تا 40000 پیام را بازگردانید.
[تصویر:  How.to.Recover.Deleted.or.Missing.WhatsA...ages.8.jpg]

این مراحل را برای هر چت که میخواهید نگه درید تکرار کنید و مجددا مراحل بخش بالای مقاله  را انجام دهید، با این تفاوت که این باز برعکس نام فایل های نسخه پشتیبان را تغییر دهید.


جمع بندی

همانطور که دیدید بازگردانی پیام ها و چت های حذف شده در واتس اپ کار آسانی است و هر کاربر میتواند به راحتی این کار را انجام دهد. اما برای انجام این کار باید حتما نسخه پشتیبان داشت، به همین دلیل است که بهتر است همیشه قابلیت تهیه نسخه پشتیبان واتس اپ را از طریق تنظیماتآن فعال کرده باشید.

موفق باشید.