مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آیا ارتودنسی روی آواز خواندن تاثیر میگذارد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اظهار نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرجhttps://www.dorrclinic.com/about_drkhezri/ و تهران این باره  :

اگر صدای خوبی دارید و با صدایتان کار میکنید (خواننده، آوازه خوان، دوبلور، مجری و …) و در عین حال دندان های کج و ناصافی دارید، احتمالا این سوال در ذهن شما نقش  بسته باشد که آیا آواز خواندن و ارتودنسی با هم تداخل دارند یا نه؟ آیا ارتودنسی برای صدای شما مضر است یا نه؟ این دو چه تاثیری بر هم میگذارند؟ و آیا من میتوانم تحت درمان قرار بگیرم؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور کامل به این موضوع بپردازیم.

چه ارتباطی بین آواز خواندن و ارتودنسی وجود دارد؟

مهمترین کاری که متخصصان ارتودنسی انجام میدهند برطرف کردن مشکلاتی است که روی تکلم، جویدن، ظاهر صورت، عملکرد فک ها و دندان ها تاثیر میگذارند. کراس بایت، آندربایت، اوربایت، کراودینگ و شلوغی دندان ها، فاصله بین آن ها و … از جمله این مشکلات هستند که به خصوص تکلم و آواز خواندن را با مشکل روبرو میکنند.

متخصص ارتودنسی برای برطرف کردن این مشکلات از دستگاه های ارتودنسی استفاده میکنند و بعد از اصلاح آن ها، شما میتوانید بهتر بجوید، بهتر صحبت کنید و لبخند زیباتری داشته باشید. با این تفاسیر و زمانی که تکلم و قدرت بیان ما بهتر میشود، قطعا اگر آوازه خوان و یا خواننده باشیم قدرت صدای ما بهتر شده و ما میتوانیم بهتر بخوانیم. بنابراین میتوان بین آواز خواندن و ارتودنسی یک ارتباط قائل شد. به این شکل که ارتودنسی میتواند باعث بهبود آوزا خواندن و خوانندگی شود.

آیا ارتودنسی میتواند شما را تبدیل به یک خواننده خوش صداتر کند؟

خیلی ها سوال میپرسند که آیا دستگاه های ارتودنسی میتوانند به بهبود صدا کمک کنند. در پاسخ باید گفت که تمرین کردن تنها کاری است که می تواند شما را به خواننده ای بهتر تبدیل کند. اما در کنار تمرین هر کاری که بتواند فضا و شرایط را برای ارتقاء صدای شما مهیا کنید نیز میتواند باعث بهتر شدن صدایتان شود. ثابت شده که ارتودنسی نه تنها تاثیر بدی روی صدای نازنین شما نخواهد گذاشت بلکه حتی میتواند آن را تا حد زیادی ارتقاء دهد.

آیا با اینویزلاین میتوان آواز خواند؟

اینوزیلاین ها یا (Invisalign) از محبوبترین دستگاه های ارتودنسی نامرئی هستند. این دستگاه ها با نام پلاک شفاف ارتودنسی نیز شناخته شده هستنند. و از انجایی که شفاف و همرنگ دندان هستند معمولا توسط بزرگسالان مورد استفاده قرار میگیرند.

برخلاف ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی که میتوانند کمی روی صحبت کردن و آواز خواندن تاثیر بدی بگذارند، اما ما چنین چیزی را در خصوص ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین ها نداریم. لابد میپرسید چرا؟ چون حتی اگر نتوانید با اینویزیلاین ها با تمام پتانسیل آوایی خود آواز بخوانید میتوانید حین تمرین آن ها را برداید و بلافاصله بعد از تمام شدن آواز خواندن، دوباره آن را سرجای خود بگذارید.