مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: رنگ سال 2012 را تعیین و معرفی شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مؤسسه رنگ «پنتون»، رنگ سال 2012 را تعیین و معرفی کرد.

به گزارش «تابناک»، «واشنگتن پست» در این باره نوشته است که جهان سال آینده به رنگ خاکستری نیاز ندارد، جهان به رنگی نیاز دارد که از آن انگیزه، انرژی و شجاعت برای اقدام برخیزد. به همین جهت مؤسسه رنگ «پنتون» بر پایه تحلیل روانشناسان، خود رنگ نارنجی مایل به سرخ را به عنوان رنگ سال 2012 برگزیده است.

بر پایه این گزارش، «لیتریک ایزمن»، مدیر اجرایی شرکت پنتون که استاندارد رنگ‌های لباس و صنایع خانگی را تعیین می‌کند، در این باره گفته که این رنگ بر پایه ایده تحرک و ایجاد انگیزه برگزیده شده است.

پیش‌بینی هر سالانه رنگ بنا بر نیاز مشتریان و آنچه آنان می‌خواهند صورت می‌گیرد و بلافاصله مورد استفاده طراحان گوناگون قرار می‌گیرد. مدیر اجرایی پنتون در همین باره گفته است که این انتخاب یک انتخاب سلیقه‌ای نیست، ما به نوعی روح زمانه را درمی‌یابیم و به همه خواسته‌های دور و برمان نگاه می‌کنیم.

وی همچنین در این باره افزوده است که مشتری نقشی اساسی در احیای اقتصاد دارد و این نارنجی مایل به سرخ است که آدرنالین تولید کرده و مشتری را به فعالیت بیشتر در راستای خرید تشویق می‌کند. سال‌های گذشته هم صورتی گرم، فیروزه‌ای و زرد هم بر پایه دلایلی خاص برگزیده شده بودند.

هرچند برگزیدن رنگ سال توسط مؤسسه پنتون، تأثیر بسیار بالایی در تعیین رنگ پوشاک و وسایل دکوراسیون خانگی در کشور‌های غربی می‌گذارد، اما این بدین معنا نیست که رنگ‌های دیگر مورد بی‌توجهی طراحان و تولید کنندگان قرار می‌گیرد، بلکه بر پایه نیاز مشتری این رنگ، رنگ غالب در طراحی و تولید در چنین صنایعی می‌‌شود.

ذکر این مهم لازم است که توجه به معرفی رنگ سال، عمدتا مورد توجه جوانان و افرادی است که به دنبال مدگرایی هستند. به همین دلیل هم در کشورهای غربی که اساس اقتصاد را بر مصرف گرایی بنیان نهاده‌اند، تلاش‌هایی از این دست به وفور به چشم می‌خورد که متأسفانه با همان شکل و سیاق، وارد جامعه ایرانی شده است؛ بدون اینکه تغییری در ماهیت و هدف آن صورت بگیرد.

این در حالی است که امکان دارد، فضای روانی و اجتماعی جامعه ایرانی به کلی متفاوت از جامعه‌ای دیگر باشد که این هم در انتخاب رنگ‌ها برای وسایل گوناگون، بسیار تأثیرگذار است.


[تصویر:  i31024_pp2.jpg]
باید تا چند ماه بعد منتظر دختران و زنان قرمز پوش تو خیابون ها باشیم.
رنگ قرمز به طور گسترده‌ای به عنوان نماد جرم و گناه مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولاً به دلیل رابطه آن با خون و سکس است، البته این استفاده از رنگ قرمز تا حدودی به عقاید یهودیت و سپس مسیحیت که قرمز را با خون مقتول و به طور کلی با گناه مرتبط می‌دانند نیز بر می‌گردد. همچنین شیطان در بسیاری از نقش‌ها در فرهنگ‌های متفاوت با رنگ قرمز و لباس قرمز کشیده شده است. از طرفی قرمز با تن‌فروشی و مراکز تن‌فروشی نیز در رابطه است. آمار نشان داده که اتومبیل‌های قرمز رنگ بیشتر درگیر تصادفات رانندگی می‌شوند قرمز همچنین به عنوان نماد شهوت، هوس، عشق و زیبایی نیز به کار می‌رود. رابطه بین قرمز با عشق و زیبایی تا حدودی به استفاده از گل سرخ به عنوان نماد عشق نیز وابسته است. باید اشاره کرد که هر دو فرهنگ یونانی و یهودی قرمز را به عنوان نماد عشق و فداکاری می‌شناسند.
ویکی پدیا