مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: خرید اویل پمپ هیووندای و کیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اویل پمپ با تأمین روغن موتور، موتور در حال کار را روغنکاری و چرب می کند. این روغنکاری باعث می شود تا قطعات فلزی موتور با یکدیگر در تماس نباشند. پمپ روغن در حین کار، گرمای اجزای موتور را نیز جذب خود می کند. در این مقاله، وبسایت استارپارتس (مرکز فروش قطعات کیا و لوزام یدکی هیوندای) در خصوص اویل پمپ و مخصوصا خرید پمپ روغن هیوندای و کیا و همچنین تعویض آن مطالبی ارائه کرده است. با خواند این مقاله میتوانید با علائم خرابی اویل پمپ آشنا شوید.
چرا اویل پمپ خراب باید تعویض شود؟
با گذشت زمان پمپ روغن یا همان اویل پمپ می تواند خراب شود. مهم است که علائم مربوط به شروع خرابی این پمپ را بدانید زیرا در صورت پشت گوش انداختن این خرابی، موتور و در نهایت ماشین شما به شدت آسیب میبیند. آنچه واقعاً هنگام خراب شدن پمپ روغن مخصوصا اویل پمپ هیوندای و کیا اتفاق می افتد این است که اگر بلافاصله آن را تعویض نکنید، ممکن است آسیب شدید موتور رخ دهد.
5 نشانه برتر پمپ روغن بد
علائم بسیاری وجود دارد که باید به دنبال آن پمپ روغن را تعویض کرد. برخی از علائم شایع عبارتند از: سر و صدای سوپاپ ها، شنیده شدن صداهای عجیب و غریب از لیفترهایی هیدرولیک، کاهش فشار روغن، افزایش دمای موتور و سرو صدای مپم روغن.
معمولاً پمپ روغن تا زمانی که واقعاً شروع به خرابی نکند، سرویس نمی شوند. بعد از خراب شدن اویل پمپ، به سرعت به موتور شما آسیب وارد میشود. علائم خرابی اویل پمپ در ادامه توضیح داده شده است.
کاهش فشار روغن
فشار روغن توسط پمپ روغن یا اویل پمپ تنظیم می شود. هنگامی که پمپ روغن خراب شود، فشار روغن در داخل موتور شروع به کاهش می کند. معمولاً هنگام روشن شدن چراغ هشدار فشار روغن، اولین علامت کاهش فشار روی داشبورد شما خواهد بود.
هنگامی که این اتفاق می افتد، ابتدا ببینید که سطح روغن شما چقدر است. اگر خیلی کم است، روغن بیشتری اضافه کنید تا سطح آن دوباره کافی باشد. در صورتی که فشار روغن شما پس از این کار هنوز پایین باشد، این بدان معنی است که اویل پمپ خراب شده است. قبل از وخیم تر شدن علائم، بهتر است که پمپ را سریعاً تعویض کنید.
افزایش دمای داخل موتور
وارد شدن روغن به موتور، به عنوان روان کننده عمل می کند و اجزای فلزی متحرک موتور را خنک می کند. هنگامی که موتور به اندازه کافی روغن دریافت نمی کند، این اجزای فلزی به هم سابیده شده و گرما تولید می کنند. چراغ هشدار دهنده افزایش دما در داشبورد شما برای نشان دادن این است که ممکن است روغن کافی در دسترس نیست.
هنگامی که موتور بیش از حد گرم شود، به خود موتور و اجزای آن آسیب وارد میشود. از آنجا که برای ترمیم این نوع صدمه هزاران تومان هزینه لازم است، بهتر است بلافاصله بعد از اینکه چراغ هشدار اتومبیل روشن شد به یک مکانیک خوب مراجعه کنید.
سرو صدای مجموعه سوپاپ
در سیستم سوپاپ ماشین قطعات مهمی وجود دارد که موتور را قادر به ادامه کار می کند. گذشته از لیفترهای هیدرولیک، مجموعه سوپاپ شامل میله های فشار، مهرو موم ها و راهنمای سوپاپ نیز هست. کار این اجزا همه بستگی به گذر جریان روغن و روغن کاری آن ها دارد.
هنگامی که این اجزاء به دلیل وجود روغن کم به خوبی چرب نشوند، می توانند به طور کلی متوقف شوند. با کاهش سطح روغن نیز، سوپاپ سرو صدای زیادی ایجاد میکند.
نویز و سروصدای پمپ روغن
پر سر و صدا بودن اویل پمپ یک علامت نادر است، زیرا پمپ های روغن فقط وقتی شروع به خرابی می کنند، سر و صدا ایجاد می کنند. احتمالاً وقتی این اتفاق بیفتد، صدای خاصی می شنوید، حتی وقتی ماشین روشن اما ساکن باشد. این نشان می دهد چرخ دنده های داخلی پمپ روغن فرسوده شده است، بنابراین شما نیاز به تعویض کل اویل پمپ دارید.
سر و صدای لیفترهای هیدورلیکی
لیفترهای هیدورلیکی برای حفظ عملکرد مجموعه سوپاپ شما بسیار مهم هستند. این لیفترها فقط هنگام روغن کاری کافی می توانند به درستی کار کنند. پمپ روغن معیوب یا هر نقصی در اویل پمپ ها باعث می شود فشار روغن كاهش یابد تا جایی كه روغن نتواند به لیفترهای هیدرولیک موتور وارد شود.
این امر باعث می شود كه لیفترهای هیدرولیكی سر و صدایی ایجاد كنند زیرا آنها به درستی روغن کاری نمی شوند. در نتیجه، آنها به سرعت فرسوده می شوند. در برخی از اتومبیل ها، نوع روغن مورد استفاده شما تأثیر مستقیمی بر سر و صدای لیفترها دارد.
هزینه تعویض اویل پمپ چقدر است؟
دو هزینه اصلی که هنگام تعویض پمپ روغن خواهید داشت هزینه قطعات و سپس هزینه تعویض و دستمزد مکانیک است. شما همیشه می توانید اویل پمپ ماشین خود را به تنهایی تعویض کنید و دستمزد پرداخت نکنید. اما یک اشتباه می تواند اوضاع را بدتر کند. بسته به نوع ساخت و مدل ماشین شما، یک پمپ روغن جدید از 100 تا 300 دلار برای شما هزینه خواهد کرد.
نکات مربوط به تعمیر و نگهداری
پمپ روغن معمولا طوری ساخته شده است که از دوام بالایی برخوردار باشد. بنابراین باید سالها طول بکشد تا به طور کامل خراب شود. با این حال، مانند تمام قطعات اتومبیل، در نهایت با افزایش سن و استهلاک، از بین می روند. به همین دلیل است که باید در هر زمان به فشار روغن و گرما در خودرو توجه کنید.
در این خصوص بدون بررسی صحت و سقم این موضوع هرگز فرض نکنید که گرمای بیش از حد توسط رادیاتور ایجاد شده است. شنیده شدن سر و صدا از موتور، یک علامت هشدار دهنده است که به شما میگوید پمپ روغن دچار مشکل می شود. این سر و صدا به این معنی است که روغن برای روانکاری بهتر به داخل قطعات موتور نمی رود. اگر متوجه شدید این علائم رخ می دهد، همیشه پمپ روغن خود را تعویض کنید.
از کجا اویل پمپ هیوندای و کیا بخریم؟
نه تنها اویل پمپ یا همان روغن موتور هیوندای و کیا بلکه تمام قطعات و لوازم یدکی کیا و هیوندای خودروهای این دو کمپانی را میتوانید از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس خریداری کنید.