مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: راهنمای خرید واترپمپ آوانته
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
واترپمپ و وظیف آن
هنگامی که واترپمپ به درستی کار کند، ماشین شما دمای عملیاتی مطلوبی دارد و آن را حفظ می کند و به طور کلی حال و روز ماشین شما بهتر خواهد بود. اما اگر پمپ آب خراب شود یا شروع به فرسودگی کند، میتواند منجر به خرابی کامل موتور شود. به خاطر اهمیت این موضوع، ما در این مقاله به علائم هشداردهنده خرابی واترپمپ میپردازیم و از آنجا که ما محصولات و لوازم یدکی هیوندایhttps://www.star.parts/ و قطعات کیا را به مشتریان خودمان ارائه میدهیم تاکید اصلی ما روی محصولات کیا و هیوندای است. این مقاله به صورت اختصاصی به واترپمپ آوانته میپردازد اما خواندن مقاله برای همه کسانی که ماشین دارند توصیه میشود.
با وجود ماندگاری بالا اما واترپمپ هم خراب میشود
اگرچه واترپمپ در اکثر اتومبیل های مدرن مانند خودروهای هیوندای و کیا عمر طلانی دارد اما این به معنی مصونیت این قطعه از فرسودگی و نابودی نیست. مانند هر دستگاه مکانیکی دیگری، خرابی واترپمپ ها نیز علائم هشداردهنده ای دارد که مشخص میکند آیا این قطعه نیاز به تعویض دارد یا نه. چنانچه خودرو شما هر کدام از علائم زیر را داشته باشد باید به فک تعویض واترپمپ آن باشید و این موقع ها است که پیدا کردن یک مرکز حرفه ای خرید واترپمپ آوانته (مانند استارپارتس) برای شما به یک مساله حیاتی تبدیل میشود.
1. نشت مایع خنک کننده در قسمت جلوی اتومبیل
واترپمپ از واشر و مهر و موم های متعددی تشکیل شده است که مایع خنک کننده را در خود نگه می دارد. این قطعه از ماشین اطمینان حاصل می کند که جریان مداوم مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور منتقل می شود. بعد از گذشت مدت زمانی این واشرها و مهر و موم ها کاملاً فرسوده و خشک شدن و ترک می زنند یا به طور کلی می شکنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع خنک کننده از پمپ آب نشت می کند و به زمین می ریزد. این اتفاق به طور معمول در قسمت جلوی اتومبیل شما و در مرکز محل استقرار موتور است.
اگر متوجه شده اید که در مرکز خودرو، کامیون یا SUV خود نشت مایع خنک کننده (که به نظر می رسد به رنگ سبز یا بعضاً قرمز رنگ است) وجود دارد، برای بررسی این مشکل با یک مکانیک حرفه ای تماس بگیرید. بیشتر اوقات، نشتی از پمپ آب است که می تواند قبل از وخیم ترمیم شود.
2. شل شدن پولی واترپمپ و صدا دادن آن
هر از گاهی ممکن است صدایی بلند و به صورت مکرر از ماشین شما شنیده شود که این صدا از جلو موتور معمولا به گوش میرسد. این موضوع به طور معمول با شل شدن پولی پمپ آب ایجاد میشود.
اگر متوجه شدید که صدای بلندیی از قسمت جلوی موتور شما به گوش میرسد که با افزایش سرعت ماشین، شدت آن افزایش می یابد، در اسرع وقت با یک مکانیک تماس بگیرید تا وسیله نقلیه شما را چک کند.
3. گرم شدن بیش از حد موتور ماشین
هنگامی که واترپمپ به طور کامل خراب شود، قادر به گردش مایع خنک کننده از طریق بلوک موتور نخواهد بود. این وضعیت در شرایط گرمایشی ایجاد می شود و اگر واترپمپ آوانته به سرعت تعمیر یا تعویض نشود، می تواند باعث آسیب اضافی به موتور وارد کند. ترک خوردن سرسیلندرها، جابجایی واشر سر سیلندر یا سوختن پیستونهای علائم آسیب ناشی از خرابی واترپمپ خواهند بود.
اگر متوجه شدید که درجه حرارت فشارسنج بالا است، احتمالاً مشکل از واترپمپ است. برای بررسی این مشکل باید با یک مکانیک خوب تماس بگیرید و در صورت نیاز واترپمپ را تعویض کنید.
4. بلند شدن بخار از رادیاتور
یکی دیگر از نشانه های خرابی واترپمپ آوانته خروج بخار از موتور و کاپوت ماشین است. سرانجام، اگر متوجه شدید در هنگام رانندگی یا درست حین توقف ماشین بخاری از موتور بلند میشود باید هوشیار باشید. زیرا خروج بخار از موتور نشانه دمای بیش از حد موتور است.
همانطور که در بالا نیز گفته شد، موتور ماشین زمانی میتواند به درستی کار کند و دمای مناسب خود را حفظ کند که آب به درستی از طریق واتر پمپ در یک رایاتور کارآمد به گردش در بیاید.
اگر متوجه شده اید که از جلوی ماشین یا موتور آن بخار خارج میشود باید به یک منطقه امن رفته و در اسرع وقت با یک مکانیک خوب تماس بگیرید. دقت کنید که هیچ زمان با یک موتور داغ و بیش از حد گرم رانندگی نکنید زیرا این یک ایده وحشتناک و غیراصولی است
شما می توانید برای خرید قطعات و لوازم یدکی کیا و هیوندای به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودروhttps://www.star.parts/shop/ استارپارتس مراجعه کنید.