مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: حشر و نشست با بزرگسالان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ب) صورت تعدیل‌بخشی به نظرات مورد ارزیابی
بعد از بررسی‌‌های انجام‌شده از ارزیابی عملکرد متربی در مسئولیت‌‌های واگذارشده، در صورت ثابت‌شدن مطلبی غیر از مدعای متربی و یا دور از واقعیت بودن قضاوت والدین درباره فرزند خود، جناب‌عالی می‌بایست با برنامه‌ریزی‌‌های میان‌مدت و بلندمدت، متربی را به خودش بشناسانید تا در حالت تعادل و واقع‌بینی قرار گیرد. 

تذکر:
1. یک مربی باید مراقب باشد که در حین عمل به برنامه‌ریزی خود، فقط به «تعدیل قضاوت‌ها» و «واقع‌نمایی توامندی‌ها» به متربی پرداخته و از تدابیر ناپسندی همچون «تحقیر» و یا به اصطلاح «مچ‌گیری» پرهیز نماید.
2. بعد از یقین حاصل‌کردن از میزان توامندی‌‌های متربی ـ با مشورت سرمربی ـ، والدین متربی را در جریان امر قرار دهید تا در راستای ارتقابخشی به توامندی‌‌های فرزندشان، با شما همکاری نمایند.
3. از نحوه حشر و نشر این قسم از متربیان با افراد بزرگ‌تر از خودشان غافل نشوید؛ زیرا همان‌طور که باعث ارتقای سطح فهم و درک نوجوانان می‌گردد، ممکن است که با انتخاب نادرست این افراد، موجبات انحطاط فکری و عاطفی وی نیز فراهم آید؛ لذا بدون اینکه نسبت به این موضوع، وسواس بیش از حد نشان بدهید، مراقب دوست‌گزینی‌‌های او باشید.
4. استمداد از خداوند متعال و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام را همواره مدّ نظر قرار دهید.