مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چی و چگونه جایزه دهیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در جایزه دادن نیازهای مادی و معنوی را در نظر بگیرید و به عبارت دیگر چیزی هدیه دهید که به کار متربی بیاید نه این‌که صرفاً در لحظۀ اهدا خوشحال شده و بعد از آن دور بیاندازد. مثلاً؛ لباس یا کفش ورزشی یا وسایل ورزشی مثل توپ و طناب معمولاً مورد استفاده هستند.
جایزه باید جذاب باشد و نوجوان را جذب کند. مثلاً؛ از چیزهایی باشد که معمولاً هدیه داده نمی‌شوند مثل این‌که، یک کتاب رمان ایرانی مثل نامیرا یا کتاب سفر به سیستان به همراه یک خوراکی بدهید.
گاهی اوقات، جذابیت در روش اهداء جایزه است مثل این‌که، غیر منتظره باشد. مثلاً؛ وسط بحث سؤالی مطرح کنید و بعد از این‌که پاسخ دریافت کردید اعلام کنید سوال جایزه دار بوده است. نکتۀ دیگر این‌که اهداف انقلابی و تقویت روحیه بسیجی را در اعطای جوایز دنبال کنید. مثلاً؛ چفیه یا برچسب تصاویر شهدا یا کتابچه‌های زندگی بزرگان دین و شهدا را هدیه دهید.
در نظر داشته باشید گاهی اوقات، همین که در جمع هم‌گروهی‌ها یا جمع‌های دیگر نام متربی را ببرید یا در نشریه یا تابلوی واحد راهنمایی یا دبیرستان از او به عنوان بهترین فرد گروه در طول هفته نام ببرید اثر به مراتب بیشتری نسبت به جوایز مادی خواهد داشت. در پایان لازم به ذکر است که نباید جایزه دادن آن قدر زیاد شود که متربیان هر کاری را فقط به نیت جایزه گرفتن انجام دهند و به اصطلاح شرطی شوند بلکه، باید به جا و در راستای اهداف تربیتی داده شود.