مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: پماد آنتی هموروئید چیست و چگونه مصرف می شود؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پماد آنتی هموروئید دارویی است که برای درمان بواسیر استفاده می شود. این داروی ضد بواسیر می تواند خیلی از علائم بیماری های نشیمنگاهی مثل التهاب و تورم های راست روده را کم کند. یا خارش ها و سوزش های ناشی از شقاق یا فیستول را که اطراف ناحیه مقعد را درگیر می کنند را از بین ببرد.

پماد هموروئید می تواند نشانه های بواسیر خارجی و نشانه های سایر بیماری هایی نشیمنگاهی مثل خارش و سوزش را از بین ببرد. اگر بخش بیرونی دستگاه تناسلی زن ها هم دچار عارضه خارش شود این پماد می تواند این خارش ها را برطرف کند. کار دیگری که این پماد می کند این است که همه مشکلات مجرای مقعد را که شامل تورم راست روده و التهاب های مربوط به بیماری های شقاق و فیستول است را هم درمان می کند.

اگر بخواهیم به صورت کلی خاصیت درمانی پماد هموروئید را بیان کنیم, باید بگوییم که این پماد می تواند علائم و نشانه های زیر را از بین ببرد.

درمان التهاب ها و تورم های ناحیه مقعد
کم کردن درد
قطع کردن خونریزی ناحیه مقعد
ترمیم زخم های مقعدی
حذف خارش و سوزش
کم کردن نشانه ها و علائم کلی بواسیر
این نکته را هم در نظر بگیرید که همه پمادهایی که با نام آنتی هموروئید در بازار موجود هستند, نمی توانند بواسیر را به صورت قطعی درمان کنند. این را به یاد داشته باشید که درمان بواسیر قطعی با روش های درمانی پزشکی یا با لیزر درمانی انجام می شود. پماد آنتی هموروئید فقط علائم و نشانه های بواسیر را کم می کند. بهترین درمان قطعی بواسیر استفاده از لیزر است.

شیاف آنتی هموروئید چیست؟

پماد آنتی هموروئید در بارداری
پماد آنتی هموروئید در زمان بارداری هیچ ضرری برای مادر ندارد. اتفاقا خیلی هم خوبه. این پماد می تواند همه آسیب های مقعدی دوره بارداری را درمان کند. در کنار استفاده از این پماد می توانید در لگن آب گرم هم بنشینید که آن هم خیلی به کاهش دردهای این ناحیه کمک می کند. البته استفاده از این پمادها باید با نظارت و تجویز پزشک طبق دوز مشخص شده باشد.

البته تجویز این پماد در دوران بارداری هم در موارد خاصی است. پزشک شما باید آن را برای شما تجویز کند. پس به هیچ وجهی آن را به صورت خودسرانه مصرف نکنید.

پماد آنتی هموروئید در شیردهی
پماد آنتی هموروئید در زمان شیردهی به نوزاد هم بی خطر است. چون مصرف این پماد با دوز مشخص و زیر نظر پزشک انجام می شود. مصرف بیش از اندازه آن عوارضی به دنبال دارد. از طرفی هم مصرف این پماد در زمان شیردهی به صورت موضعی است و به صورت منظم و سیستمیک جذب بدن مادر یا بچه نمی شود.

مصرف این پماد در نوزاد هم تاثیری ندارد. خیلی از مادرها از من می پرسند که آیا مصرف پماد آنتی هموروئید باعث بی قراری نوزادشان می شود یا نه. آیا بی قراری ها کودک شان به خاطر استفاده از این پماد است؟ در جواب می گویم که اصلا این پماد در نوزاد ایجاد بی قراری نمی کند. پس مادرهای عزیز با خیال راحت از آن طبق دستور پزشک استفاده کنند و نگران مواردی اینچنینی نباشند.


عوارض پماد آنتی هموروئید
عوارض پماد آنتی هموروئید معمولا به خاطر استفاده بیش از حد آن ایجاد می شود. که این عارضه ها شامل تورم و نکروز (یا همان مردن بافت ها) می باشد. پس سعی کنید این پماد را با تجویز و دستور پزشک استفاده کنید. مقدار استفاده آن را هم طبق دستور پزشک مصرف کنید نه کم نه زیاد. تا دچار عوارض بعدی استفاده از پماد هموروئید نشوید.

بعد از مصرف پماد هموروئید هم اگر نشانه هایی مثل قرمزی پوست مقعد, خارش و سوزش, درد یا آلرژی و خونریزی یا راش پوستی را در ناحیه مقعد احساس کردید سریعا به پزشک خودتان در شفا کلینیک مراجعه کنید و با او در میان بگذارید.

پماد آنتی هموروئید برای کودکان
پماد آنتی هموروئید برای کودکان اصلا مناسب است و نباید از آن استفاده کنید. هیچ پزشکی هم توصیه به استفاده آن برای کودکان نمی کند. اگر کودکان یا افراد مسن از این پماد استفاده کنند و مصرف بیش از اندازه هم داشته باشند, باعث مسمومیت بی حسی موضعی در آنها می شود.



شیاف آنتی هموروئید چیست؟
شیاف آنتی هموروئید هم همان پماد آنتی هموروئید است که به شکل شیاف ساخته می شود. نام تجاری این شیاف, ایپروئید است. شیاف آنتی هموروئید هم برای درمان بیماری های نشیمنگاهی مثل بواسیر, شقاق, فیستول و تورم راست روده مناسب است. این شیاف هم مانند پمادش می تواند علائم بواسیر را کاهش بدهد. درد, خونریزی و تورم هایی بواسیر با مصرف این شیاف کم می شوند ولی از بین نمی روند.

از اصلی ترین تاثیرات مصرف این شیاف می توان به جمع شدگی, ضد تورم و ضد درد بودن و بی حسی موضعی آن اشاره کرد. اما باز هم تاکید می کنیم که در مصرف آن به مقدار دوز تجویز پزشک دقت کنید و بیشتر از آن مقدار به هیچ وجه استفاده نکنید. بعد این را هم یادآور شویم که این شیاف برای کاهش علائم بواسیر کاربرد دارد و درمان قطعی بواسیر نیست.