مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: خصوصیات افراد درونگرا و برونگرا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خصوصیت افراددرون گرا : حساس ، زودرنج، استرسی ، عصبی ، مسوولیت پذیر، مردد در تصمیم ، محتاط ، اعتماد به نفس پایین ، جزئی نگر، دقیق و فرد گرا. معمولا بچه های فرد (بچه اول و سوم و..) درون گرا هستند.
برون گرا: کلی نگر، سطحی ، دمدمی مزاج، ریسک پذیر، شاد ، زودباور، خونسرد و جمع گرا. معمولا بچه های دوم و چهارم و.. برون گرا هستند.
همه ی انسانها یکسری از خصوصیات درون گرا ها را دارند و یکسری خصوصیات برون گراها. آنچه مهم است، خصوصیات غالب است . مثلا" اگر فردی 4 خصوصیت درون گرا و 7 خصوصیت برون گرا دارد، یک فرد برون گراست چون خصوصیت غالبش برون گرایی است.
درون گراها شب امتحان میل به سکوت و آرامش دارند و موقع درس خواندن با توجه به استرس خیلی خوب درس می خوانند. موقع امتحان کم خوابی پیدا می کنند.به دلیل استرس عرق سرد می کنند و دستانشان یخ می کند. آنها تمام کتاب اعم از پارگراف ها را هم کاملا" دقیق و جدی می خوانند.
برون گراها دقیقا برعکسند. سطحی درس می خوانند. شب امتحان راحت می خوابند. 40 دقیقه درس خواندن یک درون گرا معادل 130 دقیقه درس خواندن برون گراست. عیب اصلی برون گرا ها عدم تمرکز آنهاست.
در انتخاب رشته درون گراها بهتر است در رشته های فردی و جزئی و عمیق مثل : مهندسی نرم افزار و عمران و الکترونیک و معماری در رشته ریاضی و جراحی قلب و چشم  و رشته های پزشکی تخصصی در تجربی و کلام و فلسفه و منطق و حسابداری در انسانی و معماری و گرافیک و عکاسی ادامه تحصیل دهند .
در انتخاب رشته برون گراها بهتر است در رشته های سطحی کلی و جمعی ادامه تحصیل دهند مثلا در ریاضی مهندسی صنایع و مکانیک در تجربی پزشکی عمومی در انسانی مشاوره و جامعه شناسی و الهیات و علوم قرآنی و مبلغ و در هنر بازیگری و فیلم سازی ادامه تحصیل دهند . این افراد بیشتر دوست دارند مدیر باشند و جمعی را اداره کنند.
ما در ازدواج 2 تا صفت داریم : 1- صفت منطبق . 2- صفت مکمل
در صفت منطبق طرف مقابل بهتر است مثل خودمان باشد. در این صفت جنسیت مطرح نیست . مثلا" در اعتقادات، در اعتقادات جنسیت مطرح نیست . این صفتی هست که هم در زن است و هم در مرد. لذا باید در اعتقادات یکی مثل خودمان را داشته باشیم . یک زن بانماز با یک مرد بانماز ازدواج کند .
در صفت مکمل جنسیت مطرح است . مثلا" زن احساسی و مرد احساسی درست نمی شود چون صفت مرد اقتدار است . زن احساسی و مرد منطقی درست می شود.
تیپ شخصیتی از صفتهای منطبق در بحث ازدواج است . لذا یک درون گرا بهتر است با یک درون گرا ازدواج کند تا سازگاری بیشتر شود.
*مبحث تیپ های شخصیتی یک مبحث دنباله دار و قابل بررسی است . آنچه در مطالب فوق خدمت بزرگواران ارائه شد ، تنها بخشی جزیی و خلاصه شده بود.امیدوارم که مورد رضایت دوستان باشد.