مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: هزینه‌های شبکه شاد چقدر است؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بسم الله النور
تاثیزی اجباری کرونا بر روند آموزشی دانش آموزان و دانشجویان بسیار چشمگیر است
لااقل تا 20 سال آینده کسی متصور نبود آموزش عمومی تا این اندازه مجازی شود
در کشوری که هنوز شبکه ملی اطلاعات از سوی دولت ها جدی گرفته نمیشود
 هزینه ها و امنیت کودکان نیز اهمیت پیدا میکند
در مقاله زیر از سایت یک پزشک درباره این موضوع مطلبی منتشر شده که در زیر می آید
یکی از بر حرف و حدیث‌ترین موضوعات سال تحصیلی امسال به شبکه آموزشی «شاد» و هزینه‌های اینترنت آن برمی‌گردد.
سرانجام با دستور مستقیم دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران مبنی بر رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی برای مدارس دولتی، اینترنت شاد رایگان شد ولی برخی از مدیران و مسئولین آموزش و پرورش از یک سیم‌کارت شاد و اینترنت ایمن سخت گفتند و وزیر ارتباطات در چندین پست اینستاگرامی خبر از بسته اینترنتی ویژه دانش‌آموزان داد.
برخی مدارس والدین را وادار کردند سیم‌کارت انارستان را بخرند و برخی مدارس منتظر ارائه سیم‌کارت مخصوص شبکه شاد هستند. هنوز بسیاری از والدین نمی‌دانند تکلیف‌شان چیست و آیا با هر گوشی و دستگاهی وارد برنامه شاد شوند؛ اینترنت آن رایگان است یا هزینه خواهد داشت؟
آیا باید با یک سیم‌کارت مخصوص وارد اپلیکیشن شاد شوند تا هزینه اینترنت رایگان شود؟ چگونه باید از فرزند و دانش‌آموز خود در برابر خطرات فضای مجازی و اینترنت محافظت کنند؟
در سوی دیگر، معلمان و مدارس هستند که باز برای آموزش مجازی نیاز به اینترنت دارند. آیا دوباره بسته اینترنتی رایگان در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت.
جهرمی آذری، وزیر ارتباطات در اینستاگرام سعی کرده به برخی از این پرسش‌ها پاسخ دهد و چند ابهام بزرگ را برطرف کند. وزیر ارتباطات درباره جزئیات فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان برای دانش آموزان صحبت کرده و توصیه‌هایی برای مراقبت از فرزندان در اینترنت دارد.
خلاصه صحبت‌ها و توضیحات وزیر ارتباطات را در زیر گردآوری کردیم تا راهنمایی برای والدین، معلمان و مدیران مدارس باشد:
۱۰ نکته کلیدی که باید والدین بدانند!
۱- استفاده از برنامه و شبکه آموزشی شاد برای همه رایگان است. اینترنت شاد رایگان است و به همه اپراتورها دستور داده شده است بسته اینترنتی اختصاصی «شاد» تعریف کنند. با این بسته فقط می‌توان برخی سایت‌های مورد تایید وزارت آموزش و پرورش را بازدید کرد.
۲- اگر از یک گوشی هم دانش‌آموز و هم والدین استفاده کنند؛ قرار است یک کد دستوری ستاره مربع تعریف شود تا امکان جابه‌جایی میان بسته اینترنتی شاد و بسته عادی وجود داشته باشد. زمانی که دستگاه گوشی در اختیار کودک است؛ بسته شاد و زمانی که در اختیار والدین است؛ بسته عادی فعال می‌شود.
۳- بهتر است والدین برای کودکان و دانش‌آموزان خود از سیم‌کارت‌های مخصوص کودکان که همه اپراتورها ارائه می‌دهند؛ تهیه کنند. این سیم‌کارت‌ها محدودیت‌ها و بسته‌های اینترنتی مشخص و مدیریت شده‌ای دارند که کار والدین را آسان می‌کند. مانند سیم‌کارت‌های انارستان!
۴- شرکت‌های اینترنتی خانگی هم موظف شدند بسته شاد را تعریف و امکان فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی آن را فراهم کنند.
۵- سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌کارت شاد هرگز توزیع نمی‌شود. مراقب سوءاستفاده‌ها و تماس‌های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم‌کارت باشید.
۶- والدین می‌توانید روی کامپیوتر و لپ‌تاپ از قابلیت Family safety سیستم‌عامل ویندوز برای مراقبت از فرزندشان در فضای مجازی استفاده کنند.
۷- در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی می‌توان از اپلیکیشن Google Family Link برای مدیریت دسترسی کودک به فضای مجازی استفاده کرد.
۸- تمام مدارس به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات وصل شده و هزینه آن رایگان است. در زمان حضور در مدرسه، شبکه شاد برای کادر مدرسه رایگان است.
۹- قرار است بسته‌های اینترنت مخصوص معلمان شبیه به آن چه که در فروردین ماه گذشته ارائه شد؛ دوباره در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
۱۰- شاد برای همه رایگان است ولی اگر مدارس از ابزارها و امکانات آموزشی مجازی دیگری استفاده کنند؛ قرار است بسته‌های اینترنت دانش‌آموزی هم تعریف و ارائه شود.