مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: نکاتی برای انتخاب چادر مشکی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چادر مشکی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین پوشاک زنان چادری به‌حساب می‌آید اما خیلی از خانم‌ها هنگام خرید چادر با سؤالات بی‌جواب زیادی روبرو هستند که ما در این گزارش به آنها پاسخ می‌دهیم.
چادر یکی از پوشش‌های موردعلاقه خانم‌های محجبهاست. خانم‌های چادری اغلب برای هر مکانی مثل مهمانی، سرکار، تفریح و... چادر مخصوصی دارند.
چادربه دلیل عدم تنوع رنگ و قیمت بالا برخلاف مانتو و روسری سالی یک‌بار خریداری می‌شود و به همین دلیل برای آن که بتوان یک چادر باکیفیت و قیمت مناسب خرید که یکی دو سال دوام بیاورد، باید به نکاتی توجه داشت که ما دراین‌باره با رضا تیموری تولیدکننده چادر مشکی حجاب بنی‌فاطمی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم:

هنگام خرید چادر مشکی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
اگر بخواهید چادر مشکی تهیه کنید، علاوه بر مشکی، ضدچروک و ضدالکتریسیته بودن پارچه باید به جنس آن هم توجه کرد زیرا خیلی از پارچه‌ها در اثر قرار گرفتن زیر نور آفتاب تناژ و کیفیتشان را از دست می‌دهند. بنابراین خیلی مهم است که چادری را انتخاب ‌کنیم که با چهارفصل سال همخوانی داشته باشد؛ به‌عنوان‌ مثال چادرهای با جنس نانو برای مناطق گرمسیر جنوب کشور و یا سردسیر شمال کشور بسیار مناسب است زیرا این چادرها ضدلک، ضدآب، سبک و دارای رنگ ثابتی در برابر آفتاب هستند اما یکسری پارچه‌ها عام هستند مثل چادر کن کن که به دلیل براقی و مجلسی بودن مورد استقبال اکثر خانم‌های ایرانی است.
آیا در خرید چادر مشکی باید به مشکی بودن پارچه توجه کرد؟
برای خرید چادر توجه به رنگ چادر چندان اهمیت ندارد زیرا گاهی درصد رنگ چادر زیاد است و در نگاه اول خیلی مشکی به نظر می‌رسد اما در اثر شستشو، رنگ تیره و مشکی از بین می رود؛ بنابراین توجه به‌ظاهر و رنگ چادر باعث می‌شود تا به اصطلاح گول بخورید.

بهترین جنس چادر مشکی کدام است؟
هر پارچه‌ای ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ به‌عنوان نمونه:
بهتر آن است که خانم‌ها، چادرهای بادوام و سبک مثل حریر اسود، کرپ و تریزا را برای استفاده روزمره و چادرهای طرح دار و کن کن را برای مجالس و مهمانی استفاده کنند

کرپ _ اسود: نسبت به بقیه پارچه‌های چادری ارزان‌تر بوده و مشکی بودنش نسبت به بقیه پارچه‌ها بیشتر است.
کن کن: ظاهر مجلسی دارد و نخ‌کش نشدن از ویژگی‌های بارز این جنس چادر است.
ژرژت: تقریباً شبیه کن کن اما ضخیم‌تر است. از مزایای این پارچه ضدنخ‌کش، ضدچروک، ضدپرز و نرمی و لطافت است.
تریزا: ویژگی که تریزا را از بقیه پارچه‌ها متمایز می‌کند، وزن فوق العاده سبک آن است.این پارچه به هیچ عنوان نازک نیست و چروک نمی‌شود.
چه جنس پارچه برای چه مکانی مناسب است؟
این یک مسئله کاملاً سلیقه‌ای است؛ ممکن است یک خانم به کرپ و دیگری به چادر کن کن علاقه‌مند باشد اما بهتر آن است که خانم‌ها چادرهای بادوام و سبک مثل حریر اسود، کرپ و تریزا را برای استفاده روزمره انتخاب کنند زیرا این چادرها به‌راحتی کثیف نمی‌شوند، در اثر تابش نور به‌صورت قهوه‌ای یا بور به چشم نمی‌آیند و از دوام و طول عمر بالایی برخوردارند اما چادرهای طرح دار و کن کن به دلیل ظرافت و زیبایی که دارند برای مجالس و مهمانی‌ها مناسب هستند.

چگونه می‌توان اصل بودن برند چادر را تشخیص داد؟
به دلیل عدم شناخت خریداران امکان عرضه چادر مشکی چینی با عناوین کره‌ای یا ایرانی فراوان است؛ ضمن این که تولیدکنندگان چینی هیچ نوع تعهدی در درج نام خودشان بر کالاها ندارند. ازاین‌رو، اغلب تاجران ایرانی از کشورهای دیگر همچون چین درخواست می‌کنند که چه مارکی روی پارچه زده شود؛ به همین خاطر متأسفانه واردکنندگان هر مارک و برندی را روی پارچه حک می‌کنند؛ مثلاً یک پارچه چینی ممکن است در ایران با مارک ژاپن عرضه شود و هیچ راهی برای تشخیص اصل بودن برند وجود ندارد. بنده به‌عنوان کسی که سالیان سال است در زمینه چادر مشکی فعالیت می‌کنم گاهی در تشخیص مارک دچار اشتباه می‌شوم و براساس اعتمادم از واردکننده جنس خریداری می‌کنم؛ به همین خاطر توصیه می‌کنم که خانم‌ها هم حتماً از جای مطمئن و قابل‌اعتماد چادر خریداری کنند.

برای دوام بیشتر چادر چگونه باید آن را شست؟
برای شستن چادر مشکی به چند نکته باید توجه کرد:
- برای شستشو از شامپو استفاده کنید زیرا شستن چادر با مواد شوینده باعث رفتن رنگ تیره و بور شدن آن می‌شود.
- چادر را به‌خوبی آب بکشید زیرا باقی ماندن کَف باعث سفیدک زدن چادر می‌شود.
- برای ثبات رنگ و حفظ کیفیت چادر، همیشه آن را با آب سرد بشورید.
- تا حد امکان چادر را با دست بشورید؛ در غیر این صورت زمان شستشوی ماشین لباس‌شویی را در پایین‌ترین زمان و حرارت آب را در کمترین دما تنظیم کنید.
- چادر مشکی را هرگز با بخار اتو خشک نکنید؛ بلکه آن را در سایه بیندازید تا خشک شود.
- برای اتو کردن چادر بین اتو و چادر یک پارچه نخی مشکی قرار دهید تا چادر برق نیفتد.