مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: تشخیص شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[b]تشخیص شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ[/b]
[b]1: توجه به آرم سامسونگ[/b]
هنگام خرید شارژر به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، اولین چیزی که توجه ما را جلب می‌کند، آرم سامسونگ است. این آرم با جوهر خاص، بدون کوچک‌ترین خطا و با پرینت لیزری روی بدنه شارژر گوشی سامسونگ درج شده است.
رنگ آرم سامسونگ، تغییر نمی‌کند. اگر آداپتور، اصل نباشد، قطعا با یک برچسب مواجه هستید که خطای زیادی دارد و حتی ممکن است رنگ‌پریدگی داشته باشد.
آرم شارژر اصل سامسونگ، ایرادی ندارد و روشی است که ساده می‌توان اصل یا تقلبی بودن را متوجه شد.
[b]2: به اطلاعات درج شده در پشت شارژر دقت کنید[/b]
باید به اطلاعات درج شده روی شارژر هم توجه کنید. گاهی وقت‌ها این اطلاعات در قالب یک برچسب درج می‌شوند، اما اطلاعات روی شارژر اصلی سامسونگ به صورت لیزری درج شده و خطا یا پریدگی روی شارژر نمی‌توان پیدا کرد.
[b]3: شارژر باید کاملا بدون نقص تولید شده باشد[/b]
گاهی وقت‌ها نقص‌هایی در ساخت وجود دارد که به راحتی می‌توان متوجه شد. شارژرهای اصلی سامسونگ، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و هیچگونه نقصی در ساخت آداپتور وجود ندارد.
اگر شارژر موردنظر شما نقص ظاهری دارد یا مواد پلاستیکی آن به طور ناهماهنگ از لبه‌ها بیرون زده باشد، قطعا شارژر تقلبی است.
[b]4: بررسی مدت زمان شارژ شدن گوشی[/b]
یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ، بررسی مدت زمان شارژ شدن گوشی هوشمند است.
شما کافی‌ست شارژر را به گوشی متصل کنید و مدت زمان شارژ شدن گوشی تا 50 درصد را بررسی کنید. معمولا شارژرها می‌توانند ظرف مدت زمان نیم ساعت، 50 درصد باتری را شارژ کنند.
اگر شارژ شدن گوشی تا 50 درصد، بیشتر از نیم ساعت طول کشید، احتمالا شارژر فیک خریداری کرده‌اید.
[b]5: محل قرارگیری پورت [/b][b]USB[/b]
یکی دیگر از نکات ظریف و ساده‌ای که می‌تواند تعیین‌کننده اصل یا تقلبی بودن آداپتور سامسونگ باشد را می‌توان پورت USB دانست. پورت USB شارژرهای سامسونگ در سمت راست قرار دارد و در صورتی که این پورت را سمت چپ مشاهده کردید، شارژر تقلبی است.
[b]6: وزن شارژر[/b]
در صورتی که هنگام خرید شارژر جدید، شارژر قدیم و اصلی خود را همراه داشته باشید، به راحتی می‌توانید آداپتور اصل یا تقلبی را تشخیص دهید.
در حقیقت شارژر های اصلی به دلیل کیفیت ساخت بالایی که دارند در مقایسه با شارژرهای فیک، سنگین‌تر هستند؛ برای تشخیص کافی‌ست هر شارژر را در یک دست خود قرار دهید تا این مسئله را به خوبی تشخیص دهید.
[b]7: سری شارژرها[/b]
یکی از نکات بسیار ساده، اما مهم در شناسایی شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی را می‌توان در سری شارژر پیدا کرد.
در حقیقت کلگی‌های شارژر دارای لایه پلاستیکی اضافی هستند تا بدین ترتیب، مقاومت آن را افزایش دهند.
کلگی‌های شارژر فیک، صاف بوده و هیچگونه ساختار مقاومی ندارد.