مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: فروش اطلاعات اپلیکیشن ها به ارتش آمریکا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
زمانی تصور می‌کردیم که فناوری منجر به ایجاد آزادی‌های بیشتر برای شهروندان عادی می‌شود، اما الان مدتی است که با توجه به اخباری که می‌شنویم، فناوری امکان نظارت دولت‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی بر شهروندان را بیشتر کرده و آنها می‌توانند به صورت نرم با ترفندهای رفتار آنها را تغییر دهند!
خبر جالبی که امروز توسط Motherboard منتشر شده و سایت vice هم پوشش داده این است که ارتش آمریکا یک سری اطلاعات مربوط به کاربران را از اپلیکیشن‌های عادی می‌خرد.
محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مورد سوء استفاده، اپلیکیشن نماز مسلمانان یا Muslim prayer و نیز اپلیکیشن قرآن است. این دو بیشتر از ۹۸ میلیون بار در سراسر دنیا دانلود شده‌اند. دیگر اپلیکیشن‌های محبوب، اپلیکیشن برقراری ارتباط به نام Muslim dating، اپ Craigslist، یک اپ دنبال کردن اخبار طوفان‌ها و یک اپ کاربردی به نام level است.
مصاحبه مادربورد با توسعه‌دهندگان و تحلیل اطلاعات نشان داده که دو جریان موازی کسب اطلاعات در ارتش آمریکا وجود داشته که هدف اصلی‌شان موقعیت‌یابی کاربران بوده.
این اطلاعات توسط دو شرکت در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌گرفته، یکی از آنها Babel Street نام دارد و دیگر X-Mode. برای مثال اپلیکیشنی به نام Muslim Pro وجود دارد که کاربردش یادآوری وقت نماز و نشان دادن جهت قبله است. این اپلیکیشن ۵۰ میلیون کاربر اندروید و ۹۸ میلیون کاربر در کل پلتفرم‌های دیگر، شامل iOS دارد. اطلاعات کاربران در این اپ، به شرکت X-Mode فرستاده می‌شود.
حالا سوالی که پیش می‌آید این است که اینگونه فروش اطلاعات آیا خلاف قوانین آمریکا نیست؟ ظاهرا این وسط خلا قانونی در مورد فروش این اطلاعات به آژانس‌های نظامی و امنیتی وجود دارد.
منبع
vice