مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: پیش بینی سیمپسون ها از کرونا و نقش ایران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پیشگویی‌های انیمیشن «سیمپسون» که نام یک مجموعه تلویزیونی کارتونی آمریکایی است، به‌قدری به واقعیت جهان امروز و اتفاقات کشور آمریکا نزدیک شده است که احتمال واقعی‌بودن این پیشگویی‌ها در نظر بسیاری از مخاطبان، پررنگ‌تر از تصادف و اتفاق شکل گرفته است. اما ماجرای این پیشگویی‌ها چیست؟
به گزارش شهرآرانیوز، پیشگویی‌های انیمیشن «سیمپسون» که نام یک مجموعه تلویزیونی کارتونی آمریکایی است، به‌قدری به واقعیت جهان امروز و اتفاقات کشور آمریکا نزدیک شده است که احتمال واقعی‌بودن این پیشگویی‌ها در نظر بسیاری از مخاطبان، پررنگ‌تر از تصادف و اتفاق شکل گرفته است. اما ماجرای این پیشگویی‌ها چیست؟
درباره انیمیشن «سیمپسون» بیشتر بدانید
مجموعه کارتونی «سیمپسون» را «مت گرینیگ» برای شبکه رسانه‌ای فاکس می‌سازد. این کارتون نمایشی طنز از سبک زندگی خانواده‌ای پنج‌نفره به‌نام سیمپسون‌هاست که در شهری خیالی به‌نام «اسپرینگ‌فیلد» زندگی می‌کنند. این مجموعه که پخش آن ۱۷دسامبر۱۹۸۹ آغاز شد و اکنون فصل ۳۱ این مجموعه درحال پخش است، در حقیقت فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتار‌های انسانی را به تصویر می‌کشد. 
ارجاع به فرهنگ عامه و شوخی‌های جذاب از ویژگی‌های مهم این سریال است، اما آنچه بیش از هر چیز نام این مجموعه را بر دهان‌ها انداخته است، هم‌زمانی داستان فیلم با رویداد‌های زمان است.
به باور بسیاری از طرف‌داران سیمپسون‌ها، پیشگویی‌ها کاملا دقیق است. حتی رسانه‌های بزرگی مانند «تایم» و «هالیوودریپورتر» هم گزارش‌هایی درباره پیشگویی این مجموعه و قدرت عجیب نویسندگان این برنامه منتشر کرده‌اند.
ماجرای عجیب پیشگویی همه‌گیرشدن ویروس کرونا
هم‌زمان با شروع انتشار ویروس کرونای جدید در کشور چین، شایعه‌ای در فضای مجازی پدید آمد که می‌گفت: سریال کارتونی سیمپسون‌ شیوع این بیماری را پیش‌بینی کرده بود. ماجرا به یکی از قسمت‌های این انیمیشن در سال ۱۹۹۳بازمی‌گردد که در فصل چهارم آن کارخانه‌ای را نشان می‌دهد که از متن روی جعبه‌های آنجا پیداست مربوط به آسیای شرقی و اوزاکای ژاپن است.
در این بخش ۲ کارمند آسیایی درحال بسته‌بندی آب‌میوه‌هایی هستند که در شهر اسپرینگ‌فیلد، شهر سیمپسون‌ها، طرف‌داران زیادی دارد. در همین حین یکی از این ۲ کارگر عطسه می‌کند و به‌این‌ترتیب ویروس‌ها را به درون جعبه می‌فرستد. وقتی آن جعبه‌ها به دست مردم شهر می‌رسد، همه دچار آن ویروس می‌شوند. در ادامه مردم وحشت‌زده اسپرینگ‌فیلد به کامیونی حمله می‌کنند که به تصور آن‌ها حامل داروی ویروسی است که آن‌ها را مبتلا کرده است، اما از بد حادثه این‌گونه نبود و کامیون حامل جعبه‌هایی بود که بر روی آن‌ها عبارت «زنبور‌های قاتل» نوشته شده بود و به‌این‌ترتیب باعث رهایی این حشرات خطرناک در شهر می‌شوند.
حمله زنبورهای قاتل که به واقعیت پیوست
مدتی پیش نشریه نیویورک تایمز از ورود زنبور‌های غول‌پیکر آسیایی موسوم به زنبور‌های قاتل به خاک ایالات متحده خبر داد. در این گزارش گفته شده است که زنبور‌های بزرگ، بومی آسیا هستند و دشمنان جدی زنبور‌های عسل به شمار می‌روند. این درحالی است که پیش از این کارتون سیمپسون‌ دراین‌باره پیشگویی کرده و برنامه‌ای با همین مضمون پخش شده بود، زیرا درست در آستانه همه‌گیری کرونا و تلفات زیاد آن در این کشور، یک زنبور قاتل هم به یک‌باره در این کشور ظاهر شد و کسی نمی‌داند که این حشره آسیایی چطور خود را به این کشور رسانده است.
پیشگویی مرگ ترامپ
موضوعی که بار دیگر این کارتون عجیب‌وغریب را که تقریبا بیشتر پیشگویی‌هایش به حقیقت پیوسته است، بر سر زبان‌ها انداخت، ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا، آن‌هم درست چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری بود که پیشگویی کارتون سیمپسون‌ها درباره‌ ترور و مرگ ترامپ در سال ۲۰۲۰  را تداعی می‌کند. این انیمیشن در سال ۲۰۱۸ تصویری از ترامپ پس از ترور و در تابوت را نشان می‌دهد. باید دید در ادامه چقدر این پیشگویی به واقعیت بدل می‌شود.
یک پیش‌بینی عجیب اما دقیق انیمیشن سیمپسون‌، از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ بود. کلیپی از یکی از بخش‌های سال ۲۰۱۲ این انیمیشن پرطرف‌دار، نقشه ایالت‌های آمریکا و ترکیب آرای آن‌ها را نشان می‌دهد که با رنگ‌های قرمز و آبی و به نشانه حمایت از هر کدام از نامزدهای جمهوری‌خواه و دمکرات مشخص شده‌اند.
ماجرای پیشگویی‌های انیمیشن «سیمپسون‌»؛ از انتشار ویروس کرونا تا انتخابات آمریکا
پیشگویی برای دختر ترامپ
از دیگر پیشگویی‌های جالب کارتون سیمپسون‌، رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ و پس از آن شرکت دختر او در انتخابات رئیس‌جمهوری ۲۰۲۸ است؛ اتفاقی که باید ۸ سال دیگر منتظر ماند تا درستی یا نادرستی آن را دید. جالب است بدانید درباره پیشگویی اول هم هیچ‌کس فکر نمی‌کرد دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری و برنده رقابت‌های انتخاباتی شود.
ماجرای پیشگویی‌های انیمیشن «سیمپسون‌»؛ از انتشار ویروس کرونا تا انتخابات آمریکا
پیشگویی جذاب درباره سریال بازی تاج و تخت
یکی از پیش‌بینی‌های مهم سریال سیمپسون‌ که رنگ واقعیت به خود گرفته است، پیش‌بینی فصل هشتم و پایانی سریال بازی تاج و تخت است. در قسمت اول از فصل بیست‌ونهم این انیمیشن که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، به دوران قرون وسطی سفر می‌کنید که در آنجا شهر اسپرینگ‌فیلد که به اسپرینگ‌فیلدیا تغییر نام پیدا کرده، به شهری قدیمی تبدیل شده است و در آنجا یک اژد‌ها را می‌بینیم که بیشتر تمرکز این قسمت روی نسخه یخی مادر مارج بود.
همچنان در طول این قسمت، اژد‌هایی به شهر اسپرینگ‌فیلدیا حمله می‌کند که خانواده سیمپسون‌ نیز درحال تماشای این صحنه هستند. در ادامه این صحنه، اژد‌ها تمام شهر را به آتش می‌کشد. این سکانس در کمتر از ۲ سال بعد و در یک سریال محبوب دیگر با نام «بازی تاج و تخت» به حقیقت پیوست.
نظر نویسندگان مجموعه درباره مهم‌ترین پیشگویی در سیمپسون‌ها
«بیل اوکلی»، از نویسندگان یکی از مهم‌ترین فصل‌های این مجموعه، در گفت‌وگو با هالیوودریپورتر می‌گوید: سال‌ها بود که موضوع این قسمت را فراموش کرده بودم تا آنکه متوجه برخی شوخی‌ها و ارجاعات از این قسمت در فضای مجازی شدم، آن هم درحالی‌که اسم آن از «آنفلوانزای اوزاکایی» به «ویروس کرونا» تغییر داده شده بود. در واقع برخی کاربران اینترنتی به‌دنبال شیوع ویروس کرونای جدید، از صحنه‌های این قسمت بهره‌برداری‌های نادرست و حتی نژادپرستانه‌ای کردند. من نمی‌خواهم از این کارتون بهره‌برداری‌های این‌چنین زشتی شود و عده‌ای فکر کنند که ویروس کرونا توطئه‌ای آسیایی است.
اوکلی در ادامه خاطرنشان می‌کند که ایده این قسمت نه یک پیشگویی، بلکه برگرفته از ماجرای آنفلوانزای هنگ‌کنگی است که در سال ۱۹۶۸ رخ داده بود.
منابع: افکارنیوز / روزیاتو