مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: جزییات ترور شهید محسن فخری زاده
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
به گزارش ایمنا، ساعاتی قبل محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند ترور شد.
متأسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است.
محسن فخری زاده از دانشمندان مؤثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.
وی تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.
رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.
منبع: رجانیوز
ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد.

شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.
لازم به ذکر است اوایل سال 1397، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.
فارس : امیر سرتیپ حاتمی گفت: کارهای شهید فخری زاده در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پر ثمری بود؛ همچنین برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه مقابله با کرونا در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری زاده و با مسئولیت وی انجام می‌شد.
امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات اقدام تروریستی علیه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی وزارت دفاع گفت: این حادثه تروریستی بعدازظهر امروز اتفاق افتاد که دو نفر از محافظان محسن فخری‌زاده رئیس پژوهشگاه مجروح شدند و یک نفر از محافظان وی به شهادت رسید.
وزیر دفاع اظهار داشت: در این اقدام تروریستی محسن فخری‌زاده که دچار جراحت شده بود پس از انتقال به بیمارستان شهید شد و تلاش های پزشکان نتوانست در این زمینه مؤثر باشد.
وی افزود: در این حادثه تروریستی ابتدا یکی از تروریست‌ها اقدام به تیراندازی به خودروی شهید فخری‌زاده کرد و چند ثانیه بعد خودروی نیسان حامل مواد منفجره که در نزدیکی خودروی شهید فخری‌زاده (حدود 15 تا 20 متری) شهید بود، منفجر شد.
امیرحاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته در کشور تلاش‌ها و اقدامات زیادی در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده در وزارت دفاع برای مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت . همانطور که مستحضر هستید مقابله با این ویروس‌ها نیز در حوزه کاری وزارت دفاع نیز هست و وزارت دفاع در این حوزه هم فعالیت و تلاش دارد.
وی در ادامه افزود: کارهای شهید فخری زاده در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پر ثمری بود؛ همچنین برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه مقابله با کرونا در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری زاده و با مسئولیت وی انجام می‌شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن هر جایی که برای ملت ایران گام موثری برداشته شود آنجا را هدف قرار می دهد.
وی افزود: حوزه دفاع در خط مقدم امنیت‌آفرینی برای مردم عزیز ما است و همواره مورد بغض و کینه دشمنان نیز هست و کسانی که در این عرصه نقش مؤثرتری ایفا می‌کنند طبیعتاً دشمنان نسبت به آنها بغض و کینه بیشتری دارند.
وزیر دفاع اظهار داشت:‌ شهید دکتر فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی به عنوان معاون وزیر دفاع سالیان سال این سازمان را به خوبی اداره کردند منشاء خدمات بسیار بزرگی برای ملت عزیز ما بودند. هم در عرصه‌های دفاعی و هم از سر ریز آن در عرصه‌های غیر دفاعی شاهد این خدمات بودیم.
امیرحاتمی خاطرنشان کرد:‌ در عرصه‌های دفاعی نوآوری‌های ویژه‌ای داشتند که به دلیل نوع کارها راجع‌به آنها کمتر صحبت کردیم. به عنوان مثال موضوع لیزر در پدافند هوایی یا کشف و شناسایی هواپیمایی متجاوز از طرقی غیر از رادار که ویژه نوآوری‌‌های دفاعی بود از آثار بزرگ این شهید است که اگر اقتضا کند حتماً روزهایی نسبت به آنها صحبت خواهیم کرد.
وی افزود: از سر ریز این علم و فناوری ایشان در خدمت مردم عزیزمان بودند. اولین کیت تشخیص کرونا را مجموعه تحت مدیریت ایشان ساختند، در حوزه واکسن قدم‌های بلندی را برداشتند که ان‌شاءالله خبرهای آن به مردم عزیزمان خواهد رسید. فاز یک آزمایشات انسانی را در حوزه واکسن کرونا به پیش رفتند.
وزیر دفاع اظهار داشت:‌ دشمنان که ما ترور را به عنوان یک ابزار همواره علیه مردم عزیز ما و خادمین آنها استفاده کردند این بار هم این کار را انجام دادند. رژیم صهیونیستی و حامی بزرگ آن یعنی آمریکای جنایتکار و خائنین داخلی علی‌الخصوص منافقین که برای مردم عزیز ما شناخته شده‌ هستند همواره از این ابزار علیه ملت ما استفاده کردند.
امیرحاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این حادثه الان تحت پیگیری مسئولین امنیتی کشور است جزئیات آن در زمان مقضتی توسط مسئولین امنیتی بیان خواهد شد اما برای ما روشن و محرز است این نوع خباثت‌ها و این نوع دشمنی‌ها، این حجم و عمق از کینه نسبت به مردم عزیز ایران و خادمین آنها همواره از سوی رژیم صهیونیستی و حامی جنایتکار آن و عوامل خائن داخلی آن شاهد بوده‌ایم و به روشنی می‌شود دست آنها را در این حادثه جنایتکارانه دید.

وزیر دفاع افزود: موضوع حادثه تروریستی شهید فخری‌زاده الان یک موضوع زنده است و همکاران ما در حوزه امنیتی بعد از این در مورد دستگیری عوامل این حادثه تروریستی صحبت خواهند کرد.
پیام رهبر معظم انقلاب در حادثه ترور و شهادت دانشمند هسته ای دکتر محسن فخری زاده
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پی ترور دانشمند هسته ای دکتر محسن فخری زاده پیامی صادر کردند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به‌دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر  جان عزیز و گرانبها را به‌خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.
دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به‌جِدّ در دستور کار قرار دهند؛ نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هایی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت می‌گویم و علو درجات او را از خداوند مسئلت می‌کنم.
به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: پس از ترور شهید فخری‌زاده، رژیم صهیونیستی همچنان قصد انجام شرارت‌های متعدد دیگری را در کشور داشت که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان وزارت اطلاعات شناسایی و خنثی شد و افرادی نیز در این رابطه دستگیر  شدند.

وی خاطرنشان کرد: عامل اصلی تدارک ترور شهید فخری‌زاده که از کارکنان اخراجی نیروهای مسلح بود، قبل از عملیات از کشور خارج شده بود و تحت تعقیب است.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درپی شهادت محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، پیامی به این شرح صادر کرد:
«بسم الله الرحمن الرحیم
«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»
(احزاب -۲۳)
دگر بار دستان پلید استکبار جهانی، صهیونیسم و دُوَل خالق و پرورش دهنده تروریسم از آستین مزدوران منافق بیرون آمد و با تعدّی به ساحت پاک اُمّت شهیدپرور ایران اسلامی، دانشمندی وارسته، ولایی، نستوه و مجاهد را با گلوله‌های آمریکایی هدف قرار داد.
شهید دکتر محسن فخری‌زاده که به حقّ، فخر مکتب اسلام در مبارزه با انحصارطلبان علمی نظام سلطه بود، با شهادت خود حامیان دروغین حقوق بشر، دمکراسی و آزادی را رسوا نمود.
دشمنان کوردل نشان دادند که آنچه مانع تحقق اهداف پلید آن‌ها می‌شود رشد علمی،استقلال و خودکفایی کشور و ملت‌های مسلمان و آزادیخواه است. اما تجربه افتخارآمیز فرزندان غیور ایران اسلامی اثبات نموده و بار دیگر نشان خواهد داد که شهادت عزیزترین سرمایه ها و ترور انسان‌های بزرگ نه تنها مانع رشد و بالندگی آنان نشده، بلکه به همّت جوانان دانشمند و غیور ایران، حرکت پرشتاب‌تر خواهد شد و پرچمی را که شهیدان عزیز برافراشته اند بر زمین نخواهد ماند.
اینجانب شهادت این برادر عالی‌مقام را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)، ملت مبارز ایران اسلامی و خانواده معظم شهید، تبریک و تسلیت عرض نموده و با تمامی نیروهای مدافع میهن اسلامی در گرفتن انتقام خون این شهید عزیز و تمامی شهداء از تروریست‌های کوردل و اربابانشان هم‌پیمان می‌شویم.
سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۸ آذر ۱۳۹۹»
صفحه‌ها: 1 2