مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: لایکی بدتر از اینستاگرام
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
روح الله مومن نسب گفت: لایکی موانع و سختگیری های کمتری نسبت به اینستاگرام از نظر پورنوگرافی دارد و محتوای بیشتری در لایکی منتشر می شود.
لایکی هویت مستقل و ثاتب ندارد/ لایکی جمع کننده سرریز اینستاگرام است/ لایکی و اینستاگرام هر دو حاصل رها شدگی و به هم ریختگی فضای مجازی در کشور است//خبر تولیدی///
به گزارش گروه استانی "تیتریک"؛ کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: نرم افزارهای زیادی در فضای مجازی هستند که هر کدام کارکردی دارند بعضی از این نرم افزارها جامعه را دچار انحراف در سبک زندگی، محتوا و فرهنگ می کنند که اینستاگرام یک نمونه از این نرم افزارهاست.
روح الله مومن نسب ادامه داد: این نرم افزارها و پلتفرم هایی که برای تحلیل سبک زندگی طراحی شدند معمولا ابزارهایی حاشیه ای کنار آنها به وجود می آید که مثل علف های هرزی که کنار یک گیاه در مزرعه رشد می کند این ها نرم افزارها در حاشیه آنها شکل می گیرند یکی از این نرم افزارهایی که در حاشیه اینستاگرام شکل گرفته نرم افزار "لایکی" است.
وی افزود: لایکی هویت مستقل و ثابتی ندارد و عموما کسانی که در نرم افزار لایکی هستند و از این نرم افزار استفاده می کنند که بتوانند در واقع استوری طراحی کنند و در پیج های اینستاگرامشان منتشر کنند.
دبیرکل جبهه انقلاب‌ اسلامی در فضای‌ مجازی تصریح کرد: لایکی موانع و سختگیری های کمتری نسبت به اینستاگرام از نظر پورنوگرافی دارد و محتوای بیشتری در لایکی منتشر می شود و لایو هم اخیرا به لایکی اضافه شده است طبیعتا یک سری ویژگی های برتری را نسبت به اینستاگرام به لایکی دادند همان کارهایی که در اینستاگرام انجام می شد به شکل آزادانه تری در لایکی انجام می شود.
مومن نسب گفت: به اعتقاد من نرم افزار لایکی جمع کننده سرریز اینستاگرام است یعنی اگر بخواهیم با نرم افزار مادر اصلی که بخواهیم با آن برخورد کنیم و رسیدگی شود و وجودش باعث می شود امثال لایکی در جامعه رشد کنند و دولت باید با آنها برخورد کند طبیعتا اینستاگرام در رتبه اول قرار دارد.
وی ادامه داد: شاید چیزهایی که زیر پوست اینستاگرام کمتر دیده می شود در صفحه اول لایکی بیشتر دیده شود چون اینستاگرام تعداد مخاطب بالاتری دارد و ممکن است همه جور محتوایی را در صفحه اصلی اش به صورت گسترده نیاورد و این باعث می شود خیلی از محتوایی که در اینستاگرام هم هست و توی لایکی هم هست در لایکی بیشتر از اینستاگرام دیده شود.
رئیس مرکز آموزش سواد فضای‌ مجازی تاکید کرد: در لایکی محتواهای غیر اخلاقی و نامناسب با فراوانی بیشتری دیده می شود لذا لایکی مثل یک علف هرز است که در کنار اینستاگرام رشد کرده و کنار اینستاگرام توسعه پیدا کرده است.
مومن نسب خاطر نشان کرد: لایکی و اینستاگرام هر دو حاصل رها شدگی و به هم ریختگی فضای مجازی است که ما اگر بخواهیم این معضلات را اساسی حل کنیم باید فضای مجازی را به طور کامل سازماندهی کنیم یعنی در واقع طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و سازماندهی پیام رسان های اجتماعی باید در مجلس تصویب شود و فضای مجازی باید به طور کامل سازماندهی شود تا امثال بدافزارهایی مثل لایکی در فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران شکل نگیرند و رشد نکنند .
وی ادامه داد: چیزهایی که در طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح شده که الان کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی این طرح است و باعث شده رشد امثال لایکی را بگیرد یکی از این موارد این است که کاربران فضای مجازی و کلا نرم افزارهای فضای مجازی باید هویتدار شوند یعنی باید شخصیت حقیقی که پشت نرم افزارها و شخصیت حقوقی خود نرم افزارها است باید به صورت قانونی در کشور ثبت شوند .
این کارشناس در خاتمه گفت: در ثانی بحث پیوست فرهنگی نرم افزارها مورد توجه قرار گرفته و این که نرم افزارهای خارجی هم بدون ثبت هویت قانونی شان در کشور اجازه فعالیت ندارند و باید در برابر محتوایشان پاسخگو باشند این یک کار اساسی تری است و اگر پیگیری شود و این طرح به نتیجه برسد امثال لایکی و اینستاگرام نمی توانند با هر شکلی که برای خودشان برنامه ریزی شده است با مردم ایران برخورد کنند و در ازای استفاده از زیرساخت های مخابراتی جمهوری اسلامی ایران ، که بابت شان هزارها هزار میلیارد تومان خرج شده ، باید مالیات و عوارض پرداخت کنند و هم اینکه بر محتوایشان نظارت وجود داشته باشد تا هر چیزی را که خودشان دلشان خواست خلاف منافع مردم ما منتشر نکنند.
الهه ملاحسینی-تیتریک