مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: نفوذی های موجه ساقط کردن شبکه ملی اطلاعات
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
علی رغم تدابیر مقام معظم رهبری و گلایه‌های متعدد ایشان از وضعیت فضای مجازی و لزوم ساماندهی فضای مجازی کشور، متأسفانه با این واقعیت تلخ مواجهیم که بیش از ۹۰ درصد پهنای باند فضای مجازی کشور توسط نرم افزارهای خارجی و محتوای خارجی اشغال شده است.

به گزارش قدس آنلاین، به رغم تمامی تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری و گلایه‌های متعدد امام‌المسلمین از وضعیت فضای مجازی کشور و دهها دستور علنی و در خفای معظم‌له در خصوص ساماندهی فضای مجازی کشور، متأسفانه با این واقعیت تلخ مواجهیم که بیش از ۹۰ درصد پهنای باند فضای مجازی کشور توسط نرم افزارهای خارجی و محتوای خارجی اشغال شده است و این به معنای واگذاری کامل فضای مجازی کشور در اشغال بیگانگان است.
به این تعابیر مقام معظم رهبری دقت کنید:
«یک مسئله که من اصرار دارم روی آن تکیه بکنم، مسئله‌ی فضای مجازی است؛ خب فضای مجازی خیلی مهم است. آقایانی که در زمینه‌ی فضای مجازی نظراتی دارند و ابراز میکنند و گاهی میگویند که این جزو زندگی اصلی مردم است -که ما هم قبول داریم؛ الان واقعاً فضای مجازی، یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده؛ حالا دولت الکترونیک و از این قبیل که به جای خود محفوظ است-  شکّی نیست [امّا[  آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند مدیریّت میکنند این فضا را. خب وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را -که ما هم دست‌اندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است- هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. عوامل مسلّط بین‌المللی در این زمینه‌ها بشدّت فعّالند: از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل داده‌ها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی. برای خاطر این است که بنده روی مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات این‌ همه تأکید میکنم. این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل داده‌ایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این ]شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیم‌گیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. و من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمیشود. خب الان شبکه‌ی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمان‌بندی‌های مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمان‌بندی‌ها عقبند؛ یا سیاستهای اصولی‌ای در زمینه‌ی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است».
«از همه طرف دشمن وارد شده. مسئولین کشور و آحاد توانا و آحاد مردم باید در مقابله‌ی با این دشمن هر کاری که می‌توانند [انجام دهند]. در هر بخشی، در هر رشته‌ای که می‌توانند، بایستی خودشان را آماده کنند، وارد میدان باشند. احساس مسئولیّت کنند. آرایش دشمن آرایش جنگی است؛ … از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند».
«فعلاً دشمن از ابزار رسانه استفاده می‌کند برای اثرگذاری بر افکار عمومی. توجّه کنید! ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر دستِ دشمن باشد، ابزار خطرناکی است. ابزار رسانه را تشبیه می‌کنند به سلاحهای شیمیایی در جنگ نظامی؛ سلاح شیمیایی را وقتی می‌زنند، سلاح شیمیایی تانک و تجهیزات را از بین نمیبرد؛ تجهیزات می‌ماند و انسانها از بین می‌روند و از قدرتِ استفاده‌ی از ابزار می‌افتند؛ … امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود؛ این را کسانی که مسئولیّت این بخش از کشور را -بخش ارتباطات را- دارند، درست توجّه کنند. ما در جلسات حضوری هم به اینها تذکّر داده‌ایم، تأکید کرده‌ایم، حالا هم می‌گوییم؛ توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد. وظیفه‌ی خودشان را بدانند و با جدّیّت عمل کنند».
«ما در مورد فضای مجازی این را می‌گوییم ؛ می‌گوییم مواظب شلّیک توپخانه‌ی دشمن باشید در این فضا؛ حواستان باشد. از این فضا، دشمن علیه هویّت شما، موجودیّت شما، نظام شما، انقلاب شما استفاده نکند. آمارهای بی‌پایه می‌دهند، دروغ می‌گویند، نسبت دروغ می‌دهند، چهره‌های مورد قبول مردم را -که باید مردم به اینها اعتقاد داشته باشند- تخریب می‌کنند، موفّقیّتهای انقلاب را کتمان می‌کنند،... اینها کارهای دشمن است؛ برای چه؟ برای اینکه راز پیروزی انقلاب اسلامی را دشمن فهمیده؛ رازش اعتقاد مردم و ایمان مردم است؛ می‌خواهد این ایمان را از بین ببرد. حالا اگر در طبقات سنین بالا نتوانست، [میخواهد] این اعتقاد را در جوان و نوجوان و نسل نو از بین ببرد که دیگر مردم پشت سر این انقلاب و این نظام نَایستند».
«یکی دیگر از چیزهایی که در مدیریّت کشور … تأثیر دارد، مسئله‌ی فضای مجازی است؛ فضای مجازی خیلی مهم است. در مسئله‌ی فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله‌ شبکه‌ ملّی اطّلاعات است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده، کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفته؛ این[طور] نمیشود. اینکه ما به‌عنوان اینکه نباید جلوی فضای مجازی را گرفت، در این زمینه‌ها کوتاهی کنیم، این مسئله‌ای را حل نمیکند و منطق درستی هم نیست. خب امروز فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همه‌ی دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکه‌ی ملّی اطّلاعات درست کرده‌اند و [فضای مجازی را] کنترل کرده‌اند به نفع خودشان و به نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند. بهترینِ کشورها، قوی‌ترینِ کشورها، در این زمینه‌ها خطّ قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزام‌شده‌ی از سوی آمریکا و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنه‌ی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل می‌کنند. ما هم باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ما ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم؛ نه، معنایش این نیست. امروز بهمنی از گزاره‌های درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود می‌آید؛ اطّلاعات غلط، اطّلاعات نادرست، اطّلاعات مضر، شِبه اطّلاعات -بعضی چیزها اطّلاعات واقعی نیست، اطّلاع‌نمایی است- خب اینها دارد مثل یک بهمنی فرود می‌آید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم این اتّفاق بیفتد؟ ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلّمه‌ی ما است،
برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویّت ملّی ما است، به­‌وسیله‌ی کسانی‌ که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ نه. کاری کنید که از منافع و سودها و بهره‌های فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید -این کارهایی که باید انجام بگیرد، انجام بگیرد- امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، به ضرر جوان شما و به ضرر افکار عمومی شما نیست؛ این چیز خیلی مهمّی است»
«چرا می‌گویند جنگ؟ … ما را به جنگ نظامی متوجّه می‌کنند تا از این جنگ غفلت کنیم؛ جنگ واقعی جنگ فرهنگی است. این‌همه تلویزیون‌های گوناگون و شبکه‌های مختلف اینترنتی مشغول کارند برای اینکه دل و ذهن جوان ما را از دین و مقدّسات و عفّت و حیا و مانند اینها دور کنند؛ دارند جدّی تلاش می‌کنند، پولها خرج می‌کنند برای این کار! جنگ واقعی این است».
«یکی از برنامه‌های اینها ]دشمن[ که تصریح می‌کنند، آموزش و تسلیحِ افرادِ بومیِ انتخاب‌شده است؛ یعنی [میگویند] ما در این کشورها، ازجمله در ایران، افرادی از خود ایران را انتخاب می‌کنیم، با اینها ارتباط برقرار می‌کنیم، اینها را آموزش می‌دهیم، تجهیزشان می‌کنیم -امروز هم تجهیز کردن آسان است، اینترنت هست و فضای مجازی هست و ارتباطات گوناگون هست- تا به جان کشور بیفتند، به جان نظام اسلامی بیفتند، به جان ملّت بیفتند؛ اینها حرفهایی است که اینها دارند می‌گویند».
«استقلال فرهنگی در این است که سبک زندگی را، سبک زندگی اسلامی - ایرانی انتخاب بکنیم. تقلید از غرب و از بیگانه در سبک زندگی، درست نقطه‌ی مقابل استقلال فرهنگی است. امروز نظام سلطه بر روی این مسئله دارد کار می‌کند؛ همین مسئله‌ی مهندسی اطّلاعات، این ابزارهای جدیدی که وارد میدان شده است، اینها همه ابزارهایی هستند برای تسلّط بر فرهنگ یک کشور. بنده با این حرف نمیخواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم؛ نه، اینها ابزارهایی هستند که می‌توانند مفید واقع بشوند امّا سلطه‌ی دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمیتوانید شما برای اینکه مثلاً فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو تلویزیونتان را بدهید در اختیار دشمن؛ اینترنت هم همین‌جور است، فضای مجازی هم همین‌جور است، دستگاه‌های اطّلاعاتی و ابزارهای اطّلاعاتی هم همین‌جور است، اینها را نمی‌شود در اختیار دشمن قرار داد؛ امروز در اختیار دشمن است؛ وسیله و ابزار نفوذ فرهنگی است؛ ابزار سلطه‌ی فرهنگی دشمن است».
«این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس می‌کنند؛ اصلاً آنجا تنفّس می‌کنند، زندگی‌شان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواع‌واقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمیگوید آقا جادّه نکش. اگر شما در یک منطقه‌ای جادّه‌ای لازم دارید، خیلی خب، جادّه بکش، جادّه‌ی اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه‌ی لازم را بکنید. ما به دستگاه‌های ارتباطی خودمان، به مجموعه‌ی وزارت ارتباطات و شورای عالی مجازی -که بنده از آن هم گله دارم- سفارشمان این است. ما نمیگوییم این راه را ببندید؛ نه،
اینکه بی‌عقلی است. یک کسانی نشسته‌اند، فکر کرده‌اند، یک راهی باز کرده‌اند به‌عنوان این فضای مجازی و به قول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفاده‌ی درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده‌ی درست می‌کنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند. ما چرا نمیکنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها می‌کنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟ مسئولند، یکی از مسئولین هم همینها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است».
«غوغایی است در دنیا؛ در دنیای مجازی. در دنیای رسانه‌های صوتی و تصویری، صدها رسانه، و با یک اعتبار هزارها رسانه، در حال بمباران افکار جوانهای ما هستند؛ بعضی‌ از آنها سعی می‌کنند جوانها را از دین برگردانند، بعضی سعی می‌کنند آنها را از نظام اسلامی منصرف کنند، بعضی سعی می‌کنند آنها را به ایجاد اختلاف وادار کنند، بعضی سعی می‌کنند آنها را در خدمت هدفهای خبیث خود بگیرند، بعضی سعی می‌کنند آنها را به ولنگاری و بیکارگی سوق بدهند؛ این بمباران به‌طور دائم بر روی سر جوانهای ما و به‌وسیله‌ی همین دستگاه‌ها و رسانه‌های صوتی و تصویری و اینترنتی در حال انجام است».
«امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیونها و هنرها و این شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانیِ اینترنتی و... ازسلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یک چنین دنیایی است»
درست است که در تعابیر دیگر ایشان اندیشمندان و علما و جوانان انقلابی باید از فضای مجازی استفاده کنند و حرف خود را به دنیا برسانند و حضور هوشمندانه و جریان‌ساز در فضای مجازی داشته باشند، اما قدر متیقن آن است که با فضای مجازی که عملا ابزار دشمن شده است و تمام مقدرات آن در ید اختیار بیگانه است، قطعا این امر محقق شدنی نیست.
بر فرض که بخواهیم در زمین دشمن عملیات هم انجام دهیم باید ستاد منظمی وجود داشته باشد که نیروها را آموزش دهد و پس از اطمینان از کیفیت آموزش و با پشتیبانی عملیاتی اطلاعاتی مشخص، افراد به این عرصه جنگ عظیم اعزام شوند تا با حداقل تلفات بتوانیم ضربه‌های کاری بر پیکر دشمن وارد سازیم. نه اینکه با فراخوان عمومی، آحاد مردم و جوانان کشور را بدون آموزشهای اولیه به محاصره دشمنان بفرستیم و اطلاعات عظیم و حساس مردم را به صورت کامل در اختیار بیگانگان قرار دهیم تا بتوانند به هر شکل ممکن به کشور ضربه وارد کنند.
اما متأسفانه آنچه شاهد هستیم بر خلاف این منویات شکل گرفته است.
شورایعالی فضای مجازی با عنایت به مدیریت مشترک و قوی رئیس جمهور وزیر ارتباطات، وزیر اطلاعات و دبیر آن، عملا به ابزاری برای جلوگیری از هر گونه اقدامات اصلاحی در این فضا و صدور مجوز برای هر گونه  اقدامی که بر بی‌سر و سامانی این فضا می‌افزاید و حتی اخذ مؤیداتی برای اقدامات فراقانونی دولت در این زمینه تبدیل شده است.
در این مسیر دبیر شورا نیز نقش بی بدیل خود را ایفا نموده است و با جلب اعتماد برخی اعضای دفتر مقام معظم رهبری، یکه‌تاز این میدان شده است و مانع از رسیدن هر گونه صدای مخالف، به این مجموعه شده است و حتی از جایگاه دفتر برای پیشبرد اهداف دولت بهره‌گیری جدی شده است.
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای(زید عزه) نیز بر خلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تحت عنوان «ساماندهی پیام‌رسان های اجتماعی» که هر گونه تبلیغات و مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری توسط دستگاههای دولتی و ارائه دهنده خدمات عمومی منع کرده است، اقدام به ایجاد نام کاربری و صفحه رسمی در نرم‌افزارهای خارجی و فیلترشده به نام معظم‌له نموده است که مصداق بارز امور روابط عمومی و تبلیغات و ارائه خدمات اداری است. ضمن اینکه این صفحات به پاتوق ضد انقلاب برای توهین‌های بسیار شدید، اما آزادانه به ایشان و تمامی مقدسات دیگر اسلام و نظام بدل گشته است.
صدا و سیما نیز بر خلاف همان مصوبه و در حالیکه می‌بایست با تولید محتوا مردم به سمت استفاده از پیامرسان داخلی سوق دهد، رسما و با هزینه بیت المال، اقدام به دعوت همه اقشار حتی کودکان و نوجوانان به اینستاگرام نموده است و حتی از پخش اخبار و هشتکهای پیام‌رسانهای داخلی در کنار توئیتر و اینستاگرام در اخبار خود، دریغ می‌کند.
سازمان تبلیغات اسلامی نیز همراه با صدا و سیما، از طریق هیئات و ادارات سازمان تبلیغات سراسر کشور، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حضور هیئات و چهره‌های مذهبی در اینستاگرام و جذب مردم به این فحشاگرام انجام داده است.
سپاه و بسیج با تشکیل گردانهای سایبری از یک سو و آموزش و نصب نرم‌افزار و فیلترشکن برای چهره‌های معروف کشور همچون روحانیون، فرماندهان سپاه، نمایندگان مجلس و بسیاری از چهره‌های دیگر، بدون توجه به نیاز جدی نرم‌افزارهای داخلی به حضور و تولید محتوا و ... و دعوت مردم به نرم افزارهای داخلی با حضور چهره‌های مورد علاقه‌شان، دقیقا وظیفه‌ای معکوس ایفا می‌کنند و سبب جلب بیشتر مخاطبان به نرم‌افزارها و در واقع جنگ‌افزار و جاسوس‌افزار و  حصارافزارهای خارجی شده اند و به بالابردن تعدادی ترند و هشتک که دشمن برای حفظ آنها و ایجاد توهم تأثیرگذاری در این فضا به آنها اجازه چنین اقداماتی می‌دهد، دل خوش کرده‌اند و بودجه‌های کلان ساماندهی فضای مجازی در این سازمان صرف ترند و هشتک بازی شده است.
قوه قضائیه نیز که می‌بایست پشتیبان اجرای قوانین و مقررات کشور در فضای مجازی باشد، ریاست محترم آن شخصا بر خلاف مصوبه شورا در اینستاگرام صفحه رسمی دارند و تا کنون به رغم تمامی درخواستها و مطالبات مردمی هیچ گونه اقدامی در راستای ساماندهی این فضا و برخورد بدون ملاحظه این و آن با مسئولان رده بالای متخلف فضای مجازی نداشته است.
نکته مهم اینجاست که در مقاطعی که بنا شده است تصمیمات خوبی در این خصوص در قوه قضائیه گرفته شود، با اعمال نفوذ و ارائه اطلاعات و آمار غلط و بی‌اعتبار جلوه دادن نظرات متخصصان انقلابی قوه قضائیه، یک بار برای رئیس قوه قضائیه تصمیم‌سازی شد و اذن عمل بر خلاف دستور قضایی از رئیس وقت قوه قضائیه بابت راه‌اندازی فیلترشکنهای قانونی و رسمی یعنی طلاگرام و هاتگرام دریافت شد، و بار دیگر همانند شرایط کنونی با ارائه آمار غلط و به گروگان گرفتن حضور دستگاهها و افراد انقلابی در فحشاخانه اینستاگرام که آن هم با توطئه و رایزنیهای شدید پشت پرده انجام گرفته است، همانند زمانی که ایجاد ترس واهی از جنگ و ترس واهی از تحریم‌ها را ابزار به قدرت رسیدن خود قرار دادند، اکنون نیز ترس از عکس‌العمل مردم در قبال هر گونه اعمال حاکمیت در این فضا را دستمایه ایجاد تردید در مسئولان قوه قضائیه قرار داده‌اند.
این در حالی است که خطر جدی جنگ فرهنگی و استحاله نظام از درون به ویژه نسبت به قشر جوان و نوجوان کشور و خطر بسیار جدی تر سربازگیری دشمن برای براندازی و اغتشاشات طراحی شده دشمنان آن‌گونه که در فتنه‌های ۹۶ و ۹۸ شاهد بودیم را از چشم مسئولان قضایی دور نگه داشته‌اند.
این دقیقا همان جریان تصمیم‌سازی و نفوذی است که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره داشته‌اند، اما متأسفانه گوش شنوایی برای آن نبوده است و افرادی «نؤمن ببعض و نکفر ببعض»، توانسته‌اند با گزینش برخی سخنان حضرت آقا و فریاد شعاری و نه شعوری فدایی ولایت بودن و با ظاهر انقلابی و ولایی بودن، حجم عظیم منویات و مطالبات صریح و شفاف مقام معظم رهبری که دقیقا چیزی جز اجرای قوانین و مقررات کشور نیست را مخفی کنند و بخش مهمی از جریان انقلابیون را نیز در این مسیر فریفته و از آنان سپری برای فقدان پایبندی خود به ولایت فقیه و قوانین کشور بسازند.
امید است قبل از آن که بار دیگر با لگد دشمن در کوچه خیابانهای شهرمان بیدار شویم، بصیرتی یابیم که بتوانیم سربازان خوبی برای رهبر عزیزمان باشیم و شایستگی و بصیرت لازم برای تشخیص تفکرات نفوذی و ایجاد تمایز بین امر الهی شخص ولی فقیه و تفاسیر غلط دیکته شده جریان نفاق از آن و سپردن سالم پرچم انقلاب به همراه رهبرمان به آقا امام زمان (عج) را بیابیم.
نکته: توضیحات راجع به سانسور و حذف این خبر در پیوند زیر مشاهده کنید:
http://javidnia.blog.ir/post/212
روز شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹  ساعت  ۱۱:۳۴ مقاله ای با قلم دکتر جاویدنیا تحت عنوان «نقش جریان نفوذ در سقوط فضای مجازی کشور» در پایگاه خبری قدس آنلاین منتشر شد که ضمن طرح مطالبات بر زمین مانده رهبر معظم انقلاب در مورد فضای مجازی، انتقادات وارد بر عملکرد نهادهای مختلف را از جمله شورای عالی فضای مجازی، را مطرح کرده بود.

البته این امر به دنبال سخنان و گلایه های جدی مقام معظم رهبری از عدم تشکیل و تأثیرگذاری و تصمیمات جدی در شورای عالی فضای مجازی و عدم اجرای مصوبات آن به ویژه در شبکه ملی اطلاعات بود که این بخش از سخنان مقام معظم رهبری نیز در یک فیلتر نامرئی حتی توسط رسانه های ارزشی نیز پوشش داده نشد و عملا به محاق رفت.
امری که متأسفانه حدود یک دهه است مانع شکل گیری شبکه ملی اطلاعات و طرح مطالبات جدی از ناحیه مردم در این زمینه شده است و وضعیت فجیع امروزی را در فضای مجازی کشور سبب شده است که مقام معظم رهبری مردم را تحت مدیریت بیگانه می دانند و در واقع کشور در فضای مجازی دچار یک سقوط و تحت اشغال دشمن قرار گرفته است.
متأسفانه پایگاه خبری قدس آنلاین که زیرمجموعه آستانقدس است، در یک اقدام غیرحرفه ای و به دنبال فشارهای پشت پرده نهادهای مورد انتقاد، این خبر را حذف نکرد، بلکه با خبر دیگری جایگزین کرد که جز پیوند و عکس آن هیچ اشتراک دیگری با خبر منتشره ندارد؟!
http://qudsonline.ir/news/724172
چنانچه می بینید این پیوند در پستی با مضمون زیر در تمامی کانالهای دکتر جاویدنیا منتشر شده بود اما هر کس به آن مراجعه کرد با خبری بی ربط مواجه شد:

http://javidnia.blog.ir/post/164
سوال اینجاست: تأکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت انتقاد و مطالبه گری از مسئولان نظام چه می شود؟
در حال حاضر خبر موصوف در حافظه گوگل صهیونیستی به آدرس ذیل موجود است، اما در پایگاههای خبری داخلی اثری از آن دیده نمی شود:
https://b2n.ir/314906
علاوه بر آن جهت اطلاع خوانندگان گرامی این مقاله در وبلاگ دکتر جاویدنیا هم منتشر شد.
http://javidnia.blog.ir/post/211
صرفنظر از عدم پوشش اخبار مهم منتشره دکتر جاویدنیا که در کانالهای داخلی وی منتشر می شود و نوعی سانسور حبابی تلقی می شود، این دومین بار است که مطالب وی به صورت غیرقانونی و صریح سانسور می شود.
برای مشاهده سوابق مرحله قبلی سانسور خبری وی توسط باشگاه خبرنگاران جوان به پست زیر مراجعه نمایید:
http://javidnia.blog.ir/post/170