مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: کمپین شنوا چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کمپین شنوا با هدف تولید محتوا برای نابینایان کشور با همکاری پادکست های فعال در حوزه فضای مجازی آغاز به کار کرد.
پادکست فارسی در یک سال اخیر به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا، به یکی از رسانه های اثرگذار و محبوب برای طیف گسترده ای از مخاطبان تبدیل شده است. رسانه ای که ماهیت آن شنیداری است و این ظرفیت را دارد که به یکی از مهم ترین سرگرمی ها و منابع یادگیری نابینایان تبدیل شود.
با توجه به چنین ظرفیتی، پادکست دست کست با ابتکار شاهین خلیل پور، اقدام به طراحی و اجرای کمپینی با عنوان شنوا کرده است.
در این کمپین ۲۰ پادکست با ایجاد ارتباط بین موضوع پادکست خود و دغدغه ی نابینایی، به تولید قسمت های ویژه ای پرداخته اند که از تاریخ ۱۵ دی ماه مصادف با روز جهانی خط بریل تا ۲۵ دی ماه منتشر خواهند شد.
پادکست هایی که از نظر محتوایی و فرمی تنوع قابل توجهی دارند و رساندن این پادکست ها به گوش شنوای نابینایان، شاید شروع خوبی برای ایجاد یک رابطه ی دوطرفه بین این افراد و پادکست فارسی باشد.
در این کمپین از نقش دست در زندگی نابینایان و خواندن خط بریل می شنویم تا زندگی نامه ی مشاهیر و افراد نابینا. به تکنولوژی های مرتبط با این حوزه پرداخته شده و موضوع نابینایی در سینما و ادبیات بررسی شده است. حتی ارتباط این مقوله با اساطیر، شعر و ابزار نیز بررسی شده است و در کنار آن از تجربیات واقعی افراد نابینا می شنویم.
در مجموع وقتی به این کمپین نگاه می کنیم، می توان انتظار داشت که اثرگذاری قابل توجهی در فضای پادکست فارسی و مخاطبان این رسانه ی نو پا ایجاد کند. جلب توجه مخاطبانی که شنیدن و صدا نقش اثرگذارتری در زندگی شان دارد، حتما می تواند نقطه ی عطفی برای پادکست فارسی و حتی در زندگی نابینایان باشد
دست کست، پادکست کمیکولوژی، پادکست رخ، پادکست اورسی، پادکست قصه ها، رادیوتاس، بایوکست، پادکست طنزپردازی، مَزگو، اسطوراخ، چیزکست، هراکست، میدنایت کست، پادکست معجون، رادیو چرخ، پادکست آهنگساز، تاریخ میگه، خودکست و زرافه سفید از جمله پادکست هایی هستند که در این پویش همگانی شرکت کردند.
منبع: ایلنا.