مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: خواستگارم شرایط خاصی دارد عجیب نیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر آقايي بدون دليل بعد از دو جلسه آمدن به خواستگاري و نياوردن پدر، پيشنهاد چهارده سكه براي مهريه را دهد و تقاضاي عقد فوري كند، آيا اين قضيه بودار نيست؟
با سلام و احترام
آن چه مرقوم داشته‏ ايد مانند نيامدن پدر خواستگار و يا پيشنهاد مهريه پايين و تقاضاي عقد فوري، هر شخص منصف و بي غرض را به فكر فرو مي‏برد و حداقل به مشكوك بودن حكم مي‏كند.
ممكن است نيامدن پدر به جهت اختلاف اعضاي خانواده با ايشان در مورد عروس خانواده باشد و يا آنها شخص ديگري را در نظر داشته باشند. اين امر قابل توجيه است، هر چند در جاي خود قابل تأمل مي‏باشد. در صورت صحت اين فرض چه بسا در آينده مشكلاتي را ايجاد نمايد. اما پيشنهاد عقد فوري و مهريه پايين توجيه بردار نيست و اين نظريه را به آدمي القا مي‏كند كه شايد از امري ترس و واهمه دارند و يا به همسر آينده خود بهاي لازم را نمي‏دهند و يا با اين بهانه به دنبال به هم زدن مراسم عروسي هستند.
براي رفع شبهه، به صراحت اين مطلب را مطرح كنيد و درباره هر يك از موارد مذكور توضيح بخواهيد تا با اطمينان كامل تصميم‏گيري نماييد. توصيه ما آن است كه در انتخاب همسر دقت كافي را مبذول داريد و از عجله و شتاب خودداري كنيد. در مورد شخص و خانواده‏اش و علل عجله ايشان و... تحقيقات نماييد تا با شناخت كافي به ازدواج مبادرت نماييد. اصولاً مسئله آگاهي از شخص و روحيات و خصوصيات او و خانواده و... حق دختر و خانواده او مي‏باشد. اين مسئله ربطي به بودار و مشكوك بودن قضيه ندارد.