مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چطور دختری را عاشق خود کنم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چگونه علاقه و محبت دختر مورد علاقه مان را در دانشگاه مورد توجه خودمان كنيم.
با سلام و احترام
دوستي و محبت يكي از پاك ترين احساس هاي آدمي است كه خداوند در وجود انسان ها قرار داده است. اين احساس كه تنها عامل نزديكي و انس انسان ها به يكديگر است، سبب به وجود آمدن زندگي اجتماعي و تشكيل خانواده است. براي اين كه به سؤال شما پاسخ دهيم، تذكر دو نكته مهم و ضروري است.
اول ؛ اين كه علاقه و محبت اگر به معناي عام آن باشد، يعني علاقه قلبي به ديگران و خيرخواه بودن براي همه، يك صفت بسيار پسنديده و انسانيت و نشانه پاكي طينت و سرشت آدمي است و شاخه اي از محبت الهي است كه فقط در اولياء خاص خدا وجود دارد، چنانچه شيخ اجل فرموده است:
به جهان خرم از آنم كه جهان خرم از اوست عاشقم بر همه عالم كه همه عالم از اوست
اما اگر به معناي برقراري رابطه نزديك و فيزيكي باشد، از نظر اسلام چنين رابطه اي با زن نامحرم جايز نيست مگر آن كه به واسطه اجراي عقد شرعي با يكديگر همسر شوند.
اما قبل از اجراي عقد شرعي، اگر صرف علاقه قلبي باشد، اشكال ندارد ولي حق اظهار علاقه و رابطه دو طرفه ممنوع است، مگر اين كه تصميم به ازدواج با او راداشته باشد كه در اين صورت فقط مي تواند از او خواستگاري كند و به اين طريق علاقه خود را به ازدواج با او اظهار كند، ولي رابطه پنهاني و دوستانه تا قبل از اجراي مراسم عقد مجاز نيست، چنانچه بعضي از آيات صريح قرآن به اين مطلب اشاره دارد (بقره، آيه 235).
دوم؛ اصل علاقه و محبت به جنس مخالف در فطرت انسان قرار داده شده است و طبق سوره روم، آيه 21 اين كشش غريزي و فطري يكي از نشانه هاي رحمت الهي است تا مقدمه اي براي ازدواج و تشكيل زندگي مشترك گردد، چنانچه علاقه مادر به فرزند طبيعي و فطري است و نيازي به آموختن ندارد.

نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها