مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آیا با شرایطی که دارم طلسم شدم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دختری سی ساله هستم که تا حالا کسی به خواستگاریم نیومده چند جا سر زدم گفتند طلسم هست. چیزهایی نوشتند اما اثر نداشته. حالا چیکار کنم؟
با سلام و ادب
از اين که به باورها و ارزش هاي ديني ايمان و اعتقاد راسخ دارید، خرسنديم. اميدواريم که در سايه الطاف خداوندي، با فرد متدين و مناسبي به زودي زود ازدواج کنيد. در پاسخ به این سوالتان لازم است به چند نکته توجه کنید:
1. تاخیر در ازدواج یکی از مشکلات رایج در جامعه امروزی است. علل خاص خود را دارد. این مشکل بسیار فراگیر شده و اختصاصی به شما ندارد. چرا که همه ما در پیرامون خود شاهد دخترهایی بسیار شایسته هستیم که به هر دلیلی خواستگار نداشتند یا مجلس خواستگاری شان به هم خورده است و موفق به ازدواج نشده اند. نباید آن را به اموری چون بستن بخت و غیره نسبت داد.
غالب آنچه امروزه میان مردم درباره بسته شدن بخت شایع است، بی اساس است. آنچه که امروزه در جامعه ما تحت عنوان های مختلفی از قبیل بخت بینی یا بخت را بستن و یا باز کردن و دعاهای در این زمینه رواج دارد، قریب به اتفاق موارد، مشتی خرافات و اراجیفِ شیادانی بی سواد است که از علوم باطنی هیچ سر در نمیآورند و تنها به فکر رسیدن به مطامع خود هستند. رفتن پیش آنان هم طبق نظر برخی مراجع حرام است. گفته های این افراد از نظر عقل و شرع اعتباری ندارد. عقل به ما می گوید تصمیم گیری انسان باید بر اساس اندیشه و فکر و دور اندیشی و مشورت با عاقلان مؤمن و کارشنان در هر رشته صورت گیرد. سرنوشت انسان نباید با فال و سر کتاب و مانند آن تعیین شود.
نگران نباشید. هنوز فرصت برای ازدواج دارید و شرائط شما از خیلی از افراد بهتر است، کم نیستند دخترانی که ازدواج کرده اند، اما در ازدواجشان موفق نبوده اند، و گرفتاری و مشکلات زیادی دارند، و الان آرزو می کنند که جای شما بودند و هنوز ازدواج نکرده بودند.
2. توصیه می کنیم از تمرکز افراطی بر مقوله ازدواج برحذر باشید. فعالیت های اجتماعی و شاداب کننده داشته باشید. سعی کنید علاقه ها و نیازهای مشروع و مناسب روزانۀ متناسب با سن خود را پی گیری کنید. مثلا در هر زمینه هنری که علاقه دارید، فعالیت داشته باشید؛ در کلاس های ورزشی حضور پیدا کنید. ورزش هایی که از شما انرژی بگیرند و فقط در حد تفریح و سرگرمی نباشند، باعث می شوند که سطح اضطراب احتمالی شما را پایین آورند و شما را کمی از مشغولیت های ذهنی تان خارج کنند و باعث ایجاد آرامش در شما شوند.
پیشنهاد ما برای فراهم شدن زمینه ازدواجتان، حضور فعال در کانونهای علمی و مذهبی، هم چنین مساجد و جلسات مذهبی و نیز معرفی خودتان به افراد مورد وثوق و مورد اطمینان مثل دوستان و آشنایان و فامیل و... است تا اگر پسر خوب و مناسبی را سراغ دارند و با معیارهای شما مطابقت دارد، شما را به ایشان معرفی کنند تا زمینه خواستگاری به وجود آید. اینها انتخاب شدن شما را تسهیل می نماید. بسیار خوب است در این جهت تلاش همه جانبه ای داشته باشید.
پیشنهاد می کنیم برای ارزیابی کامل تر از ملاک هایتان در امر ازدواج و نیز راهنمایی بیشتر به خصوص درباره نکاتی که در بالا گذشت، حتما با مشاورین مذهبی در ارتباط باشید. آن ها می توانند کمک زیادی به شما کنند تا بتوانید شرایط فعلیتان را مدیریت کنید.
خواهر گرامی؛ خداوند وعده داده است:
کسي که تقوا پيشه سازد، براي خروج او از بن‏بست‏ها و دشواري‏ها راهي برايش قرار مي‏دهيم. (1) مطمئن باشيد با حفظ تقوا و مراعات حدود الهي، راه سعادت به روي شما باز خواهد شد.
پس تا زمان فراهم شدن شرایط ازدواج، باید عفت پیشه کنید و یا در امور جنسی خویشتن دار باشید. یعنی از هرگونه ارتباط با نامحرم و... که از گناهان بزرگ هستند بپرهیزید. زیرا گناهان، خود، مانع موفقیت شما در امر ازدواج هستند. پس با حفظ پاکي، به عفت خود استمرار بخشيد و در امتحان الهي موفق و سرافراز شويد. خداوند از طريقي که هيچ کسي نمي‏داند، فرد صالح و شايسته و لايقي را - ان شاء الله - به سراغ شما مي‏فرستد.

1. طلاق (65) آيه 2.