مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: در خانواده فقیر و آماده ازدواج هستم ولی چکار کنم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر كسي مشكل مالي داشته باشد ودختري كه در آن خانواده زندگي مي كند  دلش مي خواهد ازدواج كند چه كار بايد كرد اگر اين دختر 16 ساله خواستگار داشته باشد و خودش هم بي اطلاع پدر و مادر كسي را دوست داشته باشد چه بايد كرد ؟
با سلام و ادب
خواهر گرامي مشكل مالي اگر چه مهم است ، اما نبايد مانع ازدواج باشد. دختر مي تواند با پسري ازدواج كند كه شرايط اجتماعي و اقتصادي تقريبا يكساني با او دارد ، يا پسر با شرايط دختر موافق باشد و از اين طريق مشكل فقير بودن تا حدي برطرف خواهد شد . در صورتي كه دختر كسي را دوست داشته باشد، اولا بايد آن پسر نيز به او علاقه داشته  باشد و از شرايط خانوادگي دختر نيز اطلاع داشته باشد ثانيا بايد شرايط خواستگاري را فراهم نموده و هرچه زودتر اقدام به خواستگاري كند و اگر خانواده آمادگي آن را نداشته باشند ، مي تو انند با توافق خانواده مدتي را به طور نامزد شرعي در خانه پدر باشند تا شرايط ازدواج فراهم گردد.
توصيه ما آن است كه اولا بدون اطلاع خانواده ارتباط بر قرار نكنيد. ثانيا با صرف دوست داشتن و انتظار نشستن براي كسي ، جواب رد به خواستگار ندهيد ؛ زيرا چه بسا آن فرد مورد نظر( كه دوست داريد ) يا اصلا قصد ازدواج با شما نداشته باشد ، يا شرايط او فراهم نباشد ، يا با موانعي مانند خانواده و ... مواجه شود.
پس بهتر است كه مسئله فرد مورد علاقه را براي خود حل كنيد كه اگر خواستگارتان است ، زودتر براي اين كار اقدام نمايد و در غير اين صورت او را فراموش كنيد و شرايط خواستگاري كه آمده را نگاه كنيد و چون با علاقه به سوي شما آمده ، اگر شرايط او را مثبت مي دانيد ، به او جواب مثبت دهيد.