مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: طلاق خلع چیست و عادلانه است؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آيا طلاق خلع با وجود ظلم هايي كه بعضي از مردها به زنانشان دارند, صحيح است ؟ آيا صحيح است مردي تمام اموال زنش را بگيرد تا راضي به طلاق دادن بشود. آيا شرع اين را مي گويد؟!
با سلام و ادب

همان طور كه در سؤال قبلي گفته شد, ظلم و تجاوز به حقوق ديگران حرام است و اسلام براي جلوگيري از زورگويي هاي هر يك از مرد و زن به يكديگر و حق كشي , راه هايي را نشان داده , تا مرد يا زن از سوءاستفاده بپرهيزند.
همان طور كه گاه مردها به همسرشان ظلم مي كنند, گاه زن ها به شوهرشان ظلم مي كنند. مرداني هستند كه آبرو وحيثيت و پول و عمر خود را صرف زندگي آبرومندانه مي كنند, ولي همسرشان با بد اخلاقي و تلخ كردن زندگي , مردرا در فشار روحي و رواني مي گذارد. گاه مي بينيد به رغم خرج صدها تومان و سروسامان دادن به زندگي و داشتن فرزندان بزرگ و كوچك , زن بناي ناسازگاري مي گذارد و با انواع ناسازگاري ها و بد اخلاقي ها زندگي را بر كام شوهر و فرزندان تلخ مي كند و بعد تقاضاي طلاق مي كند. در اين صورت مرد مي بيند زنش كه سرمايهء هنگفتي خرج او شده و خانه و زندگي براي او فراهم گرديده و حتي نيمي از خانه را به كابين او درآورده , اگر بخواهد طلاق داده شود, مرد ميليون ها تومان متضرّر مي شود و دوباره بايد با خرج فراواني با زن ديگري ازدواج كند. در اين صورت كه بناي ناسازگاري از طرف زن است و مرد مي بيند حقش پايمال مي شود, از اهرم طلاق خلع استفاده مي كند.
البته مرداني كه به حق و حقوق زنشان ظلم مي كنند و در پايان از راه طلاق خلع مي خواهند آنان را بيچاره و آواره كنند, دادگاه حق گرفتن حقوق زن از مرد را دارد و زن مي تواند با شكايت و ادعاي حقوقِ از دست رفتهء خود, ازدادگاه مطالبهء حق خود را بنمايد. بهترين راه براي جلوگيري از اين گونه موارد اين است كه در ضمن عقد ازدواج ,دقّت و شروط كافي و لازم از طرف خانوادهء دختر اعمال شود تا مرد نتواند با زورگويي و ظلم , حق همسر را ناديده بگيرد.