مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مبالغی مثل شیربها و نفقه و . . . فاحشگی نیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بنده : سلام حاج آقا ی سوال داشتم در ازدواج مسئله ی شیربها و نفقه و مهریه که جز حقوق زنان هست ی جور فاحشگی نیست؟

در فاحشگی هم زن در قبال درآمد رغبت میکنه به چنین کاری در اینجا هم زن برای رفع نیاز جنسی شوهر و برای ازدواج پرداخت مهریه و نفقه و شیربها میکنه و اینهمه حقوق در قبال رفع نیاز شوهرش داره و در جایی هم تنها وظیفه زن رفع نیاز جنسی مطرح شده لذا از شما در خواست میکنم ک جوابمو بدین باتشکر
با سلام و عرض ادب
خدمت شما عرض کنم که خداوند متعال نیاز جنسی را در وجود زن ومرد قرار داده تا زن ومرد وابسته ومحتاج به یکدیگر باشند ودر سایه ی این وابستگی نظام مقدسی به نام خانواده تشکیل شود واز حکمت خود وظائف وتعهداتی برای هر کدام معین نمود تا محیطی سالم وارزشمند برای پرورش انسانهای کامل وشایسته که هدف اصلی خلقت الهی است فراهم آید.
پس می بینیم مسئله ی ازدواج تنها رفع نیاز جنسی نیست بلکه رسیدن به آرامش وامنیت کامل روحی وروانی وبقاء نسل بشر است که این دو امر مهم تنها در سایه ی ازدواج محقق خواهد شد واما اینکه نفقه ومهریه به زن تعلق می گیرد به سبب همین حفظ آرامش روانی وامنیت خاطر اوست تا بتواند به وظائف همسری ومادری وپرورش فرزندان برسد.
لذا تنها بحث برطرف کردن نیاز جنسی نیست و این جزئی از علت کار است و آنچه در ازدواج مهم است تشکیل خانواده و دستور به عمل اسلام جهت کسب آرامش و تولید مثل می باشد.
در ثانی غریزة جنسی یكی از نیرومند ترین غرائز انسانی است، تا آن جا كه پاره ای از روانكاوان آن را تنها غریزه اصیل انسان می دانند و تمام غرائز دیگر را به آن باز می گردانند. از سوی دیگر این یك قانون كلی است كه اگر به غرایز طبیعی انسان به صورت صحیحی پاسخ گفته نشود، برای اشباع آن متوجه طریق انحرافی خواهد شد، زیرا غرایز طبیعی را نمی توان از بین برد. و اگر بتوانیم آن را سركوب كنیم، عاقلانه نخواهد بود، زیرا مبارزه با قانون آفرینش، تبعات منفی بسیاری دارد. بنابراین راه صحیح آن است كه غرائز را از طریق معقولی اشباع كرد و از آن ها در مسیر زندگی بهره برداری نمود.
حال اگر ازدواجی نباشد بی بند وباری و فرزندان بدون سرپرست و... به دنیا خواهند آمد که تبعات بدی به بار دارد.
موفق باشید.