مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: فحش دادن به سرباز
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
من سربازم برخی از مسئولان در صبحگاه یا...برای فرمان دادن وقتی اعصابشان خورد می شود به بچه ها فحش های رکیک می دهند. آیا کوبیدن شخصیت جوان که زخمش به این راحتی التیام نمی یابد بر آنها حرام ندارد؟ آیا او نباید جریمه یا تعزیر شود. در حکومت اسلامی که ما شعارش را می دهیم چه مرجعی برای رسیدگی با این افراد وجود دارد آیا به صرف آش خور بودن آنها مجاز هستند با هر شیوه ای که خواستند برخورد کنند؟

- من از عمر خودم تا حالا استفاده کرده ام آیا نظام جمهوری اسلامی مدیون نیست وقت من را برای کارهایی که زیاد مهم نیست می گیرند. آیا سرباز باید دو سال از فرهنگ عقب بماند آیا پادگان های ما نباید مجهز به کتابخانهآ اینترنت و...باشد تا از عمرمان بهتر استفاده کنیم؟ کی مسئول این نابسامانی است حکومت یا مسئولان نظامی یا فرهنگی؟
با سلام و عرض ادب
روشن است که مسئول و کسی که مقامی دارد نمی تواند به هر صورتی که می خواهد با زیر دست خود برخورد نماید و حتما باید به صورتی باشد که مقررات رعایت شده و هیچ ظلمی از جمله اذیت و آزار در حق زیر دست انجام نگیرد.

اگر فحش بدهد صرف فحش دادن ، تعزیر دارد و اگر فحش همراه با تهمتی باشد مثلا نسبت زنا یا لواط بدهد باید حد قذف در حق او جاری شود.

و هر کسی که کوتاهی نسبت به انجام وظایفش کرده باشد چون خلاف مقررات و وظایف خود عمل کرده است شرعا کار حرامی انجام داده و مسلما مسئول است.
استفتاء از دفتر آیت الله خامنه ای در قم.