مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: شوهرم رو با خودکشی ترسوندم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خانومی ۲۰ساله هستم دوساله عقدکردم و یک ساله زندگی مشترکم رو شروع کردم زندگیمون خوبه همدیگه رو خیلی دوست داریم با وجود اختلاف سنی ۱۰ساله ای که بینمون هست خیلی خوب میتونیم با هم کنار بیایم مشکل من برا مواقعی هست که دعوا و بحثی بینمون پیش میاد البته اینم بگم خوشبختانه هر روزی که داره از زندگیمون میگذره دعوا و بحث بینمون کمتر میشه من معتقدم بحث بین زن وشوهر باید بین خودشون بمونه و اصلا راضی نیستم جایی فاش بشه مخصوصا بین خانواده ها اما چندباری حین دعواهای شدیدی که داشتیم من برای اینکه شوهرمو بترسونم اقدام به خودکشی کردم واقعا هم فقط قصد داشتم بترسونمش و بفهمونم دعوا کردن باهاش منو چقد بهم میریزه  اما حالا میبینم شوهرم از کار من بشدت ترسیده و حتی کوچکترین بحثی که پیش میاد نگرانی خودشو ابراز میکنه و ازم خواهش میکنه بلایی سرخودم نیارم خیلی پشیمونم بابت رفتار بچه گانم خواهش میکنم کمکم کنید چطوری این ترس ونگرانی رو ازش دور کنم.
سلام

رفتار شما به نظر الگوی آزارگرانه-آزاربینانه داره. یعنی اول طرفتون رو آزار می‌دید و بعد از این کار دچار عذاب وجدان شدید می‌شید و به خودتون حمله می‌کنید. در مورد اینکه چجوری جبران کنید خب قدم اول درک عمق آسیبیه که به همسرتون وارد کردید. شما نیاز دارید خودتون رو جای همسرتون بذارید و درک متقابل پیدا کنید و از آزاری که رسوندید معذرت خواهی کنید. در قدم دوم در صورت بخشش، همسرتون نیاز داره مطمئن بشه چنین آزاری از سمت شما دوباره تکرار نمیشه‌. شما باید انگیزه‌ی خودتون رو از کارتون بدونید. اقدام به خودکشی صرفا بازی بچگانه نیست و حتما ریشه‌های روانی زیادی تو شما داره. برای همین من توصیه می‌کنم هم برای سلامت خودتون و هم رابطتون پیش روانشناس تحلیلی برید تا خودتون و احساساتتون رو بتونید بیشتر بشناسید و از این طریق همسرتون بتونه اطمینان خاطری ولو موقت از این موضوع پیدا کنه.
با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز

بر اساس توضیحاتی که دادید جای خوشحالی داره که زندگی خوبی دارید و هر روز هم تفاهم بین شما بیشتر میشه. اما همانطور که خودتون هم ذکر کرده اید راه درستی برای پایان دادن به دعواها و مشاجراتتون انتخاب نکرده اید و این راه تاثیر بسیار بدی بر روی همسرتان گذاشته است . بنابراین شما می بایست با کمال شجاعت و صداقت برای همسرتان توضیح بدهید که کاملا روشتون در قبل اشتباه بوده و به هیچ وجه قصد خودکشی رو نداشته اید و زندگی خودتون رو در کنار همسرتون دوست دارید. این توضیحات در کنار اینکه در هنگام دعوا و مشاجره دیگر دست به خودکشی نمی زنید باعث میشه که کم کم این نگرانی در ایشان از بین رفته و آرامش خاطر ببشتری پیدا کنند. با این وجود سعی کنید که در هنگام آرامش برای زمانهایی که دچار مشاجره و دعوا می شوید قوانینی مشخص کنید مثلا طول قهر رو در هنگام دعوا مشخص کنید ، مشخص کنید که در هنگام دعوا و مشاجره چه صحبتهایی رو به هیچ وجه انجام ندهید و سایر قوانینی که بر اساس نظر شما دو نفر باعث میشه که دعوا و مشاجره شما مدیریت بشه و کار به جاهای دشوار و سخت نرسه و رابطه خوب شما خیلی آسیب نبینه. در این صورت میشه انتظار داشت که در صورت دعوا و مشاجره که در هر خانواده ای ممکن است که پیش بیاید بتوانید در کمترین زمان ممکن و با کمترین دوباره بتوانید رابطه خوبتان را ادامه بدهید. خوشبخت و سرفراز باشید