مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دعوای شدیدی بین شوهرم و خواهرم رخ داد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
باسلام. من و همسرم ۱۰ ساله ازدواج کردیم من ۳۵ و ایشون۳۶٫ مشکل من  خواهرم هست که ۳سال از من بزرگتره و حساسیت زیاد نسبت به من و شوهرم و بچه هام داره و مدام با پدرومادرم سر این مسئله جروبحث میکنه که چرا به عدالت رفتار نمیکنید و مارو یک اندازه دوست ندارین و فرق میزارین و بنا به همین حساسیت ها دو هفته پیش بین خواهرم و شوهرم بحث و دعوا ایجاد شد که البته مقصر اصلی خواهرم بودن و متاسفانه تو این دعوا بهم بی احترامی کردن و خواهرم فحش دادن حالا من برای بهبود روابط چه باید کنم شوهرم که فعلا خیلی ناراحته و دوس نداره ببینتش و خودم خیلی رنج میبرم اخه من و خواهرم بیشتر اوقات باهم بودیم حالا باید چیکار کنم خواهرم عذرخواهی کنه چیکارکنه؟
با سلام خدمت شما دوست عزیز متاسفانه نمیشه به اجبار کسی رو مجبور به عذرخواهی کرد ما از احساساتی که در دیگران ایجاد میکنیم متوجه میشیم که رفتارمون چه قدر پسندیده بوده یا نه و اینکه در صدد ادامه همون رفتار یا اصلاحش بخواهیم بربیاییم.. به این میگن هوش هیجانی که چه قدر روو خودمون کنترل داریم که مراقب رفتارهامون باشیم هم خواهرشما و هم همسرتون دو فرد بزرگسال با قوه تصمیم‌گیری و عاقل و بالغند و خواهرتون میبایستی بینش بر این موضوع داشته باشند که رفتارشون منجر به تنش روابط میشه، خوبه که همین مسئله رو باهاشون درمیون بگذارید، اما وقتی متوجه شرایط روبه رو نیستند، سیستم رفتاریشون داره این رو نشون میده که اینگونه انتخاب کردند و همسرشماهم فردی عاقل و با احساسات منفی که بهشون دست داده حق دارند انتخاب کنند که نخواهند رابطه رو ادامه دهند، بنابراین شما در این رابطه دخالت نکنید اما ارتباط خودتون رو با خواهرتون حفظ کنید و بگذارید که این دونفرهم خودشون تصمیم بگیرند و بتونند باهم کنار بیان موفق باشید.
لطفا ببینید که اولویت برای شما کدوم سمته، خواهرتون یا همسرتون و زندگی شخصی تون. اگر اولویت همسرتونه پس حتما دلایلی برای اینکه خودتون و متقاعد کنید که کمتر از نبود خواهرتون رنج ببرید پیدا میکنید. ضمن اینکه باید بدونید شما هرگز نباید و نمی‌تونید کاری کنید که خواهرتون و مجبور به عذرخواهی کنید. نکته مهم بعدی اینه که چه اصراری دارید روابط به شکل اول برگرده وقتی انقدر حساسیت وجود داشته و خواهر شما بارها و بارها اعتراض خودش و نشون داده؟ گاهی وقت ها کمی فاصله گرفتن میتونه خیلی موثر باشه برای اینکه دید بهتری پیدا کنید.