مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: نرخ پشتیبانی شبکه به چه عواملی وابسته است؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عوامل و موارد مختلفی وجود دارد که تاثیر مستقیمی در نرخ خدمات پشتیبانی شبکه دارد، در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. مواردی مانند میزان ساعت کاری انجام شده، میزان تخصص شرکت اجرا کننده، کیفیت کار انجام شده، نوع قرارداد، [b]وظایف پشتیبان شبکه [/b]و تعهدات موجود در قرارداد، تعداد بار حضور برای پشتیبانی، حضوری با انجام خدمات به صورت دورکاری و … همه و همه از مواردی است که باعث می‌شود در قیمت خدمات شبکه تغییراتی به وجود آید و هزینه خدمات شبکه متفاوت باشد.
میزان ساعت کار انجام شده پشتیبانی شبکه
[تصویر:  Working-time-in-network-support.jpg]
یکی از مواردی که تاثیر مستقیمی در نرخ پشتیبانی شبکه دارد، میزان ساعتی است که در قرارداد برای انجام خدمات نوشته شده است. طبیعتا هر چه این میزان ساعت کاری بیشتر باشد، قیمت خدمات پشتیبانی شبکه بالاتر خواهد رفت. برای استعلام قیمت پشتیبانی شبکه می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.
میزان تخصص شرکت اجرا کننده خدمات شبکه
از دیگر مواردی که تاثیر زیادی در قیمت خدمات پشتیبانی شبکه دارد، میزان تخصص فرد اجرا کننده خواهد بود. هر چه این میزان تخصص بالاتر باشد، هزینه پشتیبانی شبکه بیشتر خواهد بود. البته توجه داشته باشید که شیوه سنجش میزان تخصص یک فرد تنها به مدارک و دوره‌های شرکت کرده نخواهد بود و داشتن پروژه‌های انجام شده می‌تواند معیار مناسبی برای اطلاع دقیق از میزان تخصص باشد.
کیفیت کار نهایی انجام شده
هرچه کیفیت کار انجام شده بیشتر باشد، قیمت پشتیبانی بیشتر خواهد بود. در حال حاضر شرکت‌های برند و پیشتاز در حوزه ارائه خدمات شبکه قیمت نسبتا بالاتری از دیگران برای پشتیبانی دریافت می‌کنند. البته ناگفته نماند که این شرکت‌ها خدمات درجه یک و عالی در زمینه شبکه ارائه می‌دهند.
مدت زمان قرارداد شبکه
[تصویر:  Contract-in-network-support.jpg]
مدت زمان قرارداد پشتیبانی شبکه مورد دیگری است که تاثیر زیادی در قیمت خواهد گذاشت. اصولا قراردادهایی که برای مدت زمان طولانی‌تری به اجرا گذاشته می‌شوند، هزینه نسبتا کمتری دریافت می‌کنند.
حضوری یا غیر حضوری بودن نحوه ارائه خدمات
حضور یا عدم حضور فرد یا متخصص شبکه در شرکت برای ارائه خدمات، مورد دیگری است که باعث می‌شود قیمت یک قرارداد پشتیبانی شبکه بالا و پایین شود. مشخص است که حضور داشتن یک فرد به صورت دائم در شرکت باعث بالا رفتن نرخ پشتیبانی شبکه خواهد شد.
از آنجایی که عموما پشتیبانی شبکه نیازی به حضور دائمی افراد نیست، استفاده کردن از خدمات غیر حضوری پشتیبانی شبکه می‌تواند اقدامی مناسب در جهت کاهش هزینه خواهد بود.
تعهدات موجود در قرارداد
[تصویر:  Commitments-to-network-support.jpg]
وابسته به آن که چه تعهداتی در یک قرارداد پشتیبانی شبکه آورده شده است، مبلغ خدمات پشتیبانی شبکه می‌تواند متفاوت باشد. هر چه میزان تعهدات بیشتر و پیچیده‌تر باشد، مبلغ قرارداد بالاتر خواهد بود.
تجهیزات مورد نیاز برای اجرای تعهدات
تعداد و نوع تجهیزات مورد نیاز در تعیین قیمت پشتیبانی شبکه نقش زیادی دارد. منظور از تجهیزات مواردی مانند سرورها، کابل کشی‌ها، تجهیزات سخت افزاری، پرینترها و مواردی از این دست خواهند بود. از آنجایی که یک متخصص شبکه باید تک به تک این موارد را برای عدم وجود عیب بررسی کند، هرچه تعداد این تجهیزات بیشتر باشد، هزینه پشتیبانی بیشتر خواهد شد.
میزان مسافت پیاده‌سازی شده شبکه
از دیگر مواردی که در تعیین قیمت نقش زیادی می‌تواند داشته باشد، میزان مسافت و محیطی است که در آن شبکه پیاده سازی شده است. به همین دلیل است که توجه داشتن به محل پیاده سازی شبکه در مراحل اولیه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
تعداد بار حضور برای پشتیبانی
اگر قرارداد پشتیبانی به صورتی نوشته شده باشد که تنها در دوره‌های مختلفی نیاز به حضور در شرکت باشد، هرچه تعداد بار حضور بیشتر باشد، نرخ پشتیبانی شبکه بالاتر خواهد رفت.
خدمات ارائه شده
[تصویر:  Network-support-services.jpg]
نوع خدماتی که فرد یا شرکت به مجموعه ارائه می‌کند می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در این قیمت باشد. به عنوان مثال تعرفه خدمات پسیو شبکه به دلیل آن که نیاز به حضور فیزیکی در شرکت خواهد بود، بیشتر از نرخ خدمات اکتیو شبکه خواهد بود، چرا که عموما انجام عملیات اکتیو را می‌توان به صورت ریموت انجام داد.
تعداد نرم افزارهایی که در شبکه وجود دارد
هر یک از[b] نرم‌افزارهای امنیت شبکه [/b]وظیفه و کارکرد مشخصی دارد، وجود نرم افزارهای متعدد در یک شبکه نوید آن دارد که خدمات ارائه شده در آن شبکه بالا است، بالا بودن خدمات شبکه نیز نیاز به بررسی بیشتر و همچنین رسیدگی بیشتر متخصص شبکه را خواهد داشت که این امر باعث بالا رفتن قیمت نهایی پشتیبانی شبکه خواهد شد.
 خدمات شبکه