مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چگونه پمپ اب بدون برق بسازیم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ساخت پمپ آب قوی بدون برق یک ایده خلاقانه است که از طریق آن می‌توانید از پمپ‌های بدون برق هیدرولیکی برای انتقال آب و مایعات با جریان کم استفاده کنید.

 اما پمپ بدون سوخت چگونه کار می‌کند؟! 
پمپ‌های آب دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس نحوه انتقال آب به سه گروه اصلی پمپ‌های گرانشی، جابه‌جایی مثبت و مکش مستقیم تقسیم‌بندی می‌شوند. پمپ بدون سوخت، نوعی پمپ گرانشی است که می‌تواند با منابعی مانند باد و آب نیز پمپاژ کند.
پمپ بدون برق، یک پمپ ساده و بدون موتور است که از جریان آب چاه، چشمه یا رودخانه استفاده می‌کند. بنابراین برای ساخت پمپ آب قوی بدون برق، بیش از هر چیزی به یک منبع دائمی آب مانند چشمه یا استخر نیاز است. ممکن است از خود سوال کنید پمپ بدون برق هیدرولیکی چگونه کار می‌کند؟ چگونگی فعالیت پمپ اب بدون برق و سوخت را در طول متن به طور کامل بررسی خواهیم کرد.
بزرگ‌ترین مزیت استفاده از این پمپ‌های بدون سوخت، عدم نیاز آن‌ها به برق است. اما پمپ آب بدون برق معایبی نیز دارد. به عنوان مثال نمی‌توان از این پمپ‌های برای جریان زیاد آب یا آبیاری استفاده کرد. اگر قصد خرید این پمپ را دارید، می‌توانید از نمایندگی‌های فروش پمپ اب بدون برق برای خرید اقدام کنید یا خودتان با دیدن آموزش‌های نحوه ساخت پمپ اب بدون برق، انواع این پمپ‌ها را بسازید. برای اطلاع از قیمت پمپ آب بدون برق یا شرایط خرید پمپ کف کش بدون برق از طریق شماره‌های موجود تماس بگیرید.

ساخت پمپ آب قوی بدون برق ممکن است؟
پمپ‌های آب وسیله‌ای برای جابه‌جایی و انتقال مایعات هستند. یکی از پرکاربردترین انواع پمپ آب، پمپ‌های آب خانگی هستند که مهم‌ترین وظیفه آن‌ها، کمک به افزایش فشار آب در ساعات پیک مصرف است. پمپ آب را بطور کلی بر اساس نحوه جابه‌جایی مایعات می‌توان به سه دستی کلی تقسیم‌بندی کرد:
  • پمپ‌های مکش مستقیم
  • جابه‌جایی مثبت
  • پمپ‌های گرانشی
پمپ‌های آب برای شروع به کار و پمپاژ کردن آب از منابع مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین این منابع الکتریسته است. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید پمپ آب بدون برق نیز کار می‌کند! برخی از پمپ‌ها را می‌توان با کمک انرژی باد، آب یا حتی به صورت دستی مدیریت کرد. به این پمپ‌ها، پمپ اب بدون برق و سوخت گفته می‌شود. با ساخت پمپ آب قوی بدون برق، یک پمپ رم ساده خواهید داشت که قادر است بدون برق الکتریکی، آب با جریان پایین را پمپاژ کند.

پمپ بدون سوخت چیست؟
با توجه به مطالب ذکر شده در قسمت بالا ممکن است از خود سوال کنید پمپ آب بدون برق چگونه کار می‌کند؟ باتوجه به اینکه این پمپ‌ها، بدون برق هیدرولیکی کار می‌کنند، به آن‌ها پمپ بدون سوخت گفته می‌شود. پمپ‌های بدون برق هیدرولیکی در دسته پمپ‌های گرانشی قرار می‌گیرند.
از این پمپ‌ها در محل‌هایی که جریان و میزان آب کم است استفاده می‌شود. پمپ‌های گرانشی بدون برق در واقع پمپ‌هایی ساده و بدون موتور هستند که برای پمپاژ آب با جریان پایین مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ‌های گرانشی بدون سوخت، انرژی خود را از جریان آب چاه یا چشمه‌ها تعیین می‌کنند.

پمپ آب بدون برق چگونه کار می‌کند؟
همان‌طور که کمی پیش اشاره کردیم، پمپ‌ اب بدون برق و سوخت، انرژی خود را از جریان آب چشمه‌ها یا چاه آب می‌گیرد و این انرژی را به مخزن‌های ذخیره سازی آب ارسال می‌کند. به عبارتی فشار ایجاد شده توسط انرژی آب چاه یا چشمه منجر به حرکت پمپ و پمپاژ آن می‌شود.
 اگر در منطقه‌ای هستید که برای استفاده از منابع مکانیکی و الکتریسته محدودیت‌هایی دارید، می‌توانید از این پمپ آب بدون سوخت در جهت انتقال آب استفاده کنید. برای عملکرد صحیح این پمپ، باید جایی پایین‎تر از منبع تامین آب قرار بگیرد. مراحل راه‌اندازی و شروع به کار پمپ آب بدون برق عبارت است از:
  1. منابع آب چاه یا چشمه وارد درایو پایپ شده و فشار کافی برای پمپاژ ایجاد می‌شود. درایو پایپ لوله اصلی پمپ‌های بدون برق هیدرولیکی است.
  2. فشار رفته رفته افزایش می‌یابد و این افزایش فشار، میزان آب در منبع را نیز افزایش می‌دهد.
  3. با بسته شدن دریچه، آب وارد سوپاپ و محفظه هوا می‌شود.
  4. سیال با وارد کردن فشار به هوای داخل محفظه آن را مجبور به بازگشت می‌کند.
  5. در آخرین مرحله سوپاپ بسته می‌شود و پمپ آب را از لوله خروجی به منبع ذخیره هدایت می‌کند.

نحوه ساخت پمپ اب بدون برق


چگونه پمپ اب بدون برق بسازیم؟ موضوعی که باید قبل از ساخت یا خرید این پمپ‌ها به آن توجه داشته باشید این است که پمپ‌ بدون برق هیدرولیکی بیشتر برای مناطقی که به جریان کمی از آب نیاز دارند مناسب است. به عنوان مثال از این پمپ‌ها نمی‌توان انتظار کاربرد صنعتی مانند آبیاری داشت. برای آبیاری و مکان‌هایی که جریان آب بیشتر است باید از پمپ‌های هیدرولیکی بزرگ استفاده شود.
پمپ‌های بدون برق هیدرولیکی عمدتا برای مناطق کوهستانی و تپه‌ای و همچنین برای مصارف خانگی که نیاز به جریان آرامی از آب دارند کاربردی‌تر است. با این تفاسیر اگر قصد ساخت پمپ آب قوی بدون برق دارید قطعا به یک منبع دائمی آب مانند استخر یا چشمه طبیعی نیاز خواهید داشت. با برخورداری از این شرایط می‌توانید با دیدن آموزش نحوه ساخت پمپ اب بدون برق، آن را بسازید یا پمپ بدون سوخت را خریداری کنید.

مزایا و معایب استفاده از پمپ بدون سوخت
از بزرگ‌ترین مزیت‌های این پمپ می‌توان به توان این پمپ‌ها برای کار دائمی اشاره کرد. عدم نیاز به برق نیز از دیگر مزیت‌های بزرگ این پمپ‌های ساده به شمار می‌رود. پمپ‌های بدون برق هیدرولیکی به این دلیل که تعداد کمتری قطعات دارند، احتمال خرابی آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. پمپ آب بدون برق با سروصدای کمتری کار می‌کند و این مورد نیز می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مزایای این پمپ‌ها به شمار رود.
با این تفاسیر پمپ اب بدون برق و سوخت معایب‌هایی نیز دارد. به عنوان مثال از این پمپ‌ها نباید انتظار توان و قدرت بالایی برای انتقال آب و مایعات در جریان بالای آب داشت. از دیگر معایب پمپ بدون سوخت می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:
  • تنها در مکان‌های خاصی که منبع تامین دائمی آب وجود داشته باشد قابل استفاده هستند.
  • نرخ خروجی آب در این پمپ‌ها پایین است.
  • بر اثر استفاده طولانی مدت ممکن است دچار رسوب شوند.

قیمت پمپ آب بدون برق
ممکن است با دیدن آموزش‌های ساخت پمپ آب قوی بدون برق بتوانید در صورت وجود شرایط مانند منبع دائمی آب، خودتان این پمپ‌ها را بسازید. اغلب شرکت‌های تولیدی محصولات مربوط به پمپ‌های خانگی و صنعتی، پمپ اب بدون برق هیدرولیکی را نیز در میان محصولات خود برای فروش دارند. برای اطلاع از قیمت پمپ آب بدون برق تماس بگیرید.



نمایندگی تعمیر پمپ آب پنتاکس
نمایندگی تعمیر پمپ آب لوارا