مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: بهترین سررسید باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پارامترها و موارد مختلفی وجود دارد که به واسطه آن می‌توان بهترین سررسید را انتخاب کرد. تفاوتی ندارد که از چه شرکت و چه برندی سررسید را تهیه کرده‌اید، در هر حالت سررسید‌ها را می‌‌توان با پارامترهایی نظیر کیفیت کاغذ مورد استفاده، [b]نوع جلد سررسید[/b]، کیفیت چاپ  و … به درستی سنجید.
کیفیت صحافی در سررسید
مهمترین عاملی که طول عمر یک سررسید را تعیین می‌کند، کیفیت صحافی آن است. شاید برایتان پیش آمده باشد که با وجود اینکه سررسید را به تازگی خریداری کردید، اما برگه‌های آن از هم جدا می‌شود. دلیل این امر تنها کیفیت پایین صحافی آن است. صحافی که در سررسیدها انجام می‌شود به سه شکل ته دوخت، سیمی و چسب گرم است؛ که بهترین نوع صحافی برای سررسیدها، صحافی ته دوخت است.
در سررسیدهای ته دوخت 8 تا 16 برگ از سررسید را با کمک نخ به هم می‌دوزند و به وسیله چسب به هم متصل می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا سررسید از استقامت بالایی برخوردار باشد.
صحافی کردن سررسیدها به وسیله چسب گرم به این صورت  است که صفحات سررسید را روی هم قرار می‌دهند و به وسیله چسب به هم متصل می‌کنند.
کیفیت کاغذ سررسید
یکی از مهم ترین مراحل تولید سررسید، طراحی و چاپ کاغذهای سررسید است. کاغذهایی که برای تولید سررسیدها استفاده می‌شود دارای انواع مختلفی است. این کاغذها عبارت اند از: کاغذ تحریر سفید، کاغذ گلاسه، کاغذ تحریر کرم و … است. در میان انواع کاغذهای مختلف کاغذ ساخت اندونزی برای تولید سررسید از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
معمولا جنس کاغذی که برای سررسیدها استفاده می‌شود 70 گرمی و از دو رنگ سفید و کرمی تشکیل شده است. امروزه بیشتر از کاغذ کرمی برای سررسیدها استفاده می‌کنند.
از آنجایی که از سررسیدها به عنوان یک هدیه یا وسیله تبلیغاتی استفاده می‌شود، یکی از ویژگی‌های بهترین سررسید این است که در هنگام تولید به کیفیت کاغذ آن توجه ویژه‌ای شود و مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت سررسید را بشناسند.
ویژگی‌های بهترین سررسید: کیفیت جلد
اینکه جلد سررسید از کیفیت خوبی برخوردار باشد به عواملی همچون نوع جنس، مرغوبیت آن و نحوه ساخت آن بستگی دارد.
انواع جلد سررسید
  • [b]جلد چرم مصنوعی:[/b] چرم مصنوعی از نظر ظاهری شباهت زیادی به چرم طبیعی دارد؛ اما مهم ترین تفاوت آن که باعث شده چرم مصنوعی طرفداران زیادی پیدا کند، قیمت آن است. قیمت چرم مصنوعی در مقابل چرم طبیعی بسیار کم است و همچنین چرم مصنوعی از تنوع رنگی و طراحی بسیار بالایی برخوردار است.

  • [b]جلد جیر:[/b] این نوع جلد قابلیت رنگ پذیری دارد و باعث می‌شود تا جلدهای سررسید تنوع رنگی زیادی داشته باشند.

  • [b]جلد ترمو:[/b] این نوع جلد شباهت زیادی به چرم مصنوعی دارد اما نسبت به چرم مصنوعی کیفیت و البته قیمت بالاتری دارد. یکی از ویژگی‌های مهم جلد ترمو این است اگر مقابل حرارت قرار گیرد، تغییر رنگ می‌دهد. به همین دلیل زمانی که لوگو و یا طرح دیگری که مشتری آن را درخواست کرده را بخواهید روی این جلد حک کنید، تغییر رنگ طرح یا لوگو باعث می‌شود تا سررسید جلوه بهتری پیدا کند.

  • [b]جلد گالینگور:[/b] گالینگور نوعی پوشش از پی وی سی است که روی لایه‌ای از کاغذ چسبانده می‌شود. ویژگی این نوع جلد این است که به نسبت جلد ترمو و مصنوعی از مقاومت پایین‌تری برخوردار است؛ اما به دلیل تنوع در طرح و رنگ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

  • [b]جلد سلفون:[/b] اگر طرحی دارید و می‌خواهید آن را به صورت رنگی بر روی جلد چاپ کنید بهترین گزینه‌ای که برای جلد می‌توانید انتخاب کنید، جلد سلفون است. کیفیت جلد سلفون تا حد بسیار زیادی به کیفیت چاپ آن بستگی دارد.
ابعاد و اندازه سررسید
انواع قطع سررسید دارای ابعاد و اندازه‌های مختلفی هستند. سررسید‌ها را در اندازه‌های مختلف با اصطلاحات مختلفی از قبیل رقعی، پالتویی، وزیری و خشتی می‌شناسند.
کیفیت حک لوگو
یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین سررسید کیفیت حک لوگو است. شرکت‌هایی که درخواست تولید سررسید برای شرکت خود را می‌دهند خواسته‌هایی دارند که اولین خواسته آن‌ها این است که لوگوی آن شرکت روی جلد سررسید حک شود تا مخاطب در اولین نگاه به سررسید، لوگوی شرکت مربوطه را ببیند.
کار حک کردن لوگو با لیزر به صورت مستقیم بر روی جلد انجام می‌شود و کیفیت آن به عواملی مانند نوع جلد، نوع دستگاه لیزر، دقت و زمان صرف شده برای لیزر، پلاک فلزی، حک داغی و طلا کوب و نقره کوب بستگی دارد.
کیفیت آستر سررسید
یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین سررسید آستر آن است. آستر در واقع جلد و صفحات را به هم وصل می‌کند و با هر بار باز و بسته شدن سررسید، آستر هم باز و بسته می‌شود. به همین دلیل آستری را باید انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همیشه بعد از باز کردن سررسید اولین چیزی که به چشم می‌خورد آستر آن است. به همین دلیل تولید کنندگان به نام تمام تلاش خود را برای استفاده از رنگ، طرح و متریال‌های متفاوت و با کیفیت انجام می‌دهند.
کیفیت روبان
اگر می‌خواهید برای سررسید خود روبانی بگذارید باید به این نکته توجه کنید که حتما آن را در قسمت صحافی شده بچسبانید تا در صورت کشش کنده نشود. خیلی از شرکت‌ها درخواست می‌کنند تا بر روی [b]روبان سررسید[/b] طرح لوگو و یا برند شرکتشان چاپ شود. 


خرید سررسید 1400