مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: سریال‌های تلویزیون در نوروز 1400 بدون پایتخت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تا به حال سریال‌های «نون خ ۳»، «هم بازی» و «بوتیمار» به عنوان گزینه‌های اصلی سریال‌های نوروزی تلویزیون معرفی شده‌اند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تلویزیون سال هاست که برای مناسبت هایی مثل نوروز و ماه رمضان، کنداکتور ویژه ای تدارک می بیند و امسال نیز با شرایط خاص کرونایی، طبعا ساخت سریال های جذاب می تواند به شعار «در خانه بمانیم» در این ایام کمک شایانی کند.
نوروز 1400، دومین عیدی است که با کرونا سپری می شود و مدیران تلویزیون با تجربه ای که در این یک ساله پشت سر گذاشته اند، انتظار می رود با برنامه ریزی که از قبل داشته اند، سریال ها و برنامه های ویژه تری برای این ایام تولید کرده باشند.
شبکه یک؛ همه چشم انتظار «نون خ»
سعید آقاخانی با موفقیتی که با دو فصل «نون خ» در جذب مخاطب به دست آورد، گزینه اصلی سریال نوروزی شبکه یک به شمار می رود. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که معمولا نوروز هر سال، بینندگان عادت کرده بودند که سریال «پایتخت» را ببنند ولی با توجه به حواشی فصل ششم این مجموعه، درنهایت مدیران این شبکه تصمیم گرفتند تا فصل سوم «نون خ» را به عنوان سریال نوروزی خود معرفی کنند.
البته بر اساس رایزنی های صورت گرفته قرار است دو سه قسمت پایانی فصل ششم سریال «پایتخت» در روزهای پایانی اسفند ماه بر روی آنتن برود تا تکلیف این فصل پایتخت نیز به سرانجام برسد و هم اکنون سیروس مقدم و عوامل این مجموعه در حال تصویربرداری این سریال برای قسمت های پایانی آن هستند.
به گفته آقاخانی داستان فصل سوم سریال «نون. خ»، ادامه فصل دوم است و در این فصل علاوه بر نمایش زیبایی‌های استان کرمانشاه و استان کردستان، جلوه هایی از مهاباد و بخش‌های کردنشین استان آذربایجان هم به تصویر کشیده خواهد شد.
بازیگران این فصل همان بازیگران دو فصل گذشته هستند با این تفاوت که چند بازیگر به این مجموعه اضافه شده اند و در فصل سوم تمرکز بر روی تولید محصولات دارویی است و این شغل را معرفی و بارز کرده اند.
در فصل جدید سریال «نون.خ» بازیگران با ماسک مقابل دوربین می روند؛ سعید آقاخانی در توضیح این شرایط هم عنوان کرده است: از آنجا که یکی از شخصیت‌های این سریال بر اساس قصه به کرونا مبتلا شده است بنابراین ما علاوه بر اینکه به موضوع کرونا پرداختیم، تمام صحنه‌ها را با ماسک مقابل دوربین رفته ایم.
سعید آقاخانی، علی صادقی، سیروس میمنت، شقایق دهقان، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند از بازیگران سریال «نون.خ» هستند.
شبکه دو؛ ملودرام عاشقانه «هم بازی»
تصویربرداری سریال نوروزی «هم بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی نوید محمودی کماکان در تهران در حال انجام است.
با توجه به اینکه سریال «هم بازی» برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده است، دو گروه تصویربرداری در تهران و اطراف گرمسار مشغول ضبط تصاویر هستند.
آتیلا پسیانی، دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن، خیام وقار کاشانی، علیرضا استادی و امیر کاظمی از بازیگران این سریال هستند و به تازگی همایون ارشادی، نیلوفر کوخانی، محیا دهقانی، رویا جاوید نیا و محمد حیدری نیز به گروه بازیگران مجموعه اضافه شده اند.  
«هم بازی» ملودرام عاشقانه ای است که سعی دارد در فضایی جدید، با قصه‌ای اجتماعی به قلم وحید حسن زاده و مریم اسمی خانی با طراحی نوید محمودی به روابط جوانان، اشتغال وهویت نگاه ویژه ای داشته باشد.
شبکه سه؛ لولایی و گلچین این بار در «بوتیمار»
«بوتیمار» با نام قبلی «ویلا» به کارگردانی علیرضا نجف زاده، تهیه کنندگی مهران مهام و نویسندگی سعید جلالی، دیگر سریال جدیدی است که از گزینه های پخش در ایام نوروز به شمار می آید.
ساخت این سریال بعد از سه ماه تصویربرداری در ساحل دریای خزر و لوکیشن های مختلف استان مازندران، مجددا در تهران پیگیری می شود و گروه دوباره برای ضبط چند سکانس باقیمانده راهی شمال و شهر نوشهر خواهند شد.
حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علی صبوری، علیرضا درویش، سپند امیر سلیمانی از جمله بازیگران این سریال هستند و قطعا از ترکیب بازیگران این سریال به راحتی می توان حدس زد که «بوتیمار» در فضایی طنز و کمدی در حال تولید است.
به تازگی رامین ناصر نصیر و شهاب عباسی به پروژه بوتیمار اضافه شده اند و مقابل دوربین رفته اند. ناصر نصیر با نقش مدیر بیمه و شهاب عباسی در لباس پلیس به این تیم پیوسته اند.  
در خلاصه داستان این مجموعه نمایشی آمده است: بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد اما آن هنگام که به رودخانه و یا دریا می‌رسد، نگران می شود که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی خورد و تشنه می ماند... بوتیمار همیشه نگران فرداست.
هشت آباد؛ شاید شبکه پنج
سریال «هشت آباد» با نام قبلی «نوروز رنگی» تصویربرداری اش در مشهد به پایان رسیده است.
این سریال به نوسندگی و کارگردانی علی مسعودی و تهیه کنندگی علی اکبر تحویلیان جلوی دوربین رفته و هنوز مشخص نیست که از کدام شبکه تلویزیونی بر روی آنتن خواهد رفت.
قصه در سال 1366 می‌گذرد و فضای روزهای پایانی اسفندماه را به تصویر می‌کشد. روابط انسانی در آن به نمایش درمی‌آیند؛ در زمانیکه همسایه‌ها با هم خوب و صمیمی بوده‌اند و به هم اطمینان داشته‌اند.
به تعبیر دست‌اندرکاران این مجموعه تلویزیونی در 20 قسمت، زمانه‌ای را روایت می‌کند که مردم با وجود شرایط سخت جنگی چگونه زندگی می‌کردند. کاری که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در مشهد بپردازد.
در کنار بازیگرانی همچون رابعه اسکویی، جواد خواجوی، شهرام قائدی، جمشید حسینی، محمد اسلامی، سینا رازقی، ماهان عبدی،‌ حمیدرضا شجره و برخی از بازیگران بومی، به تازگی یوسف تیموری هم به گروه اضافه شده و نقش مهمِ «دایی محمود» را بازی می‌کند.


https://www.dana.ir/news/1710595.html/%D...9%88%D8%B2