مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: به این دلایل با قطار سفر کنید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بسیاری از مسافران سفر با قطار را به هر وسیله دیگری ترجیح می دهند. قطار از امتیازاتی برخوردار است که وسایل نقلیه دیگر فاقد آن هستند. ارزان بودن قیمت بلیط قطار نسبت به امکاناتی که ارائه می دهد، امنیت و آسایش قطار شاید مهمترین عواملی هستند که قطار را در بین مسافران محبوب کرده اند. اما اگر قصد خرید بلیط قطار را دارید، باید بدانید که دلایل دیگری نیز موجب شده تا قطار بهترین وسیله نقلیه باشد. در ادامه دلایل سفر با قطار را بررسی می کنیم.

امنیت بالا، قیمت پایین

یکی از مهمترین عواملی که موجب شده تا مسافران زیادی به دنبال رزرو بلیط قطار باشند، امنیت بالای قطار است. بر طبق بررسی ها و شواهد به راحتی میتواند اثبات کرد که میزان تصادفات و سوانح قطار بسیار کمتر از سایر وسایل نقلیه است. علاوه بر ایمنی بالا، قیمت بلیط قطار در مقایسه با امکانات و خدماتی که ارائه می دهد بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. از همین رو مسافران ترجیح می دهند تا به جای پرداخت مبالغ سنگین بابت خرید بلیط هواپیما، با قطار سفر کنند.
[تصویر:  01.jpg]

ارائه امکانات مناسب

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که استفاده از فضای خصوصی صرفا در سفر با هواپیما امکان پذیر است اما باید بدانید که در سفر با قطار نیز می توان یک فضای خصوصی و خانوادگی داشت. با رزرو کوپه دربست به راحتی می توان از کوپه مختص به خود استفاده کرد. امکان قفل کردن در ورودی کوپه از هر لحاظ ایمنی و آسایش را برای مسافران فراهم می کند. اخیرا با شیوع بیماری کرونا و برای جلوگیری از انتشار ویروس کووید 19، قطار رزرو کوپه دربست را بدون پرداخت هزینه اضافی حتی برای دو نفر نیز امکان پذیر کرده اند.

خرید آنلاین بلیط قطار

یکی دیگر از مواردی که موجب می شود تا سفر با قطار آسان و لذت بخش باشد، خرید آسان بلیط قطار است. با مراجعه به سایت های معتبر گردشگری همچون تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط به راحتی می توان بلیط قطار را در عرض چند لحظه کوتاه خریداری کرد. خرید اینترنتی بلیط قطار یکی از دهها خدماتی است که تیک بان در جهت تامین رفاه و آسایش مسافران ارائه می دهد. فقط با چند کلیک ساده در هر زمان که بخواهید، می توانید بلیط قطار ارزان خود را رزرو نمایید.

صرفه‌جویی در هزینه های سفر

مسافران قطار می‌توانند سفری اقتصادی و مقرون به صرفه را با قطار تجربه کنند. با توجه به قیمت بنزین سفر با قطار حتی بسیاری اقتصادی تر از سفر با اتومبیل شخصی است. ضمن این که استرس رانندگی و ماندن در ترافیک جاده ای نیز وجود ندارد. "در خریدهای انلاین امکان این را دارید که به راحتی هرچه تمام تر قیمت های مختلف را با یکدیگر مقایسه نمایید. بلیط قطار قیمت های متفاوتی دارد. با استفاده از خرید آنلاین می توانید به راحتی هر یک از بلیط ها را از لحاظ قیمت و امکانات با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین بلیط برای سفر پیشرو انتخاب نمایید." (منبع)

ظرفیت حمل بار بیشتر

در سفر با خودروی شخصی و حتی هواپیما احتمال این که با محدودیت حمل بار مواجه شوید بسیار زیاد است اما در سفر با قطار می توانید بار بیشتری را بدون پرداخت جریمه حمل کنید. به طوری که امکان حمل خودروی شخصی با قطار نیز وجود دارد!

عدم وجود نوسانات قیمت بلیط

مسافرانی که تجربه سفر با هواپیما را دارند به خوبی می دانند که قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل مختلف بارها در طول سال تغییر می کند اما در سفر با قطار بسیار کمتر شاهد نوسانات قیمت بلیط قطار هستیم. بنابراین اگر قیمت بلیط قطار برای مسیر تهران مشهد در اوایل سال یک قیمت ثابتی است تا اواخر سال همان قیمت می باشد و به ندرت پیش می آید که افزایش داشته باشد.
[تصویر:  02.jpg]

انعطاف‌پذیری بالا

معمولا هر ساله به دلیل استقبال بالای مسافران، بلیط قطار به مسیرهای مختلف پیش فروش می شود. اما این موضوع بیشتر برای مسیرهای طولانی صدق پیدا می کند که بهتر است مدتی قبل از سفر بلیط قطار را رزرو کنید. در مسیرهای کوتاه ریلی در هر زمان که بخواهید امکان خرید بلیط قطار وجود دارد. شما با مراجعه به سایت های معتبر گردشگری و همچنین مراجعه حضوری به ایستگاه راه آهن می توانید بلیط قطار را تهیه کنید.

کمک به حفظ محیط زیست

یکی دیگر از دلایل محبوبیت سفر با قطار، آلودگی کمتر محیط زیست است. شاید این موضوع از نگاه بسیاری از مسافران پنهان بماند اما مسافرانی که به فکر سلامت محیط زیست خود هستند به خوبی می دانند که انتشار گاز کربن ناشی از حرکت قطار بسیار کمتر از هواپیما و اتومبیل شخصی است. بنابراین برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و طبیعت ترجیح می دهند تا با قطار سفر کنند.

رزرو بلیط قطار با تیک بان

اگر قصد سفر با قطار را دارید، برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه خود می توانید به سایت تیک بان مراجعه کنید. این سایت با ارائه خدماتی هوشمند و نوین امکان رزرو بلیط قطار ارزان را در کوتاه ترین زمان برای کابران فراهم می کند. انواع بلیط قطار رجا، بلیط قطار فدک و بلیط قطار شرکت های معتبر ریلی فقط با چند کلیک ساده در دسترس شماست. توصیه تیک بان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در تمام طول سفر برای حفظ سلامتی و جلوگیری از سرایت بیماری کروناست. اگر سفر شما ضروری نیست بهتر است در خانه بمانید. منبع: بانکی