مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: همه شرکت‌ها نیاز به شبکه درون سازمانی دارند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر برای شما هم سؤال است که آیا همه سازمان‌ها نیاز به شبکه دارند یا خیر؟ تا آخرین این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به دلیل ضرورت وجود شبکه در هر سازمان و خانه‌ای اشاره می‌کنیم و به مشکلاتی که نبود شبکه در سازمان ایجاد می‌کند را نیز بررسی می‌کنیم. در نهایت نیز به مقیاس سازمان‌ها و تأثیر آن در وجود یا نبود شبکه در سازمان می‌پردازیم. همه سازمان‌ها نیاز به شبکه دارند؟ قطعاً هیچ سازمانی وجود ندارد که بتواند بدون شبکه، نیازهای خود را برطرف سازد. دقت داشته باشید که ارتباطات بخش مهمی از کار یک سازمان برای رسیدن به اهداف مختلف است که فقط به واسطه شبکه امکان پذیر است. به علاوه شبکه داخلی در یک سازمان، برای امن نگه داشتن داده‌ها نیز استفاده می‌شود. با توجه به این که داده و اطلاعات مهم‌ترین دارایی هر شرکت هست، پس باید همواره در دسترس و ایمن باشد که همین موضوع، وجود شبکه را الزامی می‌کند. از سایر دلایل وجود شبکه در سازمان، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
  • دسترسی پذیری به اطلاعات سازمان از هر نقطه جغرافیایی

  • ایمن نگه داشتن اطلاعات سازمان از حملات مختلف

  • ذخیره سازی اطلاعات سازمان برای زمانی که نیاز به بازیابی اطلاعات باشد

  • برقراری ارتباط سریع با سازمان‌های مختلف

  • برقراری ارتباط ساده با کاربران سازمان

  • تعیین دسترسی به اطلاعات برای پرسنل سازمان

  • کاهش هزینه‌های جانبی سازمان

  • کاهش فضای اداری برای ذخیره سازی اطلاعات
آیا مقیاس سازمان در وجود شبکه تأثیر گذار است؟
خیر، فرقی ندارد که سازمان شما چه مقیاسی داشته باشد، به هر حال نیاز به شبکه برای سازمان بسیار الزامی می‌باشد. البته مطمئناً اندازه و ارتباطات سازمان در مقیاس کلی پیاده سازی شبکه مؤثر است؛ ولی تاثیری در وجود شبکه نمی‌گذارد.
مشکلات یک سازمان بدون شبکه
همانطور که گفته شد، نبود یک شبکه در سازمان غیرقابل تصور است و با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که در صورت نداشتن شبکه در یک سازمان با هر اندازه و مقیاسی، یعنی صرف هزینه، زمان و فضای ذخیره سازی داده‌های زیاد. به علاوه در سازمانی که شبکه وجود نداشته باشد، امنیت اطلاعات، کنترل و سطح دسترسی پرسنل، ارتباط با سازمان و مشتریان معنایی ندارد.


خدمات شبکه ترازنت