مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: بزرگترین مانور دریایی تاریخ آمریکا با تدبیر رهبر انقلاب لغو شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام فرزندان ایران سلام فرزندان جوین

دلایل تعویق مانور مشترک آمریکا ـ اسرائیل:
بزرگترین مانور دریایی تاریخ آمریکا با تدبیر رهبر انقلاب لغو شد
سخنان و تدابیر مهم مقام معظم رهبری طی ماه گذشته، آمریکا را به شرایط دشواری کشانده و آمریکا مجبور به لغو مانور نظامی مشترک با اسرائیل شده است که قرار بود با حدود 5 هزار نظامی اجرا شود... به گزارش بی باک به نقل از بولتن، پس از نوشتن نامه توسط آقای اوباما رئیس جمهور آمریکا به رهبر انقلاب و همچنین افشای دست داشتن اسرائیل در ترورها علیه ایران توسط مقامات رسمی آمریکایی، اکنون زمان لغو مانور نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل رسیده است.

این مانور نظامی قرار بوده در ماه می (اردیبهشت 91) سال جاری میلادی انجام شود و نام آن مانور نظامی را "مبارزه سخت" گذاشته بودند. در ماه نوامبر سال گذشته معاون امور سیاسی ـ نظامی وزارت امور خارجه آمریکا انجام مانور را اعلام کرده بود. این مانور قرار بود با حضور بیش از 5000 نفر از نیروهای نظامی صورت پذیرد و بزرگترین مانور دریایی تاریخ آمریکا باشد که با همکاری اسرائیل تشکیل شده است.

[تصویر:  14398_250.jpg]
از طرف ديگر اگر چه آمریکا و اسرائیل در برابر ایران مواضع مشترک دارند اما نحوه برخورد آنها با اتفاقات ایران در تاكتيك ها تفاوت دارد. رئیس ستاد مشترک آمریکا آقای "مارتین دمسی" در نظر دارد که فردا به اسرائیل سفر کند و با همتای اسرائیلی خود "بنی گنتس" و همچنین نتانیاهو نخست وزیر اسرائيل نيز ملاقات خواهد داشت.

بزرگترین مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در تاریخ در شرایطی لغو می گردد که قرار بود در این مانور نظامی توان ضد موشکی این دو نیروی رزمی یعنی آمریکا و اسرائیل به مرحله آزمایش برسد و آنها بتوانند سیستم ها و موشکهای خود را در این راستا به آزمایش در بیاورند.

[تصویر:  14400_984.jpg]
خبر لغو قریب الوقوع این مانور مشترک نظامی، دولت اسرائیل را در سردرگمی خاصی فرو برده است و این دولت تلاش دارد که مقامات امریکا را قانع نماید که بجای مانور عظیم، حداقل یک مانور نظامی کوچکتر اما مشترک به انجام برسانند.

در همین حال منابع نظامی وزارت دفاع اسرائیل معتقدند که این مانور بدلیل مشکل تامین بودجه لغو شده است. یک منبع دیگر اسرائیلی می گوید که بزرگترین مانور دریایی آمریکا ـ اسرائیل در تاریخ بدان دلیل اتفاق افتاده که آمریکائیها زمان آنرا مناسب نمی دانند.

اما اسرائیلی ها قصد دارند امشب یک پیام مشترک با امریکائی ها صادرنمایند که قویاً در آن اعلام کنند که این مانور مشترک نظامی لغو نشده است و در آخر سال میلادی جاری به انجام می رسد. خبری که فقط از آن بوی لغو بزرگترین مانور نظامی تاریخ را می دهد.


البته برخی منابع علت لغو مانور را کمبود بودجه اسرائیل قلمداد می کنند اما این مانور نظامی اسرائیلی که برای آزمایش تولید دفاعی سپر موشکی امریکا در دفاع از اسرائیل بکار گرفته شده بسیار برای اسرائیل مهم و حیاتی بوده و لغو آن ضایعه ای بزرگ برای اسرائیل به حساب می اید.