مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: لیست کشورهایی که نفت ایران را می خرند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.





بانگاهی به آمار میزان صادرات نفت ایران به کشورهای هدف می توان گفت تحریم نفتی ایران از سوی کشورهای اروپایی تنها موجب بالارفتن قیمت نفت در بازار می شود، این در حالی است که از هم اکنون تقاضاهای جدیدی برای نفت ایران مطرح است.
به گزارش مشرق به نقل از فارس در حالی سفرای اتحادیه اروپا رای به تحریم نفتی ایران دادند که با نگاهی به آمار و اطلاعات صادراتی نفت ایران باید گفت این تحریم ها کمترین اثر را در بازار صادراتی نفت ایران خواهد داشت.
بنابراین گزارش به ترتیب سریلانکا 100 درصد، ترکیه 51 درصد،آفریقای جنوبی 25 درصد، یونان 14 درصد،ایتالیا و اسپانیا 13 درصد، هند و چین 11 درصد،ژاپن و کره نیز هر کدام 10 درصد از نفت موردنیاز خود را از ایران وارد می کنند.
بنابراین بانگاهی به این آمار و اطلاعات اگر کشورهای اروپایی اقدام به تحریم نفت ایران کنند تنها این تحریم موجب بالارفتن قیمت نفت در بازار های جهانی خواهد شد و تاثیر دیگری نخواهد داشت.
آنهم برای سه کشور یونان، ایتالیا و اسپانیا که هم اکنون با جزو بحرانی‌ترین اقتصاد‌های اروپا به شمار می‌روند.
این در حالی است که کشورهای چین و آفریقا و هند درخواست کرده اند واردات نفت خود از ایران را افزایش دهند.
بر اساس این گزارش پس از اعمال این تحریم ها که از سوی اتحادیه اروپا به تصویب رسیده است،تقاضهای جدید برای نقت ایران قطعا افزایش می‌یابد و این امر موجب شکستن هدف تحریم نفتی ایران می شود.
پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی نیز چندی پیش از عدم وجود نفت روی آب ایران خبرداده و اعلام کرده بود که محموله های نفتی ایران تماماً بهفروش می رسد.